hoeveelheid flessen / kalk met bijna 8 mnd

Discussie in 'Voeding' gestart door missX, 17 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    nou ik wordt echt gek van dat CB! net weer eventjes gebeld omdat ik eignelijk weleens wilde weten tot wanneer je nu eignelijk de flessen opvolgmelk moet blijven geven en of mijn meisje nu wel voldoende vitamines ed. krijgt.
    Indy wil namelijk de laatste fles voordat ze gaat slapen (rond een uur of 19.00 u) al een paar weken niet meer. Nu wil ik haar smiddags dus een boterhammetje geven maar dan moet ik dus perse daarvoor eerst een fles geven omdat ze er anders nog maar 1 zou krijgen en dat is te weinig natuurlijk.
    Maar goed vorgie keer zei het CB dat twee flessen wel prima is dan, maar nu werd me verteld dat dat wel erg krap is! het liefst zou ze 700cc aan melkproducten binnen moeten krijgen terwijl de vorige keer mij werd gezegd dat 500cc ook prima is!
    Zijn er hier nog meer moeders met baby's die de flesje niet zo meer willen en hoe compenseren jullie het gebrek aan de melkprodcuten..meer yuoghurt of iets anders of toch extra vitmineduppeltjes/pilletjes? Bij het CB zeiden ze dat dat dan weer niet hoeft...wordt er zo gek van!

2. viefje

viefje Actief lid

10 okt 2006
    119
    0
    0
    Noord-Limburg
    Hallo,
    dat probleem hadden wij twee weken geleden.. lisa wilde helemaal geen flesje meer en ook geen pap.. Alleen water, fruit en warme hap...
    na een aantal dagen dus ook gebeld en mij werdt toen verteld dat een kindje van ong. 8 maanden liefst tussen de 500 en 700 cc melkproducten moet krijgen...
    Zij vertelden me dat yoghurt, vla en pap (bambix gemaakt van opvolgmelk) etc. ook meetellen..
    Inmiddels zijn we overgestapt op andere melk en ze drinkt en eet het weer alsof ze nooit genoeg heeft trouwens... :)
    Lisa krijgt nu:
    smorgens pap van bambix en 200 cc opvolgmelk
    fruit
    smiddags begonnen met brood en daarna een flesje afhankelijk van hoeveel brood ze op heeft maar max. 200 cc
    smiddags water en af en toe een liga of stukje fruit ofzo
    savonds warm en toetje yoghurt oid 100cc
    voorhet naar bed gaan nog een flesje 150 cc melk en nutrix

Hopelijk heb je hier wat aan...

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met 6 maanden is 500cc zuivel (en dat is inclusief yoghurt enzo) echt voldoende hoor. Snap niet waar ze moeilijk over doen op je CB!

Deel Deze Pagina