vacuum verbreken

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by krumfrum, May 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. krumfrum

krumfrum Actief lid

Sep 11, 2011
    455
    0
    0
    mijn dochter van 1 jaar en 1 week is sinds enkele dagen aan het klungelen aan de borst. vorige week dacht ik dat ze aan het afbouwen was zelf omdat ze steeds minder wilde drinken. maar inmiddels drinkt ze weer wat meer (zo'n 4 a 5 keer per dag en soms nachtvoeding).
    maar het vacuum tijdens het drinken verbreekt regelmatig waardoor ze ontzettend veel lucht binnen krijgt. we hebben al diverse houdingen geprobeert, maar ze wil perse liggen in mijn armen (liggend voeden wil ze op haar buik gaan liggen naast mij maar dat lukt niet, liggend op mijn buik wil ze haar hoofdje volledig ondersteund hebben wat mij niet lukt).
    hoop dat er een tip is om te zorgen dat ze geen lucht meer binnen krijgt. ze heeft kma, is klein/fijn, het gaat pas sinds een week of 3 goed met haar (daarvoor heel veel huilen, heel weinig slapen, buikkrampen, refluxproblemen e.d.), maar nu speelt dus het vacuumprobleem.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

waarschijnlijk maakt ze een ontwikkeling door en gata ze daardoor anders drinken en met een andere regelmaat. Krijgt ze tandjes? Over het algemeen komt het wel weer goed. Als ze niet lekker drinkt, niet goed hapt kun je haar van de borst halen. Vertel wat je doet en zeg ook dat ze opnieuw mag drinken, maar dat ze een grote hap moet nemen. Doe dat ook voor, maak zelf een wijde mond, dan doet ze dat waarschijnlijk wel na. Succes!

Mirjam

Share This Page