Rapley kletstopic

Discussie in 'Voeding' gestart door pregnantje, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ah ga ik ook zo doen. Ik snij nu in repen/stukken met iets boter.

En ik geef haar alleen wat ik denk dat ze aankan. Dus ik geef sommige dingen iets later.

2. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook meteen vanaf het begin rapley en het ging meteen goed. Mazzel ook dat ze met 6 maanden 2 tandjes had en nu 6..Inderdaad gewoon een hele boterham geven en dan smikkelt ze die zonder probleem op. Eerst deden we het wel in repen snijden maar vanaf 8 maanden niet meer en het gaat prima!

Maar uh, yogurt eet ze wel met een lepel uiteraard ;) Haarzelf voeren ondanks het meeste uiteraard op haar wangen belandt. Qua fruit voornamelijk banaan en appel, en groenten eet ze eigenlijk alles, met de hand en uiteraard ligt het meeste als ze spaghetti heeft lekker op de grond

3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Yoghurt voeren we hier ook maar ondertussen staan we wel toe dat ze met haar handen in het bakje zit. Want het voelen van de temperatuur en textuur van eten is een belangrijk onderdeel van rapley. Dus dat mag ze doen. Sinds vorige week wil ze ineens zelfs de lepel vasthouden maar dat lukt nog niet zo goed.

4. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh geen zorg, handjes worden nog steeds vaker gebruikt dan een lepel :)

5. kleinesara

Hier ook, zal nog wel even duren :).

6. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    D
    Als er langer dan 1 maand niet gereageerd wordt, zal het topic automatisch worden gesloten.

Dit topic is trouwens verplaatst naar 'Voeding'.

7. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag hele boterham gegeven en ze heeft klein stukje op. Ze eet brood(korstje) sinds ze haar tandje heeft sowieso niet meer zo goed. Dus ik denk dat het misschien niet lekker voelt voor haar in haar mond... Daar en tegen is ze sindsdien nog gekker op meloen, komkommer en zulke dingen maar ja dat zijn haast bijtringen met een lekker smaakje natuurlijk...

8. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    @Kaala en kleinesara: ohh dat lijkt me wel een hele grote kliederboel worden! Hier voorlopig nog geen yoghurt, gelukkig.

Heb vandaag een mouw slabber gekocht en er gelijk dankbaar gebruik van gemaakt bij het aanbieden van meneers eerste peertje. Was ook wel nodig, wat een natte bedoeling!

@1983tineke: dat ga ik onthouden voor wanneer ons zoontje zijn eerste tandje(s) krijgt.

9. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik lees even mee, want we gaan in de loop van volgende week beginnen :) Had liever nog tot na 6 maanden gewacht, maar merk dat hij er wel een beetje aan toe is én in overleg met de kinderarts besloten om toch maar wat eerder te beginnen (ivm reflux).

We willen ook zoveel mogelijk Rapley gaan doen, afhankelijk van hoe het loopt straks. Zijn jullie tegelijkertijd ook begonnen met ander drinken? Zoals bijvoorbeeld alleen water of lauwe thee? En zo ja, in een fles? Of zo'n anti-lek beker?

10. kleinesara

Wij zijn niet meteen begonnen met ander drinken, maar onze dochter krijgt ook borstvoeding. Ik weet niet hoe dat bij jou zit? Maar bij borstvoeding word het aangeraden om zo lang mogelijk geen ander drinken aan te bieden. Wij bieden nu heel incidenteel een keer een zelfgemaakt vruchtensapje aan. Maar dat is misschien eens in de twee weken.

11. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    @Minerva: hier ook voorlopig alleen bv verder.

Wat vervelend dat jullie zoon last heeft van reflux! Hopelijk word het met vaste voeding wat makkelijker.

12. Minerva

Minerva Niet meer actief

@pregnantje en kleinesara: wij geven flesvoeding. Maakt dat verschil?

@pregnantje: we hopen het ook! We zijn nu langzaam een beetje aan het afbouwen met de medicatie (zoon krijgt Ranitidine, dat gaat op gewicht en de dosis wordt even niet meer aangepast), maar ik merk al dat het slikken weer wat aan het terugkomen is... Hoop dus ook dat bijvoeding een positief effect heeft!

13. kleinesara

Bij flesvoeding is het volgens mij zo dat je uiteindelijk flessen moet laten vallen als je over gaat op nummer 2 omdat ze anders te veel krijgen. Dat moet je dan wel aanvullen met ander drinken zodat hij geen vocht te kort gaat komen. Bij mijn oudste dochter die flesvoeding kreeg zijn we echter nummer 1 blijven geven tot haar eerste verjaardag dus zij heeft tot haar 1e verjaardag geen ander drinken gekregen.

14. Minerva

Minerva Niet meer actief

Bedankt voor de informatie! Ik zit er namelijk ook aan te denken om toch wat langer door te gaan met de nummer 1-voeding. Ik heb namelijk de indruk dat hij nog wel meer dan 700ml (was het, dacht ik?) melk nodig heeft. Een fles laten vallen kan nu écht nog niet....

15. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn net een week over naar nummer 2. Wij hebben dus ook maand langer nummer 1 gedaan omdat ze gewoon nog niet genoeg bijvoeding kreeg om minder voeding te willen. Je mag 24 scheppen geven van nummer 2. Wij geven nu 4 X 180/6. We merkten dat ze minder begon te drinken, anders had ik rustig nog langer nummer 1 gegeven. Je merkt vanzelf wanneer ze er aan toe zijn.

Wij zijn ook begonnen met tuitbeker een maand geleden. Puur om te oefenen, voorlopig drinkt ze natuurlijk nog hartstikke veel. Tuitbeker is hier nog geen succes helaas dus we oefenen nog flink verder...

Wij zijn ook met onze dochter medicatie voor verborgen reflux aan het afbouwen. Dit hebben we vaker geprobeerd maar het lijkt nu goed te gaan dus hier heeft de bijvoeding positief effect.

Vandaag was ik met mijn moeder op pad en waren we ook ergens even wat drinken. Ze kreeg rijstwafel op schoot bij mijn moeder heeft met heel weinig knoeien zitten eten. WOW! Echt ongelofelijk hoe snel het nu ineens gaat. Ze kan echt goed slikken nu. En haar fijne motoriek wordt echt met de dag beter.

16. fafa

fafa Niet meer actief

Hallo dames, ik kom ook mee kletsen :)

Voor mij de tweede keer dat ik rapley... maar weer net zo leuk!

Ik was trouwens van de week bij het CB, en ik mocht al met vlees gaan beginnen. Wