'randprematuur'

Discussion in 'Prematuur' started by Anne1985, Nov 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! Wat een geschenk he? Hier twee a terme kinderen dus daarin geen ervaring maar wat je beschrijft aan je hormonen, onzekerheden etc dat zijn heel gewone gevoelens. Dat wilde ik je laten weten.. heel normaal! En ik kan me voorstellen dat het allemaal nog wat extra aankomt omdat je geen aankondigingstijd e.d. hebt gehad.
    Als nieuwe mama premie of niet, heb je gewoon even de tijd nodig om te wennen aan de wereld die veranderd is... de ene doet dit relatief snel, de ander heeft een paar maanden nodig.. maar het komt altijd goed!! Beloofd!

Veel geluk en nogmaals gefeliciteerd!!!

2. wat cygnet zegt klopt ook wel hoor
    zeker bij een eerste kindje had ik ook wel even de tijd nodig om er aan te wennen maar ik was er wel helemaal klaar voor
    nu was het zo onverwacht en vreemd allemaal
    ik was eigenlijk a.s. vrijdag uitgeteld en zie nog steeds een beetje op tegen die dag
    de eerste dag alleen met je kleintje blijft altijd spannend en zorgen maken doe je toch maar ik denk dat je hormonen nu net wat meer overhoop liggen en door alle spanning maakt het net wat meer indruk

gisteren hebben we de buikfoto bij de fotograaf opgehaald en het lijkt al weer zo lang geleden dat ik dat was maar het is gewoon nog maar 4 weken geleden dat ik ze liet maken
    even slikken weer

komt allemaal goed hoor meid, en laat je tranen lekker stromen, ik heb g eprobeerd ze tegen te houden en dat werkt niet en je voelt je er echt niet beter door

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

3. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

Mar 30, 2010
    1,417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Van harte gefeliciteerd met je zoontje.

Hier ook een randprematuurtje. Hij is precies met 36 weken geboren. Hij woog 2435 gram en was 45 cm lang. Hij had een apgarscore van 9 en 10.
    Ook hier veel problemen met drinken. In het begin leek het goed te gaan, maar in de loop van de eerste week werd het steeds erger. Uiteindelijk dronk hij helemaal niets meer uit de borst. Daar heb ik wel menig traantje om gelaten.
    Ik ben toen alle gekolfde melk uit de fles gaan geven en dat heeft enorm geholpen. Met 12 dagen mocht hij mee naar huis. En na een aantal weken dronk ie weer alles uit de borst.
    Inmiddels is hij al weer 11 weken oud en al 2 kilo aangekomen.

Zelf miste ik het zwanger zijn ook wel, maar het genot van ons kereltje was nog groter. Moet ook zeggen dat de bevalling ons behoorlijk verraste. Ik had al 6-7 cm ontsluiting voordat we het doorhadden.

Geniet ervan en laat de kraamtranen stromen.

4. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2009
    2,012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Hoi,

Gefeliciteerd

Mijn zoontje is met 35 weken geboren en heeft 10 dagen in het zkh gelegen... Met hem ging het eigenlijk meteen al goed alleen zijn gewicht was 2550 gram en na afvallen 2000 gram dus mocht hij nog niet mee naar huis... Daarbij werd hij geel dus heeft ook nog onder een lamp gelegen!
    Gelukkig dronk mijn zoontje meteen goed bij mij...

Mijn buuf in het zkh had hetzelfde als jou verhaal! Ook met een zonde en haar zoontje heeft 2 dagen langer in het zkh gelegen omdat ze eerst zelfstandig moeten leren eten!
    MAar ik lees dat hij nu gewoon lekker thuis is??

Over achterlopen is hier geen sprake van... Hij liep met 11 maanden en op het kdv schijnd hij ook voor te lopen op zijn leeftijs genootjes met een half jaar... Komt goed meid!!

Share This Page