Flessenstrijd...

Discussie in 'Voeding' gestart door Miekjepiekje, 15 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu dik 8 maanden. De fles is altijd lastig geweest. Het drinken op zich was al een probleem toen ze net geboren was. Ze wilde de borst niet, de fles niet, het cupje niet dus uiteindelijk sondevoeding gehad. Na een week wilde ze wel de fles, maar de borst niet. Ze heeft nooit de hoeveelheid gedronken die ze eigenlijk volgens de "regels" zou moeten drinken.

Het gaat steeds een periode redelijk goed en dan weer een periode dat ze weinig drinkt. Nu ook weer, en hoewel ik het al meerdere keren heb meegemaakt, maak ik me toch steeds weer zorgen of ze genoeg binnen krijgt. Ze krijgt nu nog maar drie flessen, waarvan ze 100 cc drinkt. Maar als ik na de fles een boterham geef, dan gaat die er gewoon in. Ook de fruithap en groente eet ze gewoon helemaal op.
    Ik heb geprobeerd wat ze doet als ik geen vast voedsel geef en geprobeerd vaker een kleine fles aan te bieden, maar dat maakt geen verschil. Ze drinkt dan hetzelfde. De tuitbeker pakt ze niet en ander drinken in de fles ook niet. Ik geef haar nu maar wat water in een open beker, daar drinkt ze een paar slokjes van. Maar bij elkaar krijgt ze niet meer 400/500 cc drinken binnen.

Ik ga vanmiddag ook even bij het CB langs voor advies, maar misschien heeft iemand hier ervaring?

2. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn kind (14 maanden) drinkt wel de fles (voor t slapengaan), en verder bijna niks, en zeker niet uit een tuitbeker. Het enige wat ik erin krijg is een paar slokjes uit een open beker. Dat was al zo toen hij de leeftijd van jouw dochtertje had. Ik maak me er niet druk om. Hij eet genoeg groente, fruit, yoghurt... Daar zit ook veel vocht in. Zolang het kind vrolijk en blij is en voldoende natte luiers heeft mag hij zelf bepalen hoeveel of hoe weinig hij drinkt.

Deel Deze Pagina