groei echo te groot?????

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door petra34, 4 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra34

petra34 Niet meer actief

Verloskundige geweest blijkt dat mijn fundushoogte hoger is dan zou moeten over twee weken een groei echo.

Ik ben nu 30 weken en ze heeft 32 cm gemeten en 2/3nx.
    Pas suiker controle was goed en teveel vruchtwater is het ook niet had ik namelijk bij mijn zoontje wel. Als ze nu draait dan u mijn hele buik strak nou met teveel vruchtwater is dat niet zo. Wie heeft ervaring met een groei echo en dan meer ook dezelfde gegevens die ik hier boven heb neer gezet

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Die metingen van fundushoogte gaan toch deels uit van gemiddelde groei van een gemiddeld kindje. En hangt ook af van de 'vorm' van de baarmoeder, die bij tweede (of derde etc) kindjes nogal eens groter/breder kan zijn, omdat het lijf weet hoe het moet ;). Mijn derde had ook heel erg de neiging om bovenin de buik te liggen, en heeft ook een hele tijd dwars gelegen.

Bij mij was de buik ook 'te groot' en kreeg daarom met 32 wkn een groeiecho. Bij mij bleek er sprake te zijn van een groot kind, zonder verdere bijzonderheden (normaal vruchtwater, geen diabetes). Ik was zelf ook vrij zwaar bij geboorte en mijn man (bijna 2 m lang...) ook. Een groot kind paste dan eigenlijk ook wel bij ons. Hij lag bij groeiecho ongeveer 4 weken voor op gemiddelde. Bij geboorte (overigens een snelle en soepele bevalling) was hij 4355 gram, wat overeenkomt met p95 (dat betekent dat 95% van baby's minder zwaar is dan dat bij die termijn). Een 'gewoon' groot kind dus, die het heel goed had in mijn buik ;).

Bij de tweede en derde was buik ook 'te groot' en kreeg ik groeiecho's. Maar zoals VK al zei, het zou zorgwekkender zijn geweest als ik geen groot kindje in mijn buik zou hebben gehad, omdat groot gewoon bij ons past. Mijn tweede was uiteindelijk p97 en derde p90 bij de geboorte (snel, soepel en thuis).

Ik zou niet meteen in zorgen zitten. Groeiecho's kunnen er bovendien ook (flink) naast zitten (mijn tweede werd geschat op 7,5-8 pond, maar was 9 pond).

Succes!

3. petra34

petra34 Niet meer actief

Dank je wel voor je reactie. Mijn man is lang en ik klein. Ik was bij de geboorte een stevige tante mijn zoontje daar en tegen was wel lang en maar 3,5 kilo dus valt mee. We wachten het af.

Deel Deze Pagina