Ik heb een hekel aan ramen wassen krijg het ook nooit goed schoon vaak strepen. Nu had ik gelezen over een karcher window vac en JEMAKO raamdoeken waarmee je streeploos en snel je ramen zou kunnen schoonmaken. Hebben jullie ervaringen met deze 2 en wat zouden jullie aanraden, werkt het ook echt?
Ik heb ervaring met Jemako doeken en wil niet meer zonder. Ik heb 1 keer gewerkt met de Karcher Window Vac en vond dat verschrikkelijk werken.
Heb de karcher (erg fijn) en de cleaning academy doekjes. De eerste gebruik ik als het vuil is en ik "veel water" gebruik, de andere gebruik ik voor binnen bijvoorbeeld als ik alleen met een vochtig doekje af kan.
Ik heb de karcher. Heb een hekel aan ramen doen en met dat apparaat vind ik het iets minder vervelend. Mijn man kan er zelfs mee overweg
Window Vac vind ik vreselijk en verre van streeploos! Ik heb m aangeschaft om soms even snel een paar ramen te kunnen doen ipv emmers water, zemen sponzen etc klaar te moeten zetten. Al met al vind ik het helaas net zoveel gedoe met slecht resultaat. geen aanrader wat mij betreft.
Jemako! Fantastisch. Heb bijna alles van jemako en het maakt het schoonmaken echt een stuk makkelijker!
Ik ben ook zo goed in ramen lappen....not Met de jemako doeken gaat het beter maar vind de ramen mooier wanneer ze normaal zijn gelapt...en met die karcher had ik aan de voorkant altijd strepen en achterkant altijd mooi, geen idee waar dat aan lag. Vanaf vandaag komt eens per 6x weken de glazenwasser dus ik ben gelukkig van het probleem af.
meningen redelijk verdeeld dus, hoop op nog meer ervaringen van mensen die misschien beide in gebruik hebben of hebben gehad of geswitcht zijn. Dan wat makkelijker kiezen waar ik voor zal gaan!
Een HaRa raamwisser werkt ook super! Weinig water en drupje sop nodig en ramen worden supersnel schoon. Geen gedoe met emmers en doekjes etc.
Ik vind de Kärcher maar een lomp en zwaar rot ding. Krijg er een lamme arm van (heb veel ramen in huis).
Ik heb de Kärcher. Vind het echt een onding. Heb er ook strepen mee. Mijn moeder heeft de jemako doeken en die vind ik ideaal
Eh...gewoon de ramen doen met microvezeldoekjes? Werkt prima. Voor de buitenkant hebben we een glazenwasser