Wie geeft zijn kind sojamelk/ toetjes, etc.ivm KMA?

Discussie in 'Voeding' gestart door shampoo, 11 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Omdat onze dochter niet tegen koemelk kan gaan we beginnen met sojamelk. Volgende week gaan we naar de dietiste. Ik ben benieuwd wie haar kind ook alleen maar sojaproducten krijgt. Geef je dan gewone sojamelk of de sojamelk voor dreumesen (1-3 jaar geloof ik) en hoeveel van alles? Geef je ook een toetje van soja?

Heel veel vragen...:)
    Maar alvast bedankt!!!

Groetjes shampoo

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn krijgt sojaproducten, maar hij krijgt ook nog twee flessen Friso Allergy Care. Alleen de eerste en laatste zijn dat nog.

Bij zijn boterham krijgt hij nu een beker (ongeveer 175cc denk ik) Sojamelk voor peuters (aangeraden door zijn diëtiste)
    Omdat hij die peutervariant krijgt kan dat nog meegerekend worden als opvolgmelk. Als ik de gewone zou geven niet..dan moet hij ook vitamine D gaan nemen. Daarom neem ik die andere...het is denoods speciaal voor kindjes.
    Hij krijgt ook wel eens toetjes...maar niet elke dag. Ik heb de gewone vanilletoetjes gekocht. (en die zijn heeeeeeerlijk) verder nog niet echt ikets geprobeerd...hij krijgt namelijk net een paar weekjes soja.

De melk vind ie trouwens ook echt lekker!

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Het is trouwens de bedoeling dat hij op een gegeven moment geen flessen Friso AC meer krijgt, maar alleen Sojamelk bij zijn eten. Maar hij is pas 10 maanden dus daar zijn we allemaal nog niet aan toe!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Onze dochter drinkt sinds haar 1ste jaar sojamelk voor dreumessen. Denk zo'n halve liter in totaal per dag, s'ochtends, s'middags en s'avonds.

toetjes eten we sporadisch, omdat we zelf ook geen echte toetjesmensen zijn. Ook krijgt ze 1 keer in de zoveel tijd wat van die sojabananenmelk of met een ander smaakje.

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook soja producten, melk, toetjes, boter ect
    De toetjes vind ik mager in aanbod, maar merk dat er steeds meer verschillende soorten zijn,pure chocolade is erg lekker trouwens

Wij eten bv ook pannenkoeken van soja melk en die vinden wij allemaal veel lekkerder dan met gewone melk!

Quinn krijgt ongveer 300ml soja producten aangeboden. dat is melk en toetje

Moet wel zeggen dat we nu langzaam de gewone melk producten aan het opbouwen zijn wat echt goed gaat!
    Maar soja melk blijven we lekker nog even geven (peuter)

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Ikke...dat is een goede zeg...pannekoeken van sojamelk...niet dat we dat nu al geven...maar wie weet in de toekomst!

Deel Deze Pagina