Verklaring van geschiktheid door CBR

Discussie in 'De lounge' gestart door talkingchair, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Ik heb een vraag en vraag me af of iemand op het forum het antwoord weet uit eigen ervaring.

Ik slik medicatie die mijn rijvaardigheid kunnen beïnvloeden, maar ik wil graag beginnen met mijn rijbewijs. Bij het invullen van mijn Eigen Verklaring ''ja'' moeten invullen bij de vraag of ik medicatie slik die rijvaardigheid kunnen beïnvloeden. Dus ik moest zojuist naar een psychiater toe die een rapport gaat opstellen, voor de geneeskundige van het CBR en als die het er mee eens is, heb ik dus een verklaring van geschiktheid voor een jaar. Als je daarna je rijbewijs weer wilt verlengen, ga je weer dat traject in. Echter, binnen een jaar kan ik klaar zijn met de medicatie.

Moet je dan opnieuw je eigen verklaring invullen of kan je dat maar één keer doen of geef je de wijziging gewoon door en krijg je net als alle andere mensen ook een rijbewijs die 10 jaar geldig is? Iemand die dit weet? Ben erg benieuwd, het kost veel tijd en geld namelijk.

2. minon

minon Niet meer actief

Nee helaas zit je daar voor 18 jaar aan vast. Wij hebben een eigen rijschool en dit pas bij de hand gehad. Dat meisje slikte het twee weken voor haar examen niet meer en was toch medisch.
    Na je eerste keuring krijg je je rijbewijs een jaar. Na dat jaar (op tijd verlengen want de procedures duren eindeloos! Dat meisje heeft zelfs twee weken zonder rijbewijs gezeten daardoor) moet je weer voor keuring. Je moet weer plassen etc waar iemand van hun bij staat te kijken. Weer om en de nabij 400 euro aftikken. Als dat goed is krijg je je rijbewijs voor 2 jaar geloof ik. Daarna zelfde riedeltje en dan 5 jaar en daarna pas 10 jaar. Als je je rijbewijs wilt halen zonder dit gedoe kan je dat beter pas doen nadat je gestopt bent met de medicatie. Heb je je eigen verklaring al ingevuld en opgestuurd dan is er niks meer aan te doen en zit je aan het traject vast.

3. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Vreselijk. :( Kan wel janken, wat een gedoe. Helaas is 'ie al opgestuurd, ik baal echt keihard. Zo oneerlijk ook, als ik niet meer slik, wordt mijn rijvaardigheid toch niet meer beïnvloed?

4. minon

minon Niet meer actief

Is ook vreselijk oneerlijk. Als je gaat slikken na je rijbewijs mag het gewoon en hoef je niet gekeurd te worden. Helaas heeft het CBR een machtspositie. Soort belastingdienst lijkt het wel ze kunnen alles maken.

Deel Deze Pagina