Hoi dames, Wij hebben te horen gekregen dat ons kindje een afwijking heeft aan de 12 vingerige darm, dit kan gelukkig met een simpele operatie gemaakt worden! Nu hebben ze verder helemaal niks gevonden op de echo,s Maar wordt er toch gesproken over enkele verhoogde kansen op syndromen bv het down syndroom. Ik weet niet zo goed, wat ik nu moet denken, er is verder echt niks te zien, en dat iS goed!! Hoe groot zou voor ons die kans dan zijn, dat ons kindje toch een syndroom heeft? We worden er erg onzeker van En we hopen natuurlijk op een goede afloop! Ik hoop op reacties, van vrouwen die dit ook hebben meegemaakt!
hmmm niet netjes dat ze dat zo zeggen en verder geen uit leggen. maar dat is ook niet gek er is een kans dat jullie kind down heeft dit is hoger als gemiddeld hoe hoog kunnen ze dan ook niet zeggen. dat kan 1 op 2 zijn maar op 1 op 500. het is nu gewoon weg wachten tot jullie kindje geboren is daarna zal je het weten. of je kan kiezen voor een vwp.
Down is op een echo niet zomaar te herkennen . Er zijn er genoeg die er doorhern glippen bij de 20 weken echo en dat bij de geboorte alsnog blijkt dat het kindje down heeft . Hoogstens kunnen er aanwijzingen zijn dat er misschien sprake is van het syndroom van down. Je leeftijd kan ook een rol meespelen.Mijn zoontje had korte bovenbeentjes , en verwijde nierbekken . De nierbekkens waren na een paar weekjes weer normaal. De beentjes bleven kort . Verder geen afwijkingen. Hersens , hart alles in orde. Toch heeft hij down. Alleen een vwp kan je een antwoord geven of na de geboorte. Ik snap dat je nu in een gweldige achtbaan zit. Heel begrijpelijk. Ik wil je heel veel sterkte toewensen.
Deze topic sluit ik er loopt er al een van. Dubbele topics over eenzelfde onderwerp is niet toegestaan.