Hallo dames, Vorige week kwamen we tijdens een pretecho erachter dat ons wondertje aan de kleine kant was/is. Dit heb ik met de verloskundige besproken. Er werd een echo gepland en daar zeiden ze dat de beentjes 2 weken achter liepen (fl, femur). Toen doorverwezen naar het ziekenhuis en ook daar kwamen ze op dezelfde meting uit. Gisteren heb ik een uitgebreide echo gehad en alles was eigenlijk goed. Behalve dat de bovenbenen en de bovenarmen buiten de curve vallen (net onder de onderste lijn). Met de 20- weken echo (heb ik gehad met 18+0 weken) viel de beenlengte nog wel binnen de curve, maar ook dichtbij de onderste lijn. FL met 25+3 was 41 mm Mijn man is 1.69 en ik ben 1.64 m lang. Toch hebben we het over een eventuele vruchtwaterpunctie gehad i.v.m. een mogelijke chromosoom afwijking zoals bijvoorbeeld een down syndroom. Ik wil geen vruchtwaterpunctie en ben toch super onzeker over wat ons te wachten staat. De arts gaf aan dat je met de NIPT geen zekerheid hebt. Ik weet het dus even niet meer en ben opzoek naar ervaringen van andere moeders.
Kan me goed voorstellen dat dat een moeilijke keuze is... denk dat alleen jij en je partner daar een goede keuze in kunnen maken.
Een spannende tijd voor jullie. Onze oudste werd ook aldoor klein geschat vanaf de 20 weken echo, ons zijn toen ook verdere onderzoeken aangeboden. Wij hebben deze afgeslagen omdat er verder op de echo geen afwijkingen te zien waren. Heb toen de rest van de zwangerschap wel eens in de twee weken een groeisecho gehad. Hieruit bleek dat ze klein was maar wel haar eigen lijn volgde en niet verder afboog. Dit was dus een goed teken. Uiteindelijk ben ik bij 38 weken en 4 dagen ingeleid wegens een te hoge bloeddruk en bleek ze 2550 te wegen. Een gezond lichtgewichtje. Ik wil je sterkte wensen met de keuze die je moet maken. Doe wat voor jullie goed voelt!
Hier ook allemaal kleintjes en ook korte beentjes Zolang alles verder er goed uit ziet en hun eigen lijntje blijven volgen,zou ik me niet te druk maken Volg je eigen gevoel
bedankt voor de reacties. Ik maak mij juist druk omdat de groeicurve van het bovenbeentje afbuigt, maar we gaan het allemaal meemaken..