Hoi, Sinds 4 juli houd ik m'n waardes bij. Op 2 uitschieters na vindt de diabetesverpleegkundige het er allemaal netjes uitzien. M'n waardes overdag (2 uur na de maaltijd) zijn altijd prima, m'n nuchtere waarde is soms wat hoog. Deze mag 5.3 zijn en zit tussen de 5.0-6.0 uur. Na m'n avondeten heb ik ook altijd een lagere waarde dan de volgende ochtend terwijl ik niets meer eet. Na het ontbijt is m'n waarde ook altijd goed, vaak minder dan m'n nuchtere waarde. Heeft iemand tips om m'n nuchtere waarde iets naar beneden te krijgen? Ik eet savonds bijns nooit meer pasta of rijst. Soms een aardappel maar meestal alleen groente en vlees/vis. Heb al eens geprobeerd om rijst of pasta te eten, maar dat werkt niet. Alle tips zijn welkom!
Ik denk niet dat het dan te sturen is met voedsel, omdat je waarde in de avond na het eten lager is dan nuchter. Ik at in de avond voor het slapen gaan vaak nog een bakje kwark (mager) en dan was mijn waarde nuchter toch nog goed. Ik zou inderdaad proberen in de avond een rondje te wandelen, dat zou kunnen werken.
Oke, bedankt. Ik ga wandelen eens proberen!! @Nox, ja denk je dat ik dan toch moet gaan spuiten? Tot nu heeft m'n diabetesverpleegkundige er niets over gezegd, ze vindt m'n waardes ok. ik zal het haar binnenkort nog eens vragen.
Ik kwam er met 7 weken achter dat mn nuchtere waardes te hoog waren (tussen 4.8 en 5.8).. Ben intussen 35 weken zwanger en ze zijn nu meestal tussen de 5.0 en 5.6.. Hoef niet aan de insuline met deze waardes. Omdat mn waardes na de maaltijd altijd goed waren, was het risico op hypo's groter dan het 'gevaar' van de hogere nuchtere waardes. Heb al 2 groeiecho's gehad en de kleine groeit precies gemiddeld op de p50-lijn.. Dinsdag de laatste groeiecho en dan ben ik zonder insuline maar met dieet mn zwangerschap zo goed als door.. Ik kreeg die nuchtere waardes ook niet verder omlaag.. Bij mij helpt het wel om na 19u niets meer te eten.. Succes!
Ik heb type 2 en krijg mijn nuchtere waarde helemaal niet omlaag.. ondertussen al op 92 eh en dan staat hij nog tussen de 7 en 8 terwijl ik voor het slapen meet en dan staat hij op 5.6 ofzo. Iedere dag nu aan het ophogen maar hij wilt gewoon niet zakken... schiet mij maar lek, ik weet het niet meer