Waarom 4 maand?

Discussie in 'Voeding' gestart door Kejay, 11 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ik zou graag willen weten waarom je pas mag bijvoeden vanaf 4 maand.
    Keana zit nu op 4 (180+6) flessen en die drinkt ze niet leeg. Overdag begint ze vaak met smakken. Ik loop al een tijdje te klungelen, 5 flessen was helemaal drama (topic staat onder baby en dreumes)
    Volgens mij is ze een beetje uitgekeken op melk. Nou heb ik er net een schepje rijstebloem met vanille smaak doorheen gedaan en ze dronk de fles helemaal leeg!

Ze heeft vandaag gedronken:
    8 uur: 180
    12 uur: 100 :(:$
    heb haar nog maar wat gegeven om 15 uur: 65
    18 uur: 200 met bambix

Het is al een tijdje geleden dat ze 200 op heeft gedronken en 3 uur na een fles. Zou het kwaad kunnen om haar 1 fles met een schepje Bambix te geven? Zodat ze een ander smaakje heeft?
    Vind het nog wel vroeg om fruithapje te geven...

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Eigenlijk is het zelfs pas vanaf 6 maanden.... de darmpjes van je baby zijn nog helemaal niet volgroeid en nog niet in staat tot het verteren van bijvoeding.... ik raad het je te zeerste af...

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

ook i.v.m. mogelijke ontwikkeling van allergien wordt aangeraden om vanag 6 mnd. te beginnen met bijvoeding.

En als je tegen die tijd zover bent, zou ik gewone pap gebruiken ipv met vanillesmaak.

4. Kejay

Kejay Niet meer actief

ok, maar waarom staat er dan vanaf 4 maand op die potjes en dat pak van Bambix als ze zeggen 6 maand? Hmmm, vind het moeilijk.
    Moest wel lachen om mijn oma, die zij tegen mij dat mijn moeder al met 3 maand bruine bonen kreeg! Tja, zo ging dat vroeger...

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik at met 3 maand al volledig met de pot mee ;)

tja... ik gaf met 3 maand ook ochtend en avond papfles,
    en ben met 3 maand en 3 weken begonnen met groente en fruit,
    fruit was niet zo'n succes dus daar even mee gewacht
    en met 5 maand at hij opeens fruit potjes van 6 maand..!!

ik begon trouwens op advies van cb, mijn zoontje kon mij het eten wel van het bord kijken,hapte veel, pakte mijn eten af om vervolgens in zijn eigen mondje te stoppen, en het cb vond hem echt klaar voor af en toe vast voedsel.

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ze moeten toch ergens geld aan verdienen.... je mag het vanaf 4 maanden geven, dan kunnen de darmpjes het redelijk aan....maar het beste en daar word dus ook advies van gegeven vanaf 6 maanden...

Vroeger....tjah toen mochten ook baby´s zonder maxi cosi vervoerd worden in de auto.... soms blijkt na onderzoek dat dingen verander moeten worden hoor!

7. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ik ga het maandag aankaarten bij de arts. Het is hier namelijk echt een drama met drinken, ze groeit maar 95 gram in de week en ik heb het idee dat het drinken steeds minder aan het worden is. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Hou het nu ook bij. Ze zat gisteren op 695 ml, te weinig dus.

8. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    In melk zit veel meer voeding en vet etc dan in fruit, dus als ze wat magertjes is, zal fruit geven niet echt zoden aan de dijk zetten.
    Volwassenen die meer fruit gaan eten groeien daar ook niet van dicht he, integendeel, fruit eten ga je van afvallen..

9. Kejay

Kejay Niet meer actief

Was ook niet van plan om al fruit te geven;), daar wachten we nog een tijdje mee.
    Het ging mij meer om die rijstebloem van Bambix voor 4+.

10. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    als ze de fles beter drinkt met een schep rijstebloem erdoor, waarom niet

tuurlijk zijn alle adviezen er niet voor niets.......maar jij kent je kindje het beste en als ze op deze manier wel aan genoeg voeding komt zou ik gewoon lekker rijstebloem door de fles geven

want te weinig voeding lijkt me ook niet gezond;)

11. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Rijstbloem is ook gewoon lucht he. Dat voegt evenveel voeding toe aan de fles als 1 eetlepel extra melk.

