Hoeveel drinkt jullie dreumes?

Discussion in 'Voeding' started by Cindy81, Apr 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,271
    50
    48
    Ons zoontje van 20 maanden drinkt het volgende:

Ontbijt: 90-120 cc melk
    Tussendoor: beker water
    Lunch: melk (1 à 2 bekertjes van Ikea met een laagje van 1-2 cm)
    Tussendoor: 2 bekers water
    Avondeten: 2 à 3 bekertjes van Ikea met water of limonade met een laagje van 2 cm)
    Voor het slapen gaan nog 120 cc melk.

Het water/diksap drinkt hij uit een rietjesbeker van Prenatal of een Kiddyboo 360 beker. Deze zijn vol.

Als je hem een beker geeft, drinkt hij deze direct leeg. En bij het avondeten valt hij op het bekertje aan alsof hij de hele dag nog geen druppel vocht heeft gehad. En hij vraagt ook echt om meer.

Ik vind dat hij best veel drinkt, maar misschien valt het wel mee. Dus ik zou wel een willen horen wat jullie dreumes zoal drinkt op een dag.

Alvast bedankt.

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik weet het eigenlijk niet echt.
    Mijn dl is ruim 18 mnd en drinkt (als ik thuis ben) zeker 4 keer borstvoeding, dus dat valt al niet te meten, tussendoor staat altijd een tuitbeker of rietjesbeker water/thee. En tijdens de eetmomenten drinkt ze water uit een open beker. Maar eerlijk gezegd hou ik het niet bij.

3. Boef12

Boef12 Bekend lid

Jan 6, 2012
    830
    702
    93
    #3 Boef12, Apr 9, 2014
    Last edited: Apr 9, 2014
    Die van ons is ook al zo'n zuipert :).
    Ze begint de dag met een hema rietjesbeker vol met halfvolle melk.
    Dan tussendoor een rietjesbeker met water (ranja of diksap lust ze niet), tijdens de lunch 2 kinderbekertjes met halfvolle melk.
    Weer tussendoor een rietjesbeker water of een grote mok afgekoelde rooibosthee.
    Tijdens het avondeten vaak een kinderbeker water of een aantal grote slokken uit onze halve liter flesjes, want wat pap en mam hebben is altijd lekkerder dan mijn eigen drinken ;).
    En 's avonds krijgt ze nogmaals een rietjesbeker met halfvolle melk aangeboden die ze de ene keer wel leegdrinkt en de andere keer niet.
    Ze drinkt de ene dag meer als de andere dag maar gemiddeld gesproken toch wel een 4tal volle rietjesbekers wat op een ruime liter per dag uitkomt.
    Dus ze zit ruim boven de benodigde 750 ml die ze volgens de gemiddelde voedingswijzer moet hebben.
    Ik vraag me dagelijks af hoe ze het wegkrijgt en of het allemaal niet te veel is want ze eet ook nog es meer dan prima.
    Maar ze heeft door al dat drinken ook veeeeeeele volle plasluiers.

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik vind het best veel. Dochter drinkt zo'n 150ml groeimelk bij het ontbijt en voor het slapengaan nog eens 200ml ofzo. Doorheen de dag dan 1 tuitbeker van 200ml water, denk ik. Soms iets meer.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Maar ze drinkt dus heeel goed water en rooibosthee..dan zou ik mij geen enkele zorgen maken..is juist super toch.

hoor wel eens meer van kinderen die veel drinken maar die krijgen dan ranja oid uit een fles! Ja dan snap ik dat ze makkelijk drinken. Maar wat jij doet toch heel goed.

hier s ochtends en tussen de middag 3/4 rietjesbeker (van de hema) met halfvolle melk. Verder krijgt hij water en thee tussendoor. In een rietjesbeker en ook open beker...denk dat hij de rest van de dag aan ongeveer 1-1,5 beker in totaal komt (zo'n grote rietjesbeker dus)

Hier niet echt een natnek

Share This Page