Rammelende eierstokken, wens voor een 2e kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dufel, 29 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    @Anna4 hopelijk heb je snel een mooie cyclus. Ik ben ook 6 weken na de bevalling weer aan de pil gegaan en nu nog een paar maandjes aan de pil maar dat is toch lastig met rammelende eierstokken haha🙈
    Was je de vorige keer snel zwanger?

Ja als je gaat verhuizen merk je pas hoeveel spullen je in huis hebt en alles wat je kwijt was vind je ook weer terug. Hopelijk is jullie huis dan snel verkocht

2. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Wauw en dan "klaag" ik dat die van ons momenteel aan het draken is met slapen. Die heeft altijd wisselend geslapen. Als baby weinig, toen ineens heel regelmatig, dan weer tijdens ontwikkelsprongen of tanden/kiezen rommelig, toen weer een hele periode goed. En nu de laatste weken weer met 's avonds naar bed superslecht. Overdag is naar bed gaan geen punt, maar 's avonds.... en gelukkig niet huilen etc, maar gewoon door stuiteren, en wel heel moe en prikkelbaar zijn hoor. Zelfs als ik zeg kom maar even bij mij in bed, dan blijft hij druk. Pas om 21:00 a 21:30 in slaap vallen en om 7:00 weer wakker.

Ah ja, mijn man zegt, hij heeft dat soort dingen nooit zonder reden gedaan. Of ziek, of "sprong", of kiezen. Daar houd ik me maar aan vast.

En jemig, veel veranderingen bij sommigen wat betreft baan en huis! Wij zijn gelukkig net verhuisd, alleen heb ik maar een tijdelijk contract. Maar daar wilde ik niet op gaan wachten.

3. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Ahh kiesjes, die hebben we hier ook al - zo zielig! Net ook E in bedje gestopt (was vroeg wakker) met paracetamol - hopelijk zo wat minder last.

@meliisz, ja vorige keer gelijk in ronde 1 - maar toen was ik al drie jaar van de pil - nu maar eerst even een eisprong krijgen! Haha snap je helemaal! Heb vanaf januari al zoiets gehad van ik stop er nu al mee, maar toch netjes doorgeslikt tot nu. Heb echt een paar keer met die pilstrip in m'n handen gestaan om hem weg te gooien..? Maar toch om praktische redenen even gewacht.

Over het huis maak ik me geen zorgen, we wonen nu in Amsterdam en het is hier zo'n gekte dat we het gelukkig zo kwijt zijn.

4. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Anna4, zo dat is een lekker vooruitzicht dat jullie huis snel verkocht is. Hopelijk staat ons huis ook in mei te koop, alleen zal het hier wel even duren vermoed ik. Huizen gaan niet heel snel hier in de buurt.

Ik heb tijdens mijn zwangerschap veel opgeruimd, had erge nesteldrang. Dus dat scheelt nu al gelukkig, maar er is weer erg veel bijgekomen door de baby.

Herkenbaar die sprongetjes, C. zit er volgens mij middenin. Niet goed slapen snachts en overdag alleen maar kunnen slapen in de draagzak of aan de borst.

5. Beamer

Beamer Actief lid

30 mrt 2014
    152
    160
    43
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Mag ik met jullie mee schrijven? Wij hebben een dochter van 3, en de wens voor een tweede is er bij mij al een lange tijd! ( althans m'n rammelde eierstokken;) )
    Mijn man kan hier erg vaag over zijn, laatst zei hij dat hij er over een paar maanden weer voor een tweede wilt gaan.. en ik hoop dat die maanden snel voorbij gaan :p

6. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Gezellig beamer, wat spannend dat je man er ook binnenkort ervoor wilt gaan. Hopelijk zijn die maandjes zo om voor je! Wil je dochtertje ook graag een broertje of zusje of is ze er niet zo mee bezig?

7. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ongi geworden :(
    Op naar de volgende ronde.

8. Fawny

Fawny Actief lid

14 jan 2017
    117
    70
    28
    Vrouw
    Balen BZD :(

Zo, 't is wel even wennen aan die nieuwe lay-out! Ben wel blij dat de site weer online is, hahaha!

Hier is mijn menstruatie alweer voorbij sinds een paar dagen. Ben maar alvast met ovulatietesten begonnen, wil 'm echt niet missen :rolleyes: Natuurlijk nog niet positief, maar 't testlijntje is wel al aardig donker.

9. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Welkom beamer!

Ahhhh wat jammer BZD!

Denk dat ik m'n eisprong gisteren heb gehad - maar blijf voor de zekerheid even doortesten want is de eerste keer dat ik dipsticks gebruik. Wel spannend weer!

10. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Jammer BZD, hopelijk de laatste keer voorlopig :)

Spannend die eisprongen die naderen of net zijn geweest. Worden dan weer lange dagen wachten voor jullie.

Jeetje ik moet echt even wennen aan deze nieuwe site. :(

11. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Hi, ik wil ook graag mee schrijven!
    We hebben een zoon die begin juni 2 jaar wordt. Ik ben er al aan toe, maar mijn man wil in het najaar beginnen.
    Om me heen lijkt iedereen ook zwanger te zijn!

12. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Dat is balen zeg, hopelijk is het de volgende ronde wel raak!!

13. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    De nieuwe pagina is zeker wennen, op mobiel is hij echt heel anders en minder overzichtelijk. Ik weet nog niet hoe hij op pc/laptop is. Op mobiel zie je de handtekeningen ook niet meer

14. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Hoi, Leuk dat je mee schrijft.
    Dat is idd lastig als jij er al aan toe bent maar je man nog niet. Heb je er al goed met hem over gesproken over wanneer hij er eventueel voor wilt gaan?

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.211
    17.230
    113
    Hoi meiden! Mag ik meekletsen? :)
    Ik ben 24 jaar (bijna 25, oef, word oud, haha!), getrouwd en eind januari bevallen van ons eerste kindje: een dochter :)

C is een heerlijk, tevreden, rustig en vrolijk meisje die al weken lekker doorslaapt. De wens voor een tweede baby was er dan (vooral bij mij :D) erg snel. Mijn man is ietwat meer terughoudend ivm het financiële gedeelte. Wij hadden de afspraak er in aug/sept van dit jaar weer voor te gaan. Maar hebben nu afgesproken dat ik na deze strip alsnog weer met de pil stop. Ik had zo'n dramatische cyclus na het stoppen de vorige keer, dat ik echt bang ben het nu te verpesten als ik door blijf slikken. Ook heb ik ongelofelijk veel stomme, vage klachten sinds ik weer aan de pil zit. En tja, switchen met een kinderwens op korte termijn lijkt ons beide onnodig.

Dus; ik slik m'n strip af en stop dan volgende week maandag :) Tot einde van de zomer zullen we dan voorzichtig doen/vruchtbare week vermijden. En ach, mocht dat niet helemaal lukken en het eerder al raak zijn, dan is het kindje wat ons beide betreft natuurlijk alleen maar super welkom :)
    En anders t/m de zomer de tijd om te ontpillen en m'n cyclus te leren kennen. Daar gaan we nu iig voor!

16. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @Sado, jeetje wat herkenbaar! Hier dan in december bevallen. Ook een dochter met de naam C. en 24 jaar. Wij gaan er vanaf september weer voor, leuk zeg ook iemand die zo snel weer de kriebels heeft voor een tweede. Helaas slaapt mijn dochtertje nog niet door haha, geef je borst of flesvoeding? C. wordt elke keer wakker om aan de borst te liggen, echt drinken doet ze dan niet.

@Banana, welkom vervelend he al iedereen om je heen ineens zwanger lijkt terwijl je zelf ook die wens hebt. Voor je t weet is t najaar :)

Ik mis die handtekeningen ook op mijn mobiel, vind het veel minder persoonlijk zo.

17. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Als je je mobiel draait dan zie je de handtekeningen wel! Al moet ik die van mij opnieuw instellen geloof ik...

@Banana, het is al snel september! Dat is in mij ogen het najaar...Nu al bijna mei Ben je al je cyclus aan het bijhouden?

@Sado welkom! Ah spannend! Hoop dat je cyclus mooi is na het stoppen, was je gelijk na de bevalling er aan gegaan?

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.211
    17.230
    113
    @ciprilla, haha dat zijn wel heel eng veel overeenkomsten! Zouden onze dochters ook dezelfde naam hebben? :D
    Ik geef flesvoeding. Ze krijgt dr laatste fles rond 20.30 en slaapt sinds 2 weken dan door tot 06.00/06.30. Heerlijk! Moet volgende week weer aan het werk en de wekker zal dan sowieso zo rond die tijd staan, dus dikke prima zo :)

Merk om mij heen dat ik wel de enige ben die zo snel weer een kinderwens heeft, dus fijn om hier iemand te treffen die t zelfde ervaart :)
    Niet dat ik er uitgebreid met mensen over spreek, maar wanneer het onderwerp tweede kindje valt is het toch meestal "eerst lekker 2 jaar van C genieten hoor!" "nog een kindje moet je voorlopig niet aan denken, toch?!". Jammer, ben dan ook al best een beetje zenuwachtig voor de reacties die ik zal krijgen als het eenmaal zo ver is.
    Terwijl 2 kindjes kort achter elkaar mij zo heerlijk lijkt! En: eerder klaar met luiers, kortere nachten, eerder wat vrijer, etc.
    Plus dat ik stiekem die dikke buik best mis, haha!

19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.211
    17.230
    113
    @Anna4 ben 3 weken na de bevalling gestart met de pil! Dus heb er nu bijna 4 strips opzitten (dochter is volgende week 3 maanden oud).
    Na de vorige keer stoppen waren m'n cyclussen 28-38-21-zwanger, dus nogal wisselend :)

20. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Thanks voor de tip anna, zo kan ik ze inderdaad zien. Vind het alleen irritant om heel de tijd mijn telefoon zo te hebben, maar ach misschien went het wel :p

Sado, zou kunnen dat ze dezelfde naam hebben. Maar ik denk het niet, haar naam hoor je niet zo vaak eigenlijk bijna nooit. Zo jeetje heerlijk zulke nachten. Hier heeft ze een enkele keer doorgeslapen, maar helaas is het de laatste tijd om de zoveel uur raak. Het went wel, komt allemaal wel weer goed uiteindelijk. (Hoop ik)

Wij hadden ook snel de wens voor de tweede. En die reacties hebben wij ook gehad inderdaad. Heel herkenbaar, ben ook benieuwd mocht het snel raak zijn wat dan de reacties zijn. Door de borstvoeding heb ik nog geen cyclus, dus het kan zomaar lang duren.
    Oh en ik mis die dikke buik ook zo erg, dat getrappel in mn buik. Hopelijk mag ik het nog eens meemaken.

Deel Deze Pagina