Kolf tips gevraagt

Discussion in 'Borstvoeding' started by piri piri, Jul 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

Sep 29, 2011
    1,769
    1
    0
    Zojuist heb ik op advies van consultatieburo een kolf gekregen met als bedoeling om vooraf te kolfen, ik geef nogal veel waardoor kleine madam veel voormelk krijgt en dit gaat gisten in buikje en veel krampjes veroorzaakt, vaak is ze dan zo gretig, geeft over en is met 10 minuten zo moe, dat ze niet aan achtermelk toekomt...( ik geef per voeding 1 borst. Vooralkolven, dag ging al goed ( met de hand) maar nu kan t dus electrisch. Ook kon ik dan evt na voeding (die ik wel gewoon met borst geef).. de andere borst leeg kolfen om bijv in te vriezen voor evt later.
    Handig...zo klink het maar ik ben leek op kolf gebied.

Ik heb alle onderdelen van t app. gesteriliseert in een pannetje water. Maar moet dit elke keer ?
    Of volstaat afspoelen? aangezien ik nog op zo'n 12 voedingen per dag zit.
    ..vind ik t onnodig iedere keer mijn vaatwasser ervoor aan te zetten. ( stond op verpakking dat dit ook kon)... Maar goed, de vaatwasser gaat hier 1x per dag aan;).

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    1x per dag is voldoende. Verder gewoon goed afspoelen. Ik gebruik meestal een klein beetje afwasmiddel om de vetrestjes er goed af te krijgen en dan goed naspoelen.
    Het beste kun je de onderdelen bewaren in een afgesloten bak in de koelkast.

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Het belangrijkste is inderdaad dat je alles na het kolven meteen goed afspoelt en droogt (of te drogen zet op een schone doek). Verder heb ik een magnetronsterilisator. De vaatwasser gaat bij ons maar 1x in de 2 dagen aan...

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Zoals hierboven al vermeld: goed afspoelen na gebruik en drogen, ik veeg de kofschepen altijd even droog met een stukje keukenrol en eens per dag uit elkaar halen, afwassen en in de sterilisator, of bij oudere kindjes zoals de mijne, gewoon goed afwassen met een sopje!

5. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Na iedere kolfbeurt Eerst koud afspoelen en dan in warm sopje. Daarna heet afspoelen en drogen met schone hydrofiel doek. En daarnaast 1 x per dag in de sterilisator of in n pannetje uitkoken dus...
    In de vaatwasser wordt niet aangeraden of hij moet eerst gereinigd zijn. Beter dus in n sopje met een aparte flessenborstel...

Share This Page