Ervaring gezocht..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Fairytale, Apr 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Mijn zoontje is 17 maand.. Hij snapt alles echt heel snel
    Alleen is er dus 1 ding wat hij totaal niet echt snapt..

DRINKEN.

Nu is hij van baby af aan al een hele moeilijke drinker geweest..
    Maar ik dacht tot echt als hij wat ouder werd het wat beter zou worden.. Hij drinkt nu nog steeds uit een fles met een M speen.

Heb een rietjesbeker geprobeerd, gewone beker, tuitbeker, van alles.. Het lukt hem gewoon niet.
    Hij wil ook alles nu zelf doen alleen bij een pakje drinken gaat hij er in knijpen, leuk daar komt wat uit, dan gaat hij er even doorheen met zijn handjes.. lekker kliederen haha.
    Maar serieus drinken wil hij niet.. Alleen uit de fles met speen.
    En het zuigen bij een rietje snapt hij eigenlijk dus ook niet..

Het hele drinken vind hij ook niks aan, en per dag krijg ik er met moeite 400/500 in. Moet hem soms ook gewoon afleiden om te drinken.

Iemand hier ervaring mee?
    Het komt waarschijnlijk vanzelf, maar toch lijkt me het makkelijker als hij zelf kan drinken..

2. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Niet echt ervaring nog omdat mijn oudste supermakkelijk dronk maar mijn jongste heeft er ook meer moeite mee.
    Wat pakjes betreft: daar zijn speciale houders voor van bijvoorbeeld Difrax. Dan kunnen ze ze wel zelf vasthouden maar niet knijpen :) Ideaal!
    Verder, tja ik gebruik Ikea bekers, die plasticen. Gewoon een klein beetje drinken in doen dat hij lekker vind en laat maar knoeien. Het wordt een zootje denk ik maar hij moet gewoon blijven oefenen. En in bad een beker geven, dat helpt ook. Hij drinkt dan wel wat badwater maar ach :)

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Onze dochter kan ook pas sinds een maand of misschien 2 maand uit een rietje drinken hoor. Tuitbeker met zachte tuit ging al wel een poosje goed, maar dat ding lekte als een gek, dus weggegooid.
    Meestal krijgt ze nog gewoon een fles met speen, omdat ze dan meer drinkt op een dag (dan drinkt ze d'r flessen leeg, ipv 100-200ml over de hele dag met harde tuit of rietjesbeker).

Tja, ik doe er niet zo moeilijk over. Ze ontwikkelt zich prima, en praat al veel. En zoals gezegd, ze kan het wel (ook uit pakjes enzo), maar dan drinkt ze over de hele dag gewoon erg weinig.

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Je kunt met bekertjes drinken oefenen in bad bijvoorbeeld, wel schoon water geven natuurlijk, en het gevaar is dan dat hij daarna badwater gaat drinken.

Of yoghurt, dat stroomt langzaam, dan ziet hij het aankomen. En dan steeds iets dunner maken. En oefenen dan als spelletje, en veel juichen en applaudisseren als het lukt :D

Ik zou hem wel een glas (onbreekbaar) geven trouwens, mijn meisje is stuntelig met een beker, terwijl ze heel goed kan drinken, al lang. Ik denk dat het komt doordat je het in een beker minder goed ziet.

En misschien eens laten nakijken bij de huisarts? Zou er geen probleempje kunnen zijn waardoor drinken niet goed lukt?

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Mijn dochter is ook een slechte drinker, ze vind het idd wel leuk om in bad te drinken, maar ook espressokopjes vind ze heel leuk, of een (plastic) wijnglas of de kopjes van haar serviesje. Spelenderwijs gaan er dan toch weer wat slokjes in.
    Ik begin de dag in elk geval met 250 ml pap, dan heeft ze dat sowieso binnen.

6. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Mijn zoontje drinkt zijn melk nog steeds uit de fles.
    Diksap uit de goedkope eigen merk kruidvat drinkbeker.
    Heb hier wel 5 verschillende bekers in de kast liggen maar alleen uit deze drinkt hij.

Uit een beker wil hij ook niet terwijl hij wel de restjes bij ons uit de bekers drinkt.
    En bekertje mee in de badkamer en schoon water laten drinken.
    Komt vanzelf. Zolang zijn spraak goed is zou ik me niet teveel zorgen maken hoor.

7. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

Jun 4, 2011
    672
    28
    28
    Female
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Dochter hier drinkt uit harde tuitbeker van Dilfrax..
    Ding bevalt enorm..
    Ze heeft kort uit een fles gedronken maar was al gauw flesweigeraar..
    Uit een tuitbeker was direct geen probleem maar de zachte tuit van nuby was geen succes, lekte enorm en ze kauwde er op..

Rietje gaat soms..
    Ze vergeet vaak hoe het moet..

8. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!

Ik geef hem ook in de ochtend pap zodat hij inderdaad daardoor direct al heel wat vocht heeft.
    Probeer elke dag wel weer of de gewone beker of een rietje, hoop dat het wat makkelijker word.

De difrax tuitbeker heb ik nog niet geprobeerd, die kan ik nog wel proberen!

9. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gaat hij naar kdv? Hoe drinkt hij daar?

Mijn dochter drinkt vanaf 13 maanden op kdv uit een open beker en thuis moest alles in de fles en weigerde ze uit een beker te drinken tot een maand geleden ongeveer..'

Verder geen tips ;)

10. kimv

kimv Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,055
    0
    0
    Wel de anti lek uit de tuitbekers halen dan snappen ze het sneller. (je moet zelf eens proberen uit een tuit met antilek te drinken)
    Snapt ie bijv knijpfruit wel?

groetjes kim

ps voor een difraxfles is ook een tuit te koop misschien is dat een idee

11. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    en van die open bekers met handvaten?
    Van de nutricia heb je die, gratis.
    Zit een rand aan zodat het goed naar de mond staat etc.

Tuitbekker zonder anti lek, je moet namelijk wel heel hard je best doen om er wat uit te krijgen met die lek erin.

Succes!

Share This Page