Wanneer nou toch die eisprong!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Catmommy, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ovulatietesten:

Ik test al anderhalve week lichte streepjes op de ovulatietest, de ene keer wat donkerder dan de andere keer, maar verre van positief.

Gister alleen niet getest want ik dacht door mijn dip in temperatuur dat dat echt de dag was van de eisprong (aangezien mijn temperatuur steeg na dip).

Slijm:

8 dagen geleden begonnen met het bekijken van het slijm, ik heb toen 2 dagen watery geconstateerd. Waterig, en maximaal 2cm rekbaar.
    Nu sinds alweer 6 dagen merk ik toch elke dag vruchtbaar slijm. Het is nog steeds vochtig/waterig maar toch wel duidelijk slierten/sliertjes te maken van circa 6cm, soms zelfs meer.

Zojuist bij het afvegen erg veel slijm en daar zat zelfs een beetje bloed bij!

Temperatuur:

Eerst redelijk constant rond de 3.7. Een paar dagen terug zakte deze naar 36.54, eergister naar 36.44 en gisteren terug omhoog naar 36.7.
    Dus ik dacht nu zal deze wel verder stijgen maar vanwege omstandigheden kon ik vanochtend pas nadat ik eerst 5 minuten uit bed was geweest temperaturen en toen was het 36.88, maar ik lees elders op internet dat het normaal is dat je temperatuur 0.2 omhoog gaat zodra je uit bed gaat. Dus als ik daar die 0.2 weer aftrek zit ik weer keurig rond de 36.7.
    Geen stijging dus in temperatuur.

Kwaaltjes:
    Ik heb de eerste dagen van het eggwhite slijm lichte zeurende buikpijn gehad, dit werd erger, en samen met mijn rugpijn afgelopen zaterdag was het toch wel op zijn hoogtepunt.
    Vanaf zondag is de buikpijn over.

Wel had ik gister een paar keer wat steken, maar ik heb nog nooit mijn eisprong gevoeld en je let nu overal op, dus geen idee of dat er mee te maken heeft.

Conclusie:

Uiteraard klussen we keurig om de dag en zien we het niet als moetje en maken we het gewoon erg gezellig. Toch willen we wel graag weten waar we aan toe zijn..

Ovulatietesten kan ik werkelijk niks op uit maken. Temperatuur dacht ik dat die ons zekerheid zou geven, maar nu die rond mijn normale temperatuur blijft hangen heb ik daar ook (nog?) niets aan.
    Wat betreft de kwaaltjes dacht ik echt dat aangezien deze zaterdag duidelijk aanwezig waren dat zaterdag mijn eisprong had.
    Maar dan nu nog steeds duidelijk slijm, toch alweer 3 dagen erna en nu zelfs een beetje bloedverlies..

Voor degene die het niet weten: mijn cyclussen verlopen alles behalve regelmatig, dus daar kan ik helemaal geen touw aan vast knopen:)

2. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Allemaal vreselijk herkenbaar helaas!

Ik heb ook een aantal maanden OVU testen gedaan en bij mij is daar nooit een duidelijke eisprong uitgekomen. Na 7 maanden temperaturen ben ik ook daar niets wijzer van geworden, was elke maand anders. Kwaaltjes heb ik altijd, en dan vooral elke maand weer wat anders/nieuws.

Ik denk ook nooit m'n eisprong te voelen, maar ik ben er deze maand eens bewust op gaan letten deze dagen. Gisteren vreemde druk/trekkend gevoel onderin me buik, vandaag weer. 0.0 vruchtbaar slijm gevonden. Maar ik ga er maar vanuit dat ik dan vandaag m'n ei heb, tenzij ik morgen nog steeds last van m'n buik heb... Dan weet ik ut niet meer :):(

Succes en heel veel sterkte op de wachtbank! Dat is de maandelijke ellende, niet een menstruatie :(:x:(

3. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    #3 Catmommy, 26 nov 2013
    Laatst bewerkt: 26 nov 2013
    Haha nee, zelfs met een menstruatie zou ik blij zijn (ook al heb ik altijd behoorlijk buikpijn), als er maar eens een normale cyclus achterweg komt en die onzekerheid weg is!

Ik hoop dat dit minimale vleugje bloed wat er door heen zit wat betekent. Misschien toch de eisprong vandaag..:)

Jij ook sterkte! Ik zie dat je kort geleden een miskraam hebt gehad, vreselijk, eindelijk die positieve test en dan...:(

4. geheimpjee

geheimpjee Actief lid

31 okt 2013
    225
    0
    0
    hier het zelfde. ik heb een cyclus van 28 dagen en wacht ook op mijn eisprong.. doe elke dag een test maar nog geen duidelijkheid

5. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Helaas, temperatuur is vanochtend gewoon weer zoals die altijd is:(

Geen eisprong dus. Maar vanwaar dan dat slijm:(

6. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Kan het zijn dat je lijf misschien nog aan het ontpillen is? Heb geen idee hoelang dat duurt, verschilt misschien ook per persoon.
    Ik heb zelf een tijdje de ov testen van Clearblue gebruikt. Zijn duurder, maar zo makkelijk. Je krijgt een leeg rondje of een giechelbekkie. Makkelijker dan staren naar een lijntje. Heb de nieuwste laatste keer gebruikt, waar het giechelbekkie begint te knipperen wanneer je ei eraan zit te komen en dan staat ie erna voor 48u stil erop als deze echt gaat springen. Vond het heel handig. En met die nieuwste kan het meteen je ochtendurine. Hoef je niet de klok in de gaten te houden wanneer je 's middags naar de wc moet. :) Ik ben momenteel zwanger (als deze het gezellig blijft vinden binnen haha), dus het werkte wel.
    Je slijm is idd ook een goede manier om te kijken. Want dat komt eruit wanneer de baarmoedermond open gaat om de zwemmers te ontvangen. Je kunt ook slijm krijgen rond je ongesteldheid, dat is dan meestal heel wit. Dat kan overtollige progestoreen zijn.
    Een klein btje bloed in je slijm, kan idd van de eisprong zijn. Voel je dan ook wat steekjes in je zij? Hoeft niet persee hoor, veel vrouwen voelen niks van hun ovulatie.
    Heel veel success iig!

7. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb vorige week redelijk zeurend gevoel gehad in mijn buik een paar dagen en zaterdag was dit het ergste en had ik er ook lage rugpijn bij, dus ik dacht eigenlijk toen dat ie wel gesprongen was, ook omdat mijn temperatuur omlaag ging, zo laag was ie nog niet geweest! De temperatuur steeg daarna ook, maar niet hoger dan zoals die voor die daling ook al was helaas en dat is nu alweer 3 dagen zo.

Het streepje turen vind ik niet zo erg aangezien ik nog steeds geen knaller heb gehad, je ziet gelijk een licht streepje staan maar is totaal niet te vergelijken met de controle streep:)
    Zeker met onregelmatige cyclussen die ik heb worden die digitale met de lachebekjes dan wel duur:)

Het probleem met geen ochtendurine kan ik op zich ook wel goed oplossen, ik plas in de ochtend goed uit, vervolgens ga ik ontbijten (melk met cornflakes) en dan moet ik rond een uurtje of 12 weer plassen.

Wat betreft het slijm: ik heb er veel over gelezen de afgelopen dagen en overal lees ik dat geen enkel slijm echt rekbaar is, zelfs sperma niet. Dus ik ga er vanuit dat dit alles wat ik heb en wat gerust 6-10cm uitrekbaar is, dus echt vruchtbaar slijm is.

Ik gooi die onregelmatige cyclussen inderdaad maar op ontpillen, al zeggen veel mensen wel dat het wel heel lang is, al meer dan een half jaar nu.

8. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Ik heb ook nooit een positieve OVU test gehad, misschien test je op het verkeerde moment en heb je m gemist... Het is gewoon afwachten geblazen (helaas :()

Deel Deze Pagina