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Het antwoord van Nutrica zelf:

Dit staat er op de site van Nutricia waar jij dus de rijstebloem van geeft:

Je kunt starten met bijvoeding als je kind tussen de 4 en 6 maanden oud is. Niet eerder! Het beste moment om te starten verschilt van kind tot kind. En hoe zit dat met jouw kind, is hij al toe aan een lekker hapje?

Geef je kind geen bijvoeding voor de leeftijd van vier maanden, ook geen rijstebloem. De darmen van je kind zijn er dan nog niet aan toe. Moedermelk en/of flesvoeding geeft je kind de eerste maanden alles wat hij nodig heeft. Meer is dan nog echt niet nodig.

Het heeft voor je kind geen voordelen om eerder te starten!

Wanneer kan ik beginnen met bijvoeding

13. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik zou gewoon een schepje rijstebloem toevoegen als ze daar veel beter door drinkt. Maar dan wel een schepje extra en niet ipv.

14. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ok, duidelijk. Maar een andere oplossing zie ik ook niet. Zit ondertussen wel een beetje met mijn handen in m'n haar omdat ik het gewoon niet meer weet! Het CB is heeft ook niet de oplossing...
    Het is puur zodat haar melk een ander smaakje krijgt, waardoor het weer aantrekkelijk wordt. Ik krijg de melk er met moeite in!

Bedankt voor alle antwoorden! Ik overleg maandag met de arts, misschien heeft zij nog een idee. En anders moet ik nog even 3 weken aan modderen. Ze doet het voor de rest heel goed (alert, plasluiers enz.) zolang dat zo blijft, hoef ik me geen zorgen te maken denk ik. Ze komt gewoon wat minder aan in de week.

15. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Hoeveel moeten ze dan eigenlijk aankomen in de week?
    Het gaat er toch meer om of ze haar eigen lijn volgt en geen dipjes naar beneden heeft?

Hier doe ik ook maar een dotje hoor :), maar als t werkt dan werkt het!

16. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier hetzelfde probleem. Ze drinkt op sommige dagen maar 630cc en ze weegt 7 kilo... Maar zolang ze genoeg blijft plassen, alert blijft en niet afvalt probeer ik toch te wachten met bijvoeding. Scheelt dat ik zelf hele gevoelige darmen heb en bang ben dat mijn dochter daar ook last van krijgt als ik te vroeg start..

Lastig hé :(

17. Kejay

Kejay Niet meer actief

Gemiddeld 150 gram. Gebruik jij het ook?

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je kindje zit rond de 3 maanden. Heeeeeel erg veel kindjes hebben rond die leeftijd een enorme drinkdip. Als je het forum doorzoekt zul je het vaak tegenkomen en allemaal zo'n beetje rond dezelfde leeftijd....Kan een paar dagen of zelfs weken duren, maar ineens willen ze weer meer en drinken ze weer normale hoeveelheden...

19. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik heb vandaag mannetje erom gestuurd.
    Ik zie op het pak dat je er 2 a 3 eetlepels door moet doen, maar dan wordt het toch wel erg dik?
    Heb daarnet even geprobeerd en 1 flesvoeding maatschepje er doorheen gedaaan. Ze vond het erg lekker, maar had af en toe wel dotjes. Iets beter schudden denk ik.

Denk dat ik voortaan alleen de avondfles wat dikker ga maken met rijstebloem, maar hoeveel schepjes ik er dan doorheen moet doen???
    Heb al wel het gat van 1 oude speen wat groter gemaakt.

20. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Als ik jou was zou ik toch even contact opnemen met het cb, misschien hebben zij goede tips voor je of zeggen ze dat dat beetje rijstebloem geen kwaad kan.

Er zitten hier natuurlijk veel moeders die ervaring hebben, maar de mensen bij het cb hebben er voor geleerd en zij zullen dit soort dingen wel vaker horen ;)

Hier zul je toch uiteenlopende meningen lezen van een moeder die er absoluut op tegen is dat een kindje voor 6 maanden al bijvoeding krijgt tot een moeder die met 3 maanden al bijvoeding geeft, ik ben van mening dat de mensen van het cb naar je kindje kijken en naar wat jouw kindje nodig heeft ;)

Deel Deze Pagina