Onze zoon is nu 8 dagen oud en sinds gister heel erg aan het klungelen met zijn voeding. Zodra ik hem aanleg dan drinkt hij 10/15 min en dan valt hij als een blok in slaap. Ik laat hem dan even liggen en wordt dan na 5 min weer wakker, als ik hem weer aanleg dan gaat het weer voor een aantal minuten goed en dan is hij ''nock out'' ik krijg hem dan niet meer wakker dan leg hem terug in zijn bedje. Na 5 min begint hij weer te jengelen wat uiteindelijk overgaat in krijsen. Als ik hem dan weer pak begint hij of direct weer te zoeken of valt in slaap in de armen. Het lukt me niet om hem bij de les te houden tijdens het voeden zeg maar. Gister is de kraamhulp voor het laatst geweest en was hij toch 50 gram gegroeid. Krijgt hij echt te weinig voeding binnen of is hij nu al bezig met regelen?
hoi het kan zijn dat hij bezig is met regelen. Het kan ook zijn dat hij jouw nabijheid nodig heeft en even niet in zijn wiegje wil liggen. Neem hem lekker bij je, je kunt hem niet verwennen! Voed hem op verzoek, als hij voldoende plas en poepluiers heeft en groeit is het prima! Als je onzeker blijft over zijn drinkgedrag, laat dan een lactatiekundige mee komen kijken. Succes! Mirjam
Dankje wel voor je reactie. Vandaag eens heel goed opgelet en merk dat hij de helft van de tijd aan het sabbelen is, resultaat is dat ik elke voeding een uur bezig ben met hem. Is er een manier om het sabbelen te voorkomen? Nu ik hem een uur zijn gang laat gaan is hij wel direct stil, maar lijkt mij niet dat dit de bedoeling is?
hoi sabbelen is inderdaad niet de bedoeling, dat is niet bevorderlijk voor je tepels. Als hij klaar is met effectief drinken dan zou je hem van de borst moeten halen. Mirjam
Op het moment dat ik hem er dan vanaf haal en terug leg in zijn bedje begint hij te huilen om hij meer wil. Heb gekolfd 2 uur na zijn voeding en het resultaat is 10 druppels per borst. Begin me toch beetje zorgen te maken of ik wel genoeg voeding geef. Voel me inmiddels een fopspeen van 1,65m
hoi ik zou dan echt even een lactatiekundige bellen en hem ook gaan wegen bij het consultatiebureau. Ik vraag me af of je melkproductie dan voldoende is. Plast en poept hij goed? Mirjam
Dankje voor je reacties, ik ben vanmiddag met hem naar het CB geweest om hem te laten wegen. Afgelopen woensdag woog hij 3840 en vandaag woog hij 4120, hij is dus aangekomen. Hij heeft ook voldoende plas en poep luiers. Zal morgen eens opzoek gaan naar een lactatiekundige om er eens na te kijken.