Hallo meiden ik heb even jullie advies nodig; Ik heb vanaf 10 over 4 constant harde buiken, ze zijn niet echt pijnlijk maar ik voel ze wel ik ben een lijstje aan het bijhouden met tijden en hoe lang (ik heb vanmiddag op de bank gelegen dus heb me niet ingespannen) 16:09- 16:12 =3 minuten 16:26- 16:30 =4 minuten 16:31- kramp onderin buik iets minder dan een minuut 16:51- 16:55 =4 minuten 17:43- 17:47 =4 minuten 18:12- 18:16 =4 minuten 18:32- 18:35 =3 minuten De baby beweegt zo nu en dan wel, maar niet de hele tijd dus daar komt het ook niet vandaan. En het zijn mijn darmen ook niet want ben gewoon naar de wc geweest vandaag dus die zitten ook niet vol... 18:41 tot nu is de baby wel weer bewegelijk en mijn buik minder gespannen De baby is al volledig ingedaald en ligt vast dus het is ook niet van het indalen.. Zouden jullie de vk bellen ? Ik heb verder geen pijn of het idee dat het pijnlijker word dus het zijn geen weeen.. Heeft iemand dit ook gehad/ heeft iemand advies voor me?
Ik zou zelf eerst even een warme douche of kruik pakken en kijken of het aanhoudt of verdwijnt. Meestal zwakke harde buiken of bijv voorweeën af bij warmte en echte weeën niet..
Nou ik denk ook eigenlijk dat het geen echte weeen zijn maar ik slaap ook erg slecht zou het dan daardoor komen? Het lijkt me niet dat het goed is dat dit op deze manier werking heeft op mijn buik? Maar vorige week vrijdag nam de vk mij niet erg serieus dat ik vertelde dat ik echt heel erg bekaf was... Het hoort erbij zei ze maar ik ben echt helemaal kapot ik slaap max 5 uurtjes en ook nog gebroken dus ongeveer 3x tussendoor nog wakker
Herken ik wel! Is heel frustrerend en vermoeiend, maar idd hoort helaas een beetje bij die laatste weekjes Misschien overdag proberen nog een uurtje te slapen? Kunnen ook heel goed wat voorweeën of oefenweeen zijn, heb ikzelf s avonds erg veel last van als ik rustig op de bank zit (na een drukke dag met twee kids), dus ook als ik echt even ontspannen zit.
Heb even onder de douche gestaan en toen hield mijn harde buik aan heb me even naar het bad verplaats, een wat comfortabelere positie lijkt me, heb geen zeep er in gedaan als ik wat verlies oid dan kan ik het in ieder geval zien.. even een uurtje weken
Ik heb inderdaad rond 12 uur nog even op bed gelegen en daarna eigenlijk weinig gedaan alleen de wastafel in de badkamer met een allesreiniger doekje afgenomen, en toen ben ik om een uur of 3 op de bank gaan liggen en een uurtje later begon dit dus... Maar is dit dan nu niet mijn lichaam die aangeeft dat ik dus lichamelijk ook helemaal moe ben?
Ik loop al vanaf 25 weken met heel veel harde buiken. Ook de laatste weken weer meer 'last' van. Ook al weken voor weeeen, maar ik vind daar duidelijk verschil in zitten. De voor weeën zijn echt pijnlijk, harde buiken zijn dat niet. Meer beetje vervelend....
Mijn zus heeft ook alleen harde buiken gehad als voorweeen en geen krampen, die kreeg ze pas bij +5 cm ontsluiting Maar zoals dit heb ik nog niet gehad, wel indalingsweeen dus ik weet hoe die voelen ik vind dit gewoon erg apart al vanaf 4 uur...
Wilde je alleen even laten weten hoe het bij mijn zwangerschap verloopt. Ik heb niet het idee dat ervaringen van anderen je gaan helpen om 'gerust' te zijn, dus waarom niet even eens belletje naar je vk? Daar zijn ze voor en jij kan geruster je avond in....
Ik denk dat dat inderdaad verstandig is... had tch ook even mn zus gebeld en haar om advies gevraagd.. ik krijg nu ook iets krampen erbij dus ik wacht dit eventjes af om te kijken f dat t aanhoud... ik lg nu in bad en heb net om 6 minuten een harde buik gehad en nu een kramp en t s net alsof ik het in mn vagina voel... herkenbaar?
Ja, allemaal wel herkenbaar . Maar ja, dat zegt voor jou natuurlijk niks of je misschien al gaat bevallen ja of nee. Bij mij zakt het tot nu toe elke keer weer af na een aantal uur, maar wie weet bij jou.... ! Succes! Ben benieuwd hoe je je straks voelt!
Nou de harde buiken houden aan, heb net kramp erbij gehad maar nu niet meer en aan de VK heb ik ook niet zoveel: "tja het kan wat zijn maar hoeft niet, bel maar weer als je echt weeen hebt en als ze binnen de tien minuten komen" dus ik ook aangegeven: maar ik heb ze al vanaf 4 uur dus dit lijkt me niet helemaal normaal zo lang? ... Als ik bloed of vocht verloor of echt pijnlijke weeen binnen 10 minuten kreeg moest k maar weer bellen...... Houd ze nog gewoon bij, dan neem k m'n lijst vrijdag wel weer mee op controle
Ja,daar heb jeinderdaad niks aan.. Denk dat er niet veel anders op zit Dan te wachten. Ik heb vanaf 25 weken al veel harde buiken. Eerst 2 weken bedrust gehad, daarna erg rustig aan moeten doen. Zodra ik ging staan had ik een harde buik en in rust soms ook wel een stuk of 10. Maar kleine is gelukkig blijven zitten! Paar weken ging het wat beter, iets minder last van en nu al een week of 4 voor weeën en weer meer harde buiken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb heb hoe vaak. Ben er inmiddels echt aan gewend, hoe raar dat ook klinkt. De voor weeën heb ik met name s nachts, vooral rug en been weeën. Die houden dan een uurtje of 2 aan. En de harde buiken nu: soms een paar uur bija niet, soms uren achter elkaar dat ik bij het opstaan als een harde buik heb. Gyn zegt dat ik een heel gevoelige bm heb. Maar denk dat je nu echt even niks anders kan doen dan afwachten. Even lekker op de bank liggen met een kruik ofzo? Maak je je ergens zorgen om of vind je het 'gewoon' spannend dat bevalling misschien begint? Je verhaal klinkt voor mij niet alsof er iets aan de hand is! Behalve dan dat je bevalling misschien kan beginnen... Maar denk niet dat de harde buiken met deze termijn aangeven dat er iets niet goed zou kunnen zijn...
Nee ik heb ook niet het gevoel dat de bevalling begonnen was, ik maak me vooral zorgen dat mijn slaap gebrek een negatief effect heeft op de baby op deze manier dat het al vanaf 4 uur bezig is, terwijl ik gewoon vanaf 3 uur op de bank gelegen heb... Ik heb vorige week een andere vk gehad als die ik anders heb op vrijdag en voelde me met mijn slaap gebrek niet zo serieus genomen door haar en had nu zoiets van: zie je wel, nu krijg ik hier last van .. Ze had in het rapport gezet: Mw. Voelt zich prima... Terwijl ik dus had aangegeven dat ik er doorheen zat en dat ik gewoon helemaal op ben want ik slaap al bijna 5 weken max 5 uurtjes per nacht en overdag ga ik altijd wel even een uurtje of 2 liggen maar ik tank niet bij... Ik heb met het indalen inderdaad ook echt voorweeen gehad dus ik wist inderdaad dat dit dat niet was maar omdat het al zolang aanhield dacht ik van dit kan niet goed zijn ... Maar schijnbaar kan het geen kwaad dus k hoop dat t snel afzakt het is gewoon super vervelend