Ramen wassen en strepen!

Discussie in 'De lounge' gestart door mb90, 6 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Vanmorgen vol enthiousiasme de ramen gekuisd. Blij dat deze weer proper waren, tot daarnet....

Zit de zon op het raam, en allemaal strepen :$

Had in mijn water een beetje allesreiniger gedaan en een ui in stukken (had ik op internet gelezen:p)
    Hoe doen jullie dat?

Bijgevoegde bestanden:

2. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    ik doe geen ui er in maar ook gewoon met allesreiniger,

doe jij het met een zeem en trekker of doeken?
    en toen je hem met spons nat maakte had de zon er toen al opgestaan of stond die er op?

3. Talvi

Talvi Niet meer actief

Bij mij werkt glassex het beste en dan afnemen met een schone,droge theedoek. Ik heb geen last van strepen of blauwe waas.

4. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ik gebruik voor de ramen doeken van Jemako.
    Een 'natte' doek om de ramen in te zemen ( gewoon met alleen warm water ) en daarna een 'droge' doek om de ramen droog te maken. Als de buitenboel heel vuil is met bv. veel zand, dan doe ik ze wel eerst even met een spons af. Ideaal die doeken, gegarandeerd geen strepen meer! 'T kost even wat, maar absoluut de moeite waard.

5. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Ik doe het met afwasmiddel of met spiritus. Helaas heb ik toch strepen. Zemen met de zon erop is niet handig, dan droogt het te snel in.

6. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ik heb van karcher de window cleaner oid. Echt een super ding, werkt snel en geen strepen.

7. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Glasreiniger en doekjes voor het raam haal ik bij de Lidl. En heb ook nooit strepen. :)

8. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

2 doekjes van de action (zachte) zonder wasverzachter gewassen...

Bakje warm water zonder zeep met de ene doek maak je je raam nat/schoon met de andere droge doek maak je je raam droog... Streeploze schone ramen en zo klaar...
    Daar heb je geen dure doeken voor nodig.

9. Ramona1982

Ramona1982 Bekend lid

26 dec 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    druppie hara erin.... ooit paar flessen van mijn ma gehad en werkt perfect

10. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Wassen met heet water en afwasmiddel. Droogtrekken en nawrijven met een krant.

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wassen met afwasmiddel en warm water. Drogen met een trekker en de randjes even met een zeem of theedoek. En de trekker droog ik steeds met een oude handdoek.

12. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    warm water met instanet. spons nat maken, raam inzepen en met een aftrekker erover. randjes of evt druppels dep ik met een microvezeldoek..

13. minon

minon Niet meer actief

Jemako doeken! Echt gegarandeerd geen strepen meer en gaat supersnel. Heb in een uurtje alle ramen van binnen en buiten gezeemd. Glassex en allesreiniger etc is op basis van vet daar krijg je alleen maar meer strepen en blauwe waas van. Als je geen doeken hebt een drupje afwasmiddel in je water en dan met een trekker goed trekken. Een keer erover niet meerdere keren krijg je ook strepen van. Randjes kun je nadrogen met een theedoek.

14. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Drupje afwasmiddel door het water, inzepen met een spons, droogtrekken met een trekker die ik droog met een zeem. De randen met de zeem even droogmaken.

Maar nu heb ik de karcher window vac!! :) i-de-aal! Een echte aanrader, geen strepen, geen rommel en in een mum van tijd klaar!

15. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Ik was mn ramen met heet water en spiritus!

Insoppen met een sponsje, daarna trekker erover... Doe wel bij elke haal van de trekker deze afdrogen met een droge doek... Nooit strepen op de ramen :)

16. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb daar nou nooit last van.
    Ben echt geen schoonmaakkoningin of zo.

Ik gebruik gewoon warm tot lauw water en een druppie dreft. Met spons op het raam droog maken met ewn trekker en elke keer je trekker droog maken. Wordt mooi schoon.

17. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Warm water met spiritus, zo heb ik het geleerd van m'n moeder. Geen allesreiniger, want dat geeft inderdaad zulke strepen.

18. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Gewoon met allesreiniger een spons en een trekker om droog te trekken. De trekker veeg ik af aan een droge doek. Als het door de zon niet te snel droogt heb ik nooit strepen. Schijnt de zon te fel, dan doe ik steeds kleine banen soppen en meteen met de trekker droog trekken.

19. Angela123

Angela123 Niet meer actief

glazenwasser van hg werkt perfect of goedkoper amonia wel uitkijken voor je verf

20. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik was mijn ramen altijd met heet water en een scheutje schoonmaakazijn (eucalyptusgeur heb ik altijd).
    Werkt echt super! Altijd brandschoon en altijd zonder strepen.

Deel Deze Pagina