Wat zouden jullie inschatten met deze foto? Inwendig 6 weken. Ik snap het niet meer sommige zeggen inwendig hoeft niet gedraaid te worden andere zeggen wel met foto op je buik met bovenkant van je af.....
Wilt iemand ook naar de mijne kijken? Deze is inwendig met 7 weken, ligt erg in het midden... Weet het zelf niet zeker... Bekijk bijlage 479178
Ik snap niet hoe je dt kan zien, de vrouw die de echo maakte draaide het apparaat meerdere keren zodat ik de baby goed zag liggen. Hoe kan ik dan weten of het rechts of link ligt? Op de echo die ik heb meegekregen ligt de baby links in de hoek, en hoofdje naar rechts gewezen. Wat kan ik daar dan uit opmaken?
Bij mijn inwendige echo zat het boontje (7wk1d) links, volgens de pretecho wordt het een jongen. De theorie zou bij mij dus niet kloppen.
Even gezocht op internet. Je moet dus kijken waar de placenta begint te komen. Die heeft de echoscopist gisteren aan mij aangewezen en is vrij duidelijk zichtbaar. Het gaat er niet om waar de baby ligt maar waar het vast zit. Mijn baby ligt rechts onderin maar de navelstreng en waar de placenta begint ligt boven in het midden. Ik snap er niets meer van
Bij mij klopte het, maar ik denk dat je dat echt als een 50-50% moet beschouwen. Het is maar 1 onderzoek en het is daarna nog nooit opnieuw bewezen door een andere onderzoeker. Dat mag je dus met een flinke korrel zout nemen. Want hoe zit het bijvoorbeeld met een tweeling van hetzelfde geslacht?
Ik was geintrigeerd door deze theorie. Vooral doordat de onderzoeker zo'n hoog percentage correct had. Ik heb zijn grafiek er even bij geplakt. Ik heb zijn artikel gelezen uit 2011 en het ziet er best overtuigend uit. Waar het mis gaat is dat het is gepubliceerd op ObGyn.net. Dat is geen wetenschappelijk geaccepteerde bron. Dat betekent dat andere wetenschappers niet kritisch naar deze uitkomsten hebben gekeken en gecontroleerd. Er is ook nooit meer vervolgonderzoek gedaan en zijn artikel is ook nooit gerefereerd in andere wetenschappelijk artikels. Dat betekent voor mij dat de wetenschap hier niet in gelooft. Ik denk dat als het zou kloppen het in Nature of Science zou hebben gestaan, want dat zou een big thing zijn geweest in de wereld!! Maar niks! Dus: leuk voor de gok, maar na onderzoek geloof ik er niks meer van... Helaas moet ik zeggen, had het leuk gevonden als het waar was
Deze is van 6.4 weken en inwendig een echo. 8.6 weken uitwendig. Ik vind wel vage theorie. Ik heb al mijn eitjes links gekregen en lijkt me logisch dat het dan ook links innesteld (en ook links innesteling gevoeld) en dus de placenta ook links is? Terwijl er wordt gezegd dat alle eitjes xx zijn.
De eisprong en eigroei heeft niks te maken met de plaats van innesteling . Feit is hier wel dat het alle 3 de keren niet klopte deze theorie.
Als je bijvoorbeeld een ei hebt gekregen aan (voor mij links) dan zwemt het eitje toch niet naar rechts om daar in te nestelen? Die neemt toch de kortste weg om in te nestelen... dus links en de placenta is dan ook links lijkt mij? Maar dan zou het jongen moeten zijn?? Snap er niks van haha
Leuk om te lezen en om te gokken wat het geslacht van je kindje zou zijn, maar denk dat sat het dan ook wel is....! In ieder geval klopte het hier niet bij deze zwangerschap, ramzi zou een jongen zijn, maar het is toch echt een meisje!