Geboren met 36 weken, na 48u nog geen meconium

Discussie in 'Prematuur' gestart door Rose1987, 31 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rose1987

Rose1987 Lid

15 feb 2016
    24
    1
    0
    Hallo,

Zondagochtend is mijn zoontje na een ingeleide bevalling geboren met net 36 weken. Het gaat eigenlijk allemaal hartstikke goed, maar hij had vanmorgen om 10:00 (48u na de geboorte) nog geen eerste ontlasting/meconium gehad.

Na een klysma en wat stimulatie met een thermometer kwam dat een uur of 2 later alsnog op gang. Ze houden het nu verder in de gaten.

Nu maak ik me hier best zorgen over, zijn hier mensen met ervaring en een verder gezond kind? Ik las namelijk dat het ook een symptoom van taaislijmziekte is en dat laat me nu niet los. Kan het ook een opstartprobleempje vanwege zijn termijn zijn of iets anders?

2. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

14 jun 2014
    328
    155
    43
    Gefeliciteerd met jullie zoontje!!

Wij hebben dat ook gehad met ons zoontje, geboren met precies 37.0 maar veel opstartproblemen (randprematuur).
    Hij had ook pas na 48 uur meconium. 2 dagen later ook een veelste hoog billirubine en dus onder de lamp gelegen. Daarbij ook niet zelf kunnen drinken en dus sonde. Werd een vicieuze cirkel.
    Maar hij is nu een gezonde dreumes dus ik zou me niet teveel zorgen maken. Houd het goed in de gaten en vertrouw vooral op je moedergevoel. Bij ons zei de verloskundige zelfs nog 'ach het valt wel mee hoe geel hij ziet' maar op mijn aandringen (het voelde niet goed) is er toen bloed afgenomen waarbij dus een enorm hoge waarde billirubine werd waargenomen.
    Sterkte

3. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter had nog later dan 48 de eerste meconium. Het is een hele gezonde baby (na de opstartproblemen dan ;))

4. Rose1987

Rose1987 Lid

15 feb 2016
    24
    1
    0
    Bedankt nog voor de reacties. Voor wie hier later misschien nog iets aan heeft. We zijn 4 weken verder. De hielprik was helemaal in orde. Ook nog extra nagevraagd bij het RIVM en echt helemaal oke.

Gelukkig maar, zat me toch behoorlijk dwars. Nu fijn lekker verder genieten, maar wel geruster.

Deel Deze Pagina