Hoe lang wachten op uitslag vlokkentest

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door EnBee, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Ik heb morgen 2 weken geleden een vlokkentest laten doen in het Erasmus MC. Nu krijg ik bij een voor ons positieve uitslag bericht per post. Indien het niet goed is, zou ik gebeld worden. Er wordt bij negatief nieuws voor ons ook een brief gestuurd en de gyn zei dat dat elkaar kan kruisen. Ik ben nu al bijna 3 weken ziek van de stress, ik kan amper slapen, ben alleen maar aant denken over vanalles wat er mis zou kunnen zijn etc etc.

Nu vroeg ik mij af of er dames zijn die een vlokkentest hebben laten doen bij het EMC en hoe veel dagen/weken jullie op de uitslag hebben moeten wachten. Ik krijg een volledig onderzoek en geen versnelde test. Ik heb afgelopen vrijdag gebeld, en de mevrouw ad balie zei dat er nog niks bekend was en dat ik het eerder zou horen dan dat 't bij hun in het systeem staat..

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wat belachelijk lang! Ik had de uitslag binnen twee dagen telefonisch, was bij het VUMC (goede uitslag). Hadden ze ook aangegeven, dat het hooguit drie dagen zou duren. Hebben ze ook aangegeven waarom de wachttijd zo lang is? Het nut van de vlokkentest gaat zo wel een beetje verloren, want je had dan net zo goed een punctie kunnen laten doen, wat minder risico met zich meebrengt.

3. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Het duurt langer dan 3 dagen omdat het een uitgebreide test is. Op meerdere chromosoomafwijkingen dan alleen 13, 18 en 21. Wat jij hebt gehad is de sneltest. Ze hebben tegen mij gezegt 2 tot 3 weken (normaal 2 maar door kerstvakantie (dus minder bezetting).
    Maar, ik maak mij dan weer zorgen dat het langer duurt omdat ze iets gevonden hebben ofzo.. Ik haal opt moment vanalles in m'n hoofd.

4. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ik heb een vwp gehad, geen vlokkentest En ze zeggen altijd 15 werkdagen maar ik had DE uitslag met 12 werkdagen...dus nog een paar dagen geduld denk ik! Sterkte! Ik weet als geen Ander Hoe het is om te wachten heb namelijk zowel een nipt als een vruchtwaterpunctie gehad dus twee keer Drie weken wachten!

5. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik heb de nipt gehad in het erasmus mc en moest rekening houden met 15 werkdagen dus met de weekenden mee haast een maand.
    Na 3.5 weken pas de uitslag gehad idd zenuwslopend!
    Sterkte!

6. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Pff.. Bedankt dames.. Dat worden weer lange dagen (en nachten).

7. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Vandaag weer gebeld of de uitslag al bekend was.. En ja hoor!! Er zijn geen afwijkingen gevonden! Mèn wat heb ik gehuild van geluk! Vrijdag was t nieuws al bekend en is de brief verstuurd.. Helaas zaterdag geen post ontvangen, dus t weekend voor niks gestresst. Maar jeejtje, wat ben ik blij en gelukkig!

8. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Wat een fantastisch nieuws!!!!
    Gefeliciteerd en nu lekker genieten x

9. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Gefeliciteerd! Nu lekker genieten En shoppen! Hier ligt nu ook een kerngezond meisje op me te slapen ondanks slechte nipt maar goede vwp!

Deel Deze Pagina