Wie ook onder controle bij het Radboud ziekenhuis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Feetjes, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Ik kreeg te horen dat ze een nieuw beleid hebben... Alle controles worden nu uitgevoerd door arts-assistenten of verloskundigen en het is niet meer mogelijk om een afspraak te maken met een gynaecoloog of uberhaubt een vaste arts (dus ook geen assistent).

Dit vind ik echt heel vervelend... Ik had eindelijk een vaste gyn (na de eerste 20 weken +/- 8 verschillende assistenten gezien te hebben :S), zelfs nooit ook maar 2x dezelfde... dat ga ik dus nu weer krijgen :x.

Ik heb een redelijk complex dossier en ben dus nu iedere keer een tijd kwijt om dingen uit te leggen... Daarnaast vind ik het wel prettig om een arts een beetje te leren kennen (en andersom).

Zijn er meer Radboud-patienten die dit vervelend vinden? Misschien helpt het als we allemaal gaan klagen :p (baad niet niet....).

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Bij prematuren is er iemand die bij het Radboud onder controle is. Zij schreef hetzelfde...

Ben blij dat ik mijn tijd gehad heb... en een vaste gyn heb gehad! Je gaat niet voor niets daarheen!!! Dit komt door de bezuinigingen vermoed ik, mijn vaste gyn destijds (en mijn held) is nu ook al weg ik denk om dezelfde reden.

3. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Ik heb een vermoeden wie 'jouw held' is (zo zou ik hem namelijk zelf ook omschrijven ;)). Ik vond het vreselijk toen hij wegging (al heb ik hem maar 2x gehad), toen kreeg ik een vaste andere gyn waar ik ook vertrouwen in had, dat is dus nu ook voorbij :(.

4. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik vind het Radboud sowieso geen fijn ziekenhuis, ga altijd naar het Canisius.

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    MamaG nou... bij ernstige Pre-eclampsie/HELLP ben je echt beter af in het Radboud dan in he CWZ, echter is het CWZ wat intiemer.

En het is M. S... (terug naar Maastricht)

6. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Pedagogisch medewerker :D
    Cuijk
    Hier onder controle bij verloskundige in het radboud ziekenhuis.. maar ben er erg tevreden over..

Mijn eerste zwangerschap had ik een vroege echo ivm bloed verlies..
    Toen bij cwz geweest.. maar werd echt beland als een nummertje..
    kreeg niet eens uitleg over wat nu.. moesten maar afwachten en een week later terug komen (hartje klopte toen niet)

Toen naar radboud geweest.. daar echo gehad.. en daar een echo gehad.. nog steeds geen kloppend hartje maar wel uitleg wat nu.. eerst nog een echo en als dat niet goed was konden we kiezen.. alles duidelijk uitgelegd gekregen.. had daar prof lotgering

Toen bij mijn 2de zwangerschap gewoon bij vk in cuijk.. Eerste echo wel in radboud gehad.. alles was goed..
    Tegen einde van de zwangerschap lag ons meisje in stuit en in radboud geweest en daar keizersnede gehad.. Was overal heel tevreden over..

Nu 3de zwangerschap onder controle bij radboud verloskundige ivm keizersnede.. alles gaat goed.. en ik vind erg prettig hoe ik daar behandeld wordt.. in begin van de zwangerschap heel wat echo's gehad omdat ik onzeker was.. en hele lieve vk's
    Ze zei vorige keer wel dat er wat ging veranderen maar ze zei tegen mij als je elke keer op de zelfde dag komt dat ze je steeds bij de zelfde vk in proberen te plannen..

Vind het zelf wel fijn verschillende gezichten te zien omdat je met je bevalling ook een ander kan zijn..

Voor mij dus NOOIT meer CWZ en zeker wel radboud.. (maar denk dat iedereen andere ervaringen heeft)

7. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Voor mij is het CWZ helemaal geen optie. Ik moet in het Radboud blijven. Als ik de keuze zou hebben zou ik miss wel voor het CWZ kiezen, geen idee.

@Daphne: Idd, we hebben het over dezelfde man. Echt een enorm verlies voor het Radboud! Van hem kunnen heel veel artsen een hoop leren. Het is dat Maastricht echt te ver is voor me...

Het is inderdaad waar dat je bij de bevalling ook maar af moet wachten welke arts (geen VK in mijn geval) je aan je bed krijgt. Ik vind het echter wel prettig om vragen te kunnen stellen en het beleid rondom mijn bevalling met een vaste persoon te kunnen bespreken.

8. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ik ben ook onder controle bij t radboud. Wij zijn juist van de afdeling infertiliteit weggegaan omdat ik in 3 maanden tijd dus 16 verschillende mensen heb gehad die mn doos wilde bekijken........en steeds werd er wel wat anders gezegd. Heel vervelend.

Nu ik zwanger ben hebben we aangegeven dat we niet al teveel verschil willen in artsen. Dus nu wordt ik op bepaalde dagen ingepland bij dezelfde artsen. Heb nu in die weken dat ik bij t radboud ben 3 arts assistenten gehad en 2 vks.

9. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Hier ook onder controle bij het Radboud. Vind het zelf een heel prettig ziekenhuis. Wel jammer inderdaad van het nieuwe beleid. Ik heb vandaag wel gevraagd waarom ze dit invoeren en het verhaal erachter vond ik wel erg logisch.

Ze doen het om de wachttijden te beperken. Nu zit je inderdaad vaak heel lang te wachten. Dat komt omdat de gynaecologen en stafartsen eigenlijk dubbele spreekuren hebben. Ze hebben hun eigen spreekuur maar ook supervisie bij de assistenten en verloskundigen. Ze worden dus regelmatig gebeld tijdens het spreekuur voor overleg of ze moeten langs een patiënt. Hierdoor lopen alle spreekuren vaak enorm uit.

Dus ik snap de reden erachter wel, maar vind het wel jammer. Heb 2 favorieten daar, maar allebei stafartsen dus helaas pindakaas. Je kan dan wel een afspraak maken op de dag dat jouw gynaecoloog supervisie heeft. Als je dan vragen hebt, wordt dat aan hem voorgelegd en het kan ook zijn dat hij er gewoon bij zit. Zo begreep ik het tenminste.

10. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Onze kindjes zijn "Onstaan" in het Radboud.
    wij hadden per behandeling 1 of 2 gyneacologen. Wel allebei the top of the hill (waaronder dr. K.)
    voor de punctie een vaste medewerking en tp ook door de gyn. Heb ook aangegeven dat we lieve geen Co.-ass wilde.

Vond het fijn om daar onder behandeling te zijn. Absoluut geen nummer-gevoel, omdat heel het ferti gebeuren zich in "het keldertje" afspeelt.

11. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    @Minniemouse: Jij dus ook al zoveel artsen gezien. Ik wist niet dat het bij de fertiliteitspoli ook zo erg was :(. Ik vind de 5 verschillende mensen die jij gezien hebt nog vrij veel, eigenlijk. als ik ze optel kom ik zo uit m'n hoofd op 7 arts-assistenten, 2 gynaecologen en 1 verloskundige... En daar komen alle co-assistenten uiteraard nog bij . Wel een groot nadeel aan zo'n groot/academisch ziekenhuis hoor!

@Juul; bedankt voor je uitleg. Soms lopen de wachttijden idd enorm op. Ik heb wel eens 2,5 uur zitten wachten op dokter S. en een uitloop van een half uur/ 3 kwartier is eerder regel dan uitzondering. Ik begrijp nu wel waarom ze het doen, ik denk echter wel dat er best prettigere maatregelen te treffen zijn. Bijvoorbeeld een gyn (staflid) voor de supervisie en de ander die gewoon spreekuur houdt. Maargoed, dat zal wel te duur zijn...

@Macy; fijn dat je goede ervaringen hebt. Ik ben zelf nooit in 'het keldertje' geweest, maar het lijkt me als je fertiliteitsproblemen hebt wel prettiger dat je niet tussen de zwangeren hoeft te zitten!

12. Ik ben dan wel niet zwanger nu, maar ik heb gedurende mijn vorige zwangerschappen ook wel 20 verschillende gyn gezien. Dat was (soms) erg vermoeiend en niet fijn. Telkens weer je verhaal doen (ook complex hier). En nu dus arts assistenten?? Ik kan beter ook niet naar het CWZ, gezien mijn situatie, maar ik ben hier niet blij mee. Ik hoop er dan maar op dat de arts assistenten geen risico's willen nemen en het zekere voor het onzekere nemen als ze het niet vertrouwen of twijfelen...

Deel Deze Pagina