Zijn hier meer dames die zelf met Lego bouwen? Welke set is je favoriet? Vorig jaar begonnen met Lego, voor mezelf. Nu wil ik een Lego kerstdorp. Ontzettend leuk om te bouwen en om steeds weer te bekijken. Heb al 3 mooie kerstsets. Maar een beetje saai zonder lichtjes. Heeft iemand ervaring met lichtjes plaatsen? Je hebt verschillende aanbieders. Welke raad je aan en welke moet ik absoluut niet aanschaffen?
Mijn man heeft een kerstdorp en daar zitten deze lampjes in. Het maakt het echt heel gezellig, en de lampjes zijn aan te sluiten op een battery pack met usb aansluiting. Dus je zit niet vast aan een stopcontact. Man is tevreden over de instructies en de kwaliteit. Alleen is je bouwwerk iets minder stevig. Zijn tip is om meteen de lampjes mee te bouwen. Het eerste jaar zette hij eerst het huisje in elkaar, om vervolgens het weer half te moeten slopen Inmiddels hebben we een best groot dorp. Het is echt onderdeel geworden van het huis versieren. Eerst zetten we de kerstboom op, daarna bouwen man en dochter in meerdere dagen alle huisjes in elkaar.
Wij hebben sinds vorig jaar het home alone huis! Wij hebben voor kerst harry potter het straatje maar ook kleine kerst lego setjes. Geen lampjes omdat ze heel duur zijn. Als je dat wil voor het home alone huis was je iets van 170 euro kwijt.
Gaaf! Je mag wel een fotootje sturen in december Van welk merk heeft hij de lichtjes? Goede tip om het in 1 keer te doen. Op batterijen is wel handig inderdaad, dan is het makkelijker te verplaatsen.
Ja die is erg mooi! Heb hem zelf niet maar wel vaak bewonderd. Harry Potter is ook erg leuk voor het winterse plaatje. Het klopt dat de verlichting duur is maar het staat zo leuk.
Home alone huis is wel echt mooi. Als een oud poppenhuis kun je hem open zetten. Heb liever een nieuwe set dan de lampjes
Oh echt? Dat wist ik niet eens. Gaaf! Haha ik snap wat je bedoelt maar juist met die lichtjes maakt het zo gezellig.
Daar zijn aardig wat sets van gekomen, ziet er echt mooi uit. Ik vind die nieuwe herfstkrans ook zo leuk.
Hier ook een kerstdorp van lego. Ik heb de meeste lichtsets van Lighttailing. Die bevallen het best. Zonder lampjes is het idd wel saai.
Leuk leuk leuk! Harry Potter past er echt leuk bij zie ik. Waarom bevalt Lighttailing het best? Betere kwaliteit of mooiere lampjes?
Ohh harry potter voor kerst. Edit: ik vroeg om een foto maar zie nu dat je al geplaatst had.. Welke sets zijn dit dan die jij hebt? Ik heb nog maar 2 kersthuisjes maar wil eigenlijk meer..
Welke setjes hebben jullie dan? Ik heb alleen 1 kwrsthuis en verder de boom en dan kleine dingen. Bij lange na nog geen kerstdorp helaas..
Ik heb bij de action zo'n kleine string gekleurde lampjes gekocht en in het huis gelegd. Ziet er supergaaf uit
Breekt even in: weet iemand toevallig of Lego dit jaar nieuwe kersthuisjes uitbrengt? Ik zag laatst al wel andere kerst/winterdingen maar nog geen huisjes. Wij hebben inmiddels al behoorlijk veel Bezoek van de kerstman 10293 Kerst dorpsstraat 10308 (met rails voor de tram) Peperkoekhuisje 10267 Skihut 10325 Arrenslee 40499 Grote kerstboom 40573 Wintertafereel met elfen 40564 Winterse marktkraam 40602 OT: wij hebben geen lichtjes. Ik stoor me aan alle draadjes…. Oh en ook twee adventskalenders gekocht ooit, maar dat doe ik niet meer. Te veel klein prul. Maar gebruik het wel als vulling.
Mijn man heeft lampjes van light up my brick. En qua dorp heeft hij Main Street (tram+halte, muziekwinkel, speelgoedwinkel), grote kerstboom, skihut, en Santa's visit met lampjes. Verder een arrenslee met kerstman, wat kerst figuren uit een adventskalender en wat andere kleine dingen. Dit jaar wil hij ook een treintje neerzetten. En hij wil de post office er bij halen dit jaar. De afspraak is dat hij de bovenkant van de piano mag ombouwen. Denk dat met nog 1 of 2 sets de piano vol staat.
Deze sla ik dan over. 2 kerstmannen in 1 dorp vind ik niet leuk en zo hou ik ruimte voor een wel passende set. Dit jaar wil ik ook voor lampjes gaan. Veel legoliefhebbers die ik ken hadden een bepaald systeem, maar dat is niet meer te koop helaas. Ik had nu brickled (https://brickled.nl/) gevonden. Eens uitzoeken hoe dat werkt.
Oh die stond er laatst nog niet op! Ik ben niet direct wild enthousiast over deze set. Ik heb nog het elf club huis 10275 op m’n wishlist. Die haal ik dan liever denk ik. Alleen die is formeel uit de handel dus best prijzig geworden.