Mexicaanse griep, en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mama van chayenna, 25 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    Het onderwerp zegt het al, met de mexicaanse griep, kun je dan gewoon zwanger worden?

Zijn er geen risico's stel dat je het krijg(je weet natuurlijk maar nooit).

Ik en mijn vriend willen dolgraag voor de 2e gaan, en dit zat eigenlijk een beetje in me achterhoofd.

groetjes

2. Snoezepoes

20 nov 2008
    79
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja idd, daar zat ik dus ook al aan te denken.....misschien een beetje voorbarig maar toch.....

3. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik heb geen idee hoe het met de (extra) risico's zit, maar ook aan de gewone griep gaan in elk geval jaarlijks genoeg mensen dood... Mexicaanse griep - Wikipedia

Ik zou het daarvoor niet laten in elk geval, voor die minime kans dat ik het zou krijgen... Er zijn zoveel virussen, bacteriƫle infecties, enz. op te lopen die echt niet allemaal even zo vriendelijk zijn voor ongeboren kindjes en er zullen daar heus een hoop van zijn die niet alleen gevaarlijker zijn dan de Mexicaanse griep, maar waarvan de kans op het oplopen van zo'n ziekte ook nog groter is... Alleen is de Mexicaanse griep nu 'hot' en al die andere dingen mjah, die zijn er gewoon...

4. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    Ik denk dat je er niet zo bang voor hoeft te zijn..

Zorg gewoon dat je gezond blijft, werk aan je weerstand.. is sowieso belangrijk bij zwangerschap toch?
    En mocht je toch de griep krijgen, dan zijn ze er snel genoeg bij, denkn ik.

je kunt niet overal rekening mee houden.. dan kunnen we beter allemaal niet aan kinderen beginnen.. ik denk dat je ook vertrouwen moet hebben.

succes

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik denk dat zo'n griep ook vaak enger wordt gemaakt dan dat ie in werkelijkheid is. Ze hadden toch ook al gezegt dat er ik weet niet hoeveel duizenden mensen aan zouden overlijden. Net zo'n verhaal als toen met de vogelgriep enz.. Het zal allemaal wel meevallen uiteindelijk.

Toevallig had ik pas de huisarts gebeld ivm een bewoonster in het verzorgingshuis die de Q-koorts had gehad (of weer heeft, want ze is weer opgenomen) Gelukkig kon dit niet van mens tot mens overgaan.

Maar ik snap je angst wel hoor, ik heb niet voor niets navraag gedaan over het Q-koorts ;) Waar ik werk gaan wel vaker enge kwaaltjes door het huis en vraag me soms af... "wat doe ik toch in de zorg"

Groetjes Cyntje78

6. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Ja ok is allemaal wel zo maar het is ook door mijn hoofd geschoten. Ik begrijp het allemaal wel kleine kans, heus niet zo erg, er is ook de gewone griep enz enz... Maar wat als?? Waarschijnlijk heeft de vrouw van een collega van mijn man (en ja ik weet dat dat nog best ver weg is) deze griep en ik vroeg me gewoon af in hoe verre deze griep, of de gewone, schadelijk is voor het vruchtje... Ik heb al eens een miskraam gehad en hoop dat niet nog eens mee te maken.....

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Als je je zorgen maakt zou ik gewoon eens de huisarts of een vk bellen. Ik heb de huisarts gebeld en ze begrepen mijn verontrusting volkomen, maar was gelukkig niet nodig.
    Of misschien eens googlen?

Ik heb ook soms die gedachten... ook al eens een mk gehad en stel nou dat er door mijn werk iets... enz enz...

Liefs Cyntje78

Deel Deze Pagina