5 week zwanger,volgens echo 4

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by loveisuss, May 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loveisuss

loveisuss Actief lid

Nov 7, 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben zwanger geraakt terwijl ik aan de pil ben.
    Vorig jaar een miskraam gehad,en toen bleek onze jongste klassiek autisme te hebben en toen besloten om het bij 2 te laten en ben ik weer aan de pil gegaan.
    Vorige maand spotte ik plotseling vruchtbaar slijm en dus ff geen sex meer gehad.voor de zekerheid ovulatietesten gedaan en 2 dagen later was ie positief.mijn ei komt altijd 2 dagen na pos.test dus ik dacht dat ik wel redelijk safe zou zitten met de laatste keer sex 4 dagen voor ei en ging er vanuit dat de pil miss wel gewoon zou werken.mijn eisprong was dus 13 april.stopweek kwam en geen ongie,ik wist meteen genoeg.
    Ik mocht vandaag komen voor een vroege echo(vanwege meerdere mk) en volgens mijn berekeningen vandaag dus precies 5 week.
    Vanmiddag inwendige echo gehad,en er was alleen een klein vruchtzakje te zien van 4 mm.volgens de gyn hoort dat bij een zwangerschap van 4 week.aangezien ik weet wanneer mijn ei was en dus zeker ben van de 5 weken zit ik dus behoorlijk in de stress en ben k bang dat dit weeer misgaat: (
    Iemand anders ervaring met een kleiner vruchtzakje??

2. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Als je aan de pil zit krijg je toch geen ei?

In het begin scheelt 1 mm verkeerd meten op de echo al een week dus misschien heeft de gyn verkeerd gemeten.

3. loveisuss

loveisuss Actief lid

Nov 7, 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Nee dat dacht ik ook!
    Heb wel een antibioticakuur gehad in april,misschien dat ie daarom niet goed werkte.

Volgende week woensdag weer een echo,hopelijk is er dan iets meer te zien

4. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

Nov 8, 2012
    296
    94
    28
    Tijdens mijn werk maak ik veel vroege echo's en bij 4 weken zwangerschap zie ik nooit al een vruchtzakje. Dit komt pas richting de 5 weken, dus heb goede hoop voor je!

5. loveisuss

loveisuss Actief lid

Nov 7, 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie,dat geeft me weer goeie hoop!gelukkig over een week weer een echo,hoef ik niet zo lang te wachten.

6. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Het kan toch ook een later innesteling zijn?

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    4 mm komt overeen met 5 weken zwangerschap hoor. Wel erg vroeg boor een echo

8. loveisuss

loveisuss Actief lid

Nov 7, 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik mag zo vroeg vanwege meerdere miskramen.

Volgende week heb ik een andere gyn ,zal dr is vragen hoe het zit met de grootte van het vruchtzakje.lees overal dat er met 4 week alleen nog een ring te zien is dus vind t ook wel vreemd dan dat mijn vruchtzakje volgens hem bij 4 week hoord.

9. Linky

Linky Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    3,487
    172
    63
    Female
    Eisprong met pil kan wel! Het is voor mij een van de redenen geweest dat ik over ben gestapt op een spiraaltje.
    Op deze termijn is het erg moeilijk om een nauwkeurige meting te doen. Ze kunnen er zomaar een paar dagen naast zitten. En als jouw eitje ook nog eens een dag later gesprongen is dan je dacht, en een dag later ingenesteld, zit je zomaar op een week verschil. Ik heb meerdere vroege echo's gehad (ivm verlies van 1 van de 2 vruchtjes en een afwijkende bm). De UD is meerdere keren bijgesteld van 1 tot 9 juni. Een behoorlijk verschil. (en uiteindelijk bevallen in mei haha).
    Ik zou me nog niet teveel zorgen maken, hopelijk heb je gauw een goede echo!

10. loveisuss

loveisuss Actief lid

Nov 7, 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ja hij zei dat mn vruchtzakje 4 mm was en bij 5 week moet ie 10 mm zijn?ben benieuwd hoe het woensdag is
    Heb vorig jaar een aantal maand getemperatuurd en mn ei komt altijd 2 dagen na positieve ovutest,ben er dus zeker van dat mn ei 13 april was,hoop dus dat het een late innesteling was of dat de fyn het mis heeft en 4 mm wel gwn kan met 5 weken

11. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Maar door het nemen van de pil is die zekerheid er ook niet hoor. De pil heeft duidelijk niet goed genoeg gewerkt, maar kan wel je hormonen nog beïnvloed hebben zodat het toch op een andere dag was.

12. loveisuss

loveisuss Actief lid

Nov 7, 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Nee oké dat zou kunnen,maar mn stopweek was 7 dagen later en 10 dagen na 13 april had ik al een positieve test.dus zoveel verschil zou er dan toch niet tussen kunnen zitten?

13. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2011
    1,791
    0
    36
    Ik had ook een week verschil in mijn echo's tot de 12 weken 4x gemeten en steeds een week korter idd. Het kan zijn dat het kindje later ingenesteld is of tussentijds even ' gestopt' is met groeien. Inmiddels via hun berekening 24 weken zwanger, dus daar hou ik me ook maar aan haha

14. loveisuss

loveisuss Actief lid

Nov 7, 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb morgenmiddag om 12.20 weer een echo,ben benieuwd of ze dan al wat meer zien.ik laat het hier wel even weten :D

15. loveisuss

loveisuss Actief lid

Nov 7, 2013
    453
    1
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag de 2e echter gehad,ze wou nog niet meten want daar vond ze het nog te vroeg voor : s ..maar je kan wel al meer zien en vergeleken net die van vorige week was het wel goed gegroeid gelukkig.ze schatte me op ong 5 week/5 +4 week.
    De 18e mag ik weer heen: )

Attached Files:

Share This Page