Veel buikpijn, help?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door meerie, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Dag meiden,

Ik ben al een tijdje niet meer op het forum geweest, was ff te zwaar voor me. Zoals sommige wel weten heb ik in augustus een miskraam gehad met 9,2 weken waarna ik 2 keer gecurretteerd ben. Alles is weer goed en we wilden meteen weer aan de slag, maar mijn partner zit veel in het buitenland voor zijn werk waardoor mijn vruchtbare periode elke keer was als mijn partner er niet was helaas:(. Nu zijn we al 1,5 week bezig om zwanger te worden. Ik zou afgelopen zondag op dag 15 zitten vanaf mijn eerst dag van mijn laatste menstruatie, dus we hebben vanaf dag 8 flink 'geklust' en nog steeds;), we willen zooooo graag dat het lukt. Maar nu heb ik sinds zondag best wel behoorlijke buikkrampen. Het zakt wel als ik rustig lig maar zeker als ik aan het werk ben voel ik het constant...is dit normaal? Ik zit te denken om morgen ff voor de zekerheid de huisarts te bellen...
    graag tips van jullie meiden!! alvast bedankt!!!!!!!!!
    x meerie

2. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Dus eigenlijk vanaf je eisprong heb je buikkrampen?

Er zijn wel meer vrouwen die dat hebben. Ikzelf heb standaard vanaf 5 dagen na mn eisprong buikkrampen en ook wat lage rugpijn. Tot aan mn menstruatie. Het is niet heel heftig en er gaan ook uren voorbij dat ik het niet voel, maar ik vind het ook niet heel fijn, nee. Ik ben dan gewoon erg gefocust op m'n lichaam.

Ik had dit trouwens niet voor m'n eerste zwangerschap, pas erna. M'n cyclus is verder heel erg regelmatig en m'n menstruaties niet heel heftig, dus ik maak me er niet veel zorgen over. Maar ik had laatst ook even de huisarts gebeld en hij zij dat - als ik dat wilde - hij me wel wilde door verwijzen voor een echo. Ook hij maakte zich geen zorgen, maar als het mij gerust zou stellen... waar vind je nog zo'n dokter?? Hij dacht heel misschien dat m'n ei niet goed zou springen. Dat denk ik zelf niet echt, want heb toch wel duidelijke eisprong signalen en de krampjes enzo beginnen ook pas een paar dagen erna, maar goed. Misschien dat ik binnenkort toch even een voor-de-zekerheid-echo laat maken.

Voor sommigen zijn - wat jij beschrijft - trouwens zwangerschapssymptomen...

3. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    bedankt voor je reactie!
    na mijn miskraam was mijn cycles een beetje ontregeld en nog niet goed, maar de laatste 2 keer is het weer normaal en redelijk regelmatig. ik heb nooit last gehad van mijn eisprong en ook geen buikkrampen, ik had deze buikkrampen ook toen ik zwanger was, het zijn andere krampjes als een ongesteldheid. ik lig de hele avond al op de bank maar het zakt niet helaas...dus ik ga morgen ff voor de zekerheid de huisarts bellen...ben bang voor een ontsteking of iets dergelijks...heb afgelopen jaar beetje nare dingen met me lichaam gehad dus vertrouw mijn lichaam niet helemaal meer.

4. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Dan is het altijd goed om naar de dokter te gaan. Gewoon al voor je eigen rust.

Maar omdat je zegt dat je dit ook had tijdens je vorige zwangerschap ben je misschien toch zwanger. Misschien heb je je eisprong eerder gehad dan je dacht. Zou dat kunnen? Een testje is misschien dan sowieso een goed idee.

Laat even weten wat je dokter zegt, ben ik wel benieuwd naar.

Sterkte.

5. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Zijn trouwens je eierstokken gecheckt ergens in het afgelopen jaar?

6. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    nou een test is nog te vroeg toch?...kan pas eind volgende week (want ik moet in principe 11 dec ongesteld worden).
    ja na de curretages zijn me eierstokken gecontroleerd. Voor de zwangerschap zijn ze gecontroleerd en zagen er goed uit en na mijn zwangerschap ook. Nu is de pijn weer gezakt, het voelt net alsof je teveel hebt gedaan (kwa werk, sjouwen enzo) en dat je moet rusten en alleen maar liggen...zo voelt het voor mij...Maar ik ga morgen wel ff de huisarts bellen. gewoon ff voor de zekerheid;)

7. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    ik heb vandaag niet gebeld omdat ik geen buikpijn had...ik wacht gewoon volgende week nog even af en bekijk het van dag tot dag. en volgende week ff een testje;)

Deel Deze Pagina