Ramsi theorie.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jajo, 22 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kindje Juni

kindje Juni Niet meer actief

Wat zouden jullie inschatten met deze foto?
    Inwendig 6 weken.

Ik snap het niet meer sommige zeggen inwendig hoeft niet gedraaid te worden andere zeggen wel met foto op je buik met bovenkant van je af.....

Bijgevoegde bestanden:

2. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

3 aug 2013
    1.442
    0
    36
    Inwendig hoeft niet gedraaid. Jongen dus.

3. kindje Juni

kindje Juni Niet meer actief

Hihi begin december weet ik het definitief en zal ik hier update geven ��

4. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Bij mij klopte het!

5. Bebis

Bebis Actief lid

3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Wilt iemand ook naar de mijne kijken? Deze is inwendig met 7 weken, ligt erg in het midden... Weet het zelf niet zeker...

Bekijk bijlage 479178

6. Pixel85

Pixel85 Lid

11 jan 2012
    92
    0
    6
    Bij mijn klopt dit niet! Bij allebei mn kinderen niet!

7. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    Ik snap niet hoe je dt kan zien, de vrouw die de echo maakte draaide het apparaat meerdere keren zodat ik de baby goed zag liggen. Hoe kan ik dan weten of het rechts of link ligt?
    Op de echo die ik heb meegekregen ligt de baby links in de hoek, en hoofdje naar rechts gewezen.

Wat kan ik daar dan uit opmaken?

8. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Bij mijn inwendige echo zat het boontje (7wk1d) links, volgens de pretecho wordt het een jongen. De theorie zou bij mij dus niet kloppen.

9. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

3 aug 2013
    1.442
    0
    36
    Even gezocht op internet. Je moet dus kijken waar de placenta begint te komen. Die heeft de echoscopist gisteren aan mij aangewezen en is vrij duidelijk zichtbaar. Het gaat er niet om waar de baby ligt maar waar het vast zit. Mijn baby ligt rechts onderin maar de navelstreng en waar de placenta begint ligt boven in het midden. Ik snap er niets meer van :D

10. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Bij mij klopte het, maar ik denk dat je dat echt als een 50-50% moet beschouwen. Het is maar 1 onderzoek en het is daarna nog nooit opnieuw bewezen door een andere onderzoeker. Dat mag je dus met een flinke korrel zout nemen.
    Want hoe zit het bijvoorbeeld met een tweeling van hetzelfde geslacht?

11. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Ik was geintrigeerd door deze theorie. Vooral doordat de onderzoeker zo'n hoog percentage correct had. Ik heb zijn grafiek er even bij geplakt. Ik heb zijn artikel gelezen uit 2011 en het ziet er best overtuigend uit. Waar het mis gaat is dat het is gepubliceerd op ObGyn.net. Dat is geen wetenschappelijk geaccepteerde bron. Dat betekent dat andere wetenschappers niet kritisch naar deze uitkomsten hebben gekeken en gecontroleerd. Er is ook nooit meer vervolgonderzoek gedaan en zijn artikel is ook nooit gerefereerd in andere wetenschappelijk artikels. Dat betekent voor mij dat de wetenschap hier niet in gelooft. Ik denk dat als het zou kloppen het in Nature of Science zou hebben gestaan, want dat zou een big thing zijn geweest in de wereld!! Maar niks!

Dus: leuk voor de gok, maar na onderzoek geloof ik er niks meer van... Helaas moet ik zeggen, had het leuk gevonden als het waar was ;)

Bijgevoegde bestanden:

• ramzi.jpg
      ramzi.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,1 KB
      Weergaven:
      261
  12. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Volgens de theorie zou ik dan nu een meisje moeten krijgen.

13. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Deze is van 6.4 weken en inwendig een echo. 8.6 weken uitwendig. Ik vind wel vage theorie. Ik heb al mijn eitjes links gekregen en lijkt me logisch dat het dan ook links innesteld (en ook links innesteling gevoeld) en dus de placenta ook links is? Terwijl er wordt gezegd dat alle eitjes xx zijn.

Bijgevoegde bestanden:

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    De eisprong en eigroei heeft niks te maken met de plaats van innesteling ;).

Feit is hier wel dat het alle 3 de keren niet klopte deze theorie.

15. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Als je bijvoorbeeld een ei hebt gekregen aan (voor mij links) dan zwemt het eitje toch niet naar rechts om daar in te nestelen? Die neemt toch de kortste weg om in te nestelen... dus links en de placenta is dan ook links lijkt mij? Maar dan zou het jongen moeten zijn?? Snap er niks van haha

16. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Is idd een aparte theorie maar toch klopte het hier alle 3x dus juist wel

17. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Leuk om te lezen en om te gokken wat het geslacht van je kindje zou zijn, maar denk dat sat het dan ook wel is....! In ieder geval klopte het hier niet bij deze zwangerschap, ramzi zou een jongen zijn, maar het is toch echt een meisje!

18. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.469
    323
    83
    Inwendig bij 6 weken

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,6 KB