Ik zou graag mijn ramen eens zemen op een manier die niet zo belastend is voor het milieu. Er komt hier liever geen ammoniak en spiritus meer in huis. Nou had ik wel eens gehoord dat je dat met een ui kan doen? Maar dan alleen met een uit of moet je er iets aan toevoegen, drupje ontvettend afwasmiddel ofzo? Of zijn er ook andere manieren?
gewoon een ui door 4-en snijden en in je emmer gooien! ook geen last van strepen meer! (zeggen ze.. ) je hoeft er niks meer aan toe te voegen.. behalve water dan
Glazenwassers schijnen Dreft te gebruiken, dat werkt prima. Je kunt ook een sopje maken met St. Marc (verkrijgbaar bij de bouwmarkt). Dat ontvet als een tierelier, het ruikt heerlijk fris en het is nog milieuvriendelijk ook. De perfecte allesreiniger, wat mij betreft.
Mijn aanstaande is glazenwasser en zijn geheim; Loda zeepsop en koud water! Raampjes zijn hier altijd streeploos schoon!
een oude krant nat maken (eerst een grote prop van maken) en dan over je ramen halen. Lekker snel en zo recycle je papier twee keer!
Ik gebruik een groene fles van Leifheit. Daar hoef ik (letterlijk!) maar 1 druppel van in een emmer water te doen. En de ramen zijn altijd streeploos. Echt superspul! Is wel wat duurder, iets van €7,00 euro, maar ik doe dan ook echt een eeuwigheid met een fles (nu al 5 jaar en is nog niet half leeg).