Tot welke leeftijd naar verjaardag neef/nicht?

Discussion in 'De lounge' started by Chocolat, Jan 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Tot welke leeftijd verjaardag neef/nicht?

1. 4 jaar

2. 12 jaar

3. 16 jaar

4. 18 jaar

5. Helemaal niet alleen geboortebezoek

6. Anders

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Tot welke leeftijd gaan jullie naar de verjaardagen van de kinderen van je broers/zussen?

Ik heb even een poll er bij geplaatst.

2. LCLL

LCLL Bekend lid

Jan 14, 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Hier in de familie (dus mijn ooms en tantes) gaan naar de verjaardagen van neven/nichten tot en met 16 jaar. Ik persoonlijk vind het onzin.

3. penseel

penseel Niet meer actief

Volgende week word mijn nichtje 21. En ik ga daar na toe. Wel klein cadeua ze is al voldoende verwent door mij ze is een soort extra dochter voor mij. Heb tot haar derde dagelijks voor haar gezorgd.

Kids van zusje voelen als eigen en dat zal lang zo blijven.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Euh.. for ever?? Ik ben heel erg close met m'n broer en onze kinderen groeien op als zusjes/boertje. Zou echt heel raar en fout voelen om daar niet bij te zijn.

Nichtjes/neefjes als in kinderen van ooms en tantes, als we kunnen gaan we. Zit geen leeftijd aan. Is toch familie?

5. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Bij ons in de familie is het tot ze het huis uit gaan.

6. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    Heb anders ingevuld.

Hier zijn we heel close met mijn broer en zus dus we zullen gaan tot zolang neef of nicht ons uitnodigt;) Er komt vanzelf een leeftijd dat ze het niet meer willen vieren met familie maar met het gezin alleen en verder met vrienden. Dat hangt van de neefjes en nichtjes af hoe oud ze dan zijn ;)

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik heb nog geen neefjes en nichtjes maar kan me niet voorstellen dat ik daar een grens aan zou hangen.
    Maar onze familie is dan ook wel erg close.

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik heb geen broers of zussen maar wel neven en nichten met kinderen. En zelfs daar gaan we gewoon altijd naar toe.
    Kan me voorstellen dat het bij mijn man zijn familie anders zal zijn, hij heeft 2 broers en 2 zussen en als die allemaal 3 kinderen krijgen hebben we elk weekend een verjaardag ;)
    Maar het ligt er maar aan hoe close je bent denk ik.

9. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik kom uit een groot gezin (7) en als wij dan naar alle verjaardagen gaan hebben wij tig verjaardagen hebben per jaar en daar heb ik echt geen zin nu.
    Wij hebben nu 21 verjaardagen per jaar zonder neefjes/nichtjes, incl. is het 32 en dan zijn er nog zonder kinderen dan wordt het ....?
    Mijn man heeft 6 neven/nicht, wij zijn daar naar de verjaardagen blijven gaan tot wij 2 jaar getrouwd waren (de jongste was toen 14 jaar)

10. tuc

tuc Niet meer actief

voor altijd lijkt me??? We gaan toch ook naar de verjaardagen van onze broers en zussen.

11. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

Aug 5, 2014
    1,268
    127
    63
    Nog geen leeftijdsgrens bedacht, oudste is nu 7 en als het even kan gaan we zeker naar onze neefjes en nichtjes om de verjaardag mee te vieren. 't Komt wel geregeld voor dat 'k alleen ga, zonder ml, omdat de feestjes overdag gevierd worden en hij dan aan 't werk is.

12. sjak

sjak Niet meer actief

Zolang wij dateuk vinden, zij ons ook erbij willen :). Mijn oudste nichtje (van mijn oudste zus) is 26, de jongste bij ons is mijn dochter.
    De dochter van mijn nichtje is 6 maanden.
    Het is hier geen verplichting, als je kan en wil kom je, zoniet dan niet...

13. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

Mar 31, 2012
    1,207
    0
    36
    Voor altijd mijn ooms en tantes komen zelf bij mijn kinderen op de verjaardagen en mijn nichtje komt ook zelf mee

14. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Helaas is zijn mijn eigen zus en haar baby er niet meer, anders zou ik altijd gaan, zolang we welkom zijn, maar we waren ook heel close.
    SF is niet echt close, maar tot nu toe gaan we wel naar de verjaardagen. Geen idee voor hoe lang, laat ik aan mijn man over.

15. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Ik heb ook anders gestemd. Neefje en nichtje zijn de enige twee, dus zolang ze het leuk vinden dat we komen gaan we er naar toe.

16. TmvD

TmvD Bekend lid

Jan 10, 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb anders ingevuld. De oudste neef is nu 11 en daar gaan we nog naar toe. Er zijn nog geen afspraken gemaakt over stoppen daarmee maar ik kan me voorstellen dat dat op den duur gaat komen.

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Mijn neven en nichten hebben kindjes, en zelfs daar gaan we nog naar verjaardagen.
    Geeft al wel aan hoe close we zijn......

Hier gaan we naar iedereen die familie is, en waar we contact mee hebben.
    Dure hobby dat wel, ;) aangezien mijn moeder uit een gezin van 9 komt en min vader uit een gezin van 7.
    Maar ja, die komen ook allemaal nog voor Beer en Bloem. :D

18. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Altijd.

19. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,911
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik heb nog geen neefjes en nichtjes, dus kan niet uit eigen ervaring spreken. Maar ik zou het denk ik niet aan een bepaalde leeftijd koppelen. Het heeft meer te maken met afstand, hoe vaak je elkaar ziet buiten verjaardagen om, de band die je hebt etc. Ik hoor het mezelf (en mijn broers / schoonzussen) ook echt niet zeggen:

"Je bent nu x jaar oud, dus we komen we voortaan niet meer op je verjaardag. Op de verjaardag van je broertje komen we nog wel een paar keer."

Serieus? Ik zou best gepikeerd zijn eigenlijk. Onze kinderen zijn belangrijk voor je en dan neem je de moeite om op een verjaardag te komen. Of ze zijn niet belangrijk genoeg voor je, maar dan had je de jaren ervoor ook wel weg mogen blijven.

En ik heb er echt geen moeite mee als iemand niet komt hoor. De verjaardag van de oudste valt wat ongelukkig met vakantie dus mijn broertje en schoonzus komen vaak op een ander moment. Prima.
    Maar om een verjaardag te zien als een 'verplicht nummer' dat je tot en bepaalde leeftijd moet volhouden, vind ik vrij beledigend. Of je vind het leuk en het kind / ouders stellen het op prijs en dan ga je. Of je vind het niks en dan ga je niet. Maar dat heeft in mijn ogen niks met een bepaalde leeftijd te maken maar met de band die je hebt.

20. dina88

dina88 Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    2,360
    235
    63
    Female
    Arnhem
    Hoop voor altijd, al is het bij onze ooms en tantes totdat ik uit huis ging

Share This Page