Rapley, hoe verliep het bij jullie?

Discussie in 'Voeding' gestart door Tara84, 2 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier ook fv en rapley gecombineerd. Wel fv op verzoek. Met 5,5 maand zijn we gestart, toen zat ze ook goed. Wij hebben eigenlijk gewoon altijd wat gegeven wanneer wij ook aten en zij ook wakker en uitgerust was. Verder fv op verzoek blijven geven en dat ging prima. Zijn begonnen met groente en met 6 maanden zijn we er fruit bij gaan geven. Pas sinds ze een maand of 9/10 is kan ik het echt eten noemen. Maar omdat ik ook de fv op verzoek ben blijven geven stuurt ze dit perfect zelf. Ze drinkt ook beduidend minder fles sinds ze meer eet. Ik heb nooit wat geprakt echt alleen maar rapley gegeven.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier toendertijd gecombineerd eigenlijk... maar meer omdat ik niet genoeg van Rapley wist 2 jaar geleden!
    Vanaf 6 maanden kun je starten met Rapley.
    Ook bij FV mag je daar gewoon de tijd voor nemen hoor, blijf desnoods langer op nr2 voeding zitten daar mogen ze gewoon 800cc van per dag. (uberhaupt die voeding nr 3, 4, 5 etc)
    Als er meer bijvoeding in gaat vallen er vanzelf flessen weg.

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    zijn er nog boeken die jullie adviseren, of is er eigenlijk niet zoveel extra info nodig? Gewoon vuistgrote stukken aanbieden en het op zijn beloop laten?

4. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland

Top!!! Heb er helemaaaaaal zin in!!!!

5. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Heb 2 engelse boeken besteld.

Baby-Led Weaning: The Essential Guide to Introducing Solid Foods and Helping Your Baby to Grow Up a Happy and Confident EaterGill Rapley

The Baby-Led Weaning CookbookGill Rapley

6. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Hier stopten ze het alle 3 eigenlijk meteen in hun mond. Natuurlijk ging er ook een hoop naar de grond en werd ermee geschoven en gekliederd maar alle 3 hadden aten ze al vrij snel behoorlijke hoeveelheden. De jongens eten wel sneller grotere hoeveelheden dan hun zus deed, ze zijn ook wel eens wat erg gulzig en kuchen er dan een te groot stuk weer uit, dat deed hun zus bijna nooit. Maar verslikken gebeurt hier nooit.

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Vandaag bij het cb geweest en ze keek me echt heel raar aan toen ik zei ik geen gepureerd eten wilde geven. En dat zoonlief nog niks in zijn mond stopte was toch wel zorgelijk.... pffff.
    Ik heb er alle vertrouwen in dat hij het langzaamaan vanzelf leert.

8. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Inderdaad komt helemaal vanzelf!!!

Hier herl hongerige baby die eten uit me mond kijkt en smakt...
    Heb paar dageb terug even aan me appel laten sabbelen, hij volgte me en smakte.
    Denk tja laat um ma proeven.
    Hij vond het GODDELIJK en toen ik hem eruit haalde ging die mopperen.

Ben na overleg begonnen met rijstebloem want hih krijgt 5x200cc en heeft nog megaaaa honger...
    Dus wachteb tot 6mnd met bijvoeren gaan we niet redden...
    Zie geprakt niet zitten maar ja weinig keus.

Wel ga ik smaak voor smaak doen.
    Dus geen avondmaal in blender en mengelmoes geven.

Hopelijk kan ik met rijstbloem rekken tot 4mnd...

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Je moet natuurlijk starten met gepureerd bij 4 maanden, maar zodra dat goed gaat kun je het al steeds grover gaan prakken tot je bij 6 maanden bij stukken uit komt... Kan prima hoor!!

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gisteren heeft mijn moeder vol verbazing zitten kijken hoe mijn dochter haar pasta met de handen naar binnen werkte. Eerst zei ze: "je moet wel met de lepel geven hoor, anders verleert ze dat." Ik zei, ja er valt niet veel te geven, ze wil absoluut niet gevoerd worden. Mijn dochter stopte een hele penne in haar mond en mijn moeder stond al in de starthouding want ze dacht dat kind ging stikken. Maar ze beet hem keurig doormidden en haalde de andere helft er weer uit voor het tweede hapje. Mijn moeder was helemaal verbaasd dat ze al zelf zo goed kan doseren. :D

11. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Wij doen een beetje een combinatie - ze krijgt stukken brood, fruit, vlees, groenten, visvingers, etc. die ze zelf oppakt en in haar mond stopt. In het begin likte ze er alleen maar aan maar nu eet ze toch redelijk wat dingen op. Verder geef ik geen puree (ik moet met puree ontzettend veel moeite doen om het erin te krijgen) maar pasta en rijst enzo geef ik wel met een lepeltje. Het is leuk om te zien hoe ze geniet van d'r eten :)

12. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Tja, de meeste oma's komen uit een ander 'tijdperk'...
    Hier krijg ik NOG STEEDS te horen dat wij nog steeds gevoerd werden rond die tijd en nog alles in prakjes kregen :$:$
    Kun je je niet voorstellen he.
    Schoonmoeder blijft soms zo volhouden dat het haar wel zal lukken om haar dat te laten eten, maar moet dan zo hard lachen als ons meisje daar dus absoluut geen zin in heeft en het liever gewoon zelf doet + hetzelfde op haar bord wil als wij!! (en dat al heel lang inmiddels!)

13. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier hetzelfde... ik kreeg allerlei vragen en ze wil er niet bij zijn in het begin want hij gaat zeker weten stikken :D

Ahja ik doe het toch alleen de eerste keren, want ML ziet het wel zitten maar vind het een beetje eng :)

14. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw dit klinkt wel echt heel mooi! :) Lijkt me prachtig om te zien dat je kindje zo kan eten

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Mijn moeder wil er ook niks van weten.. Het mag dan ook niet bij haar thuis 'want dat wordt zo'n kliederboel';)
    Nou prima. Ik ga er lekker mee door, ze draait vanzelf (hopelijk) wel bij. Dat is bij de BV namelijk ook gebeurd. Eerst vond ze het maar niks stel ik zou lang blijven voeden, en nu vindt ze het prima:D

16. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Leuk he hihi generatie kloof :D

17. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Haha mijn moeder vindt het juist geweldig! Toen ik vertelde dat ik op deze manier voedsel wilde introduceren heeft ze zich ingelezen en was ze laaiend enthousiast hahaha! Als we daar eten (is niet zo vaak) eten we altijd iets wat ze makkelijk zelf kan eten en vaak maakt mijn moeder nog een aantal groenten apart voor haar klaar in de stoomoven. Er wordt een opengeknipte vuilniszak op de vloerbedekking gelegd en ze mag naar hartelust knoeien en mijn moeder vindt het geweldig hahaha!

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik combineer. Caitlyn krijgt dus gepureerde groente en fruit, maar ook stukken. Ze wil nogal graag eten wat wij eten, (lees: duikt letterlijk op ons bord, lijkt errug goed onderscheid te kunnen maken tussen wat eetbaar is en wat niet: in dat laatste veel minder interesse).
    Van wat ze in stukken krijgt, gaat er nog weinig echt naar binnen, maar ze geniet er, net als van de prakjes, wel erg van :) Zit te mmmm-en zodra ze een lekker smaakje in d'r mond krijgt :)
    Vooralsnog is ze vooral erg handig aan het worden in het vastpakken en oppakken van de stukken, en die in haar mond stoppen. Wat haar dwars zit, weet ze, na een paar keer kokken, inmiddels erg goed weer naar voren in haar mond te werken of eruit te werken :)

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn ouders vinden het wel schattig, als ze op die stukken zit te sabbelen :) Heb er niks negatiefs over gehoord :)

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Inderdaad, een heel ander tijdperk. Afgelopen zondag waren we op verjaardag en zat mijn dochter de hele familie te 'vermaken' omdat ze een pruim at. Op een gegeven moment gilde mijn oudtante: "ze heeft de pit in haar mond!" en tuf, daar spuugde ze netjes de pit uit. Vonden ze ook verbazend, terwijl ze dat doseren al heel snel onder de knie had.

Deel Deze Pagina