Ik ben maandag 13 weken, dinsdag de combinatietest. Zou ik kunnen vragen of ze ook ook kan spieken naar geslacht?
Spannend! Wij hebben ook een combinatietest gedaan en toen niet gevraagd naar het geslacht. Daar is de echo volgens mij ook niet helemaal voor bedoeld. Maar hey, vragen staat vrij. Vraag mij alleen af of ze het heel duidelijk kunnen zien al dan? Maar één manier om erachter te komen.
Wij hebben er tijdens de combinatie test naar gevraagd en er is naar gekeken al kon de echscopist geen garantie geven. Was ook pas 12.1. Maar kijken en samen een gokje wagen was geen enkel probleem heb toen ook een goede nub foto meegekregen omdat ik daar naar vroeg.
Geslacht is vaak nog niet volledig ontwikkeld met 13 weken. Ik zou er dus niet om vragen want als de echoscopiste niet ervaren is in zeer vroege geslachtsbepalingen (vaak nog aan de hand vd nub), zullen ze geneigd zijn de nub voor piemel aan te zien en dus een foute uitspraak te doen. Je kan dan beter om een nub foto vragen en deze hier laten beoordelen. En dan over een week of 2 een geslachtsecho laten maken. Ik neem aan dat er geen noodzaak is om het geslacht met 13 weken al te weten.
Wij hadden een aparte echo ' gekocht ' á 25 euro en wisten het met ruim 13 weken. Duurde een half uur voor het kindje goed lag om dit te kunnen zien. Je kan het natuurlijk altijd vragen.
Er is totaal geen noodzaak, wachten anders netjes af tot20 weken echo. Maar goed is ga gewoon es vragen en dan hoor ik het wel.
Bij mij gaf de echoscopiste eerlijk toe dat ze het nog niet kon zien Ze vond het ook helemaal niet erg dat ik het vroeg Ik dacht ook al dat het nog niet te zien was hoor, maar je kan het altijd beleefd vragen hè?
Bij mijn vk mochten ze daar geen uitspraken over doen omdat het te vroeg was! En veel mensen zich er toch aanvast houden. Het is gewoon niet duidelijk te zien op die termijn.
Mijn echoscopiste vroeg of ik het wilde weten. Mijn man was er niet bij dus ik vond het niet leuk om het zo te horen. Bij de geslachtsbepaling die we gepland hebben met 15 weken zei ze dat ze het erg goed kon zien bij de combinatietest. Anders had ze nooit gevraagd of we het wilden weten. Maar ze is een erg ervaren echoscopiste die medische als pretecho's doet. En ze checkt ook altijd de nub en de flow in de navelstreng. Je kan allicht vragen "goh, is het echt waar dat het geslacht op deze termijn al gezien kan worden. Dat lijkt me toch wel erg vroeg". Zo zou ik het brengen denk ik, een beetje onnozel 😊
Ik heb er gewoon naar gevraagd of ze het kon zien. Ze heeft toen verteld dat ze al wel wat gezien had en dat ze als ze een gokje mocht doen t wilde zeggen. Maar wel erbij dat het nog niet zeker was en ik er niet helemaal vanuit moest gaan dat ze het goed had.
Meestal word de echo van de combinatie test gedaan met 12-13 weken. Vaak is het dan nog te vroeg om het geslacht te zien. Ook is het eigenlijk een medische echo. Vaak zijn ze dan wat minder bereid om ernaar te kijken. Ook bij de 20 weken echo zijn ze dit niet verplicht maar doen ze vaak niet zo moeilijk. Je zou eventueel als je niet kan wachten met 15 weken een pretecho kunnen laten doen. Voor enkel een geslachtsbepaling betaal je vaak 25-35 euro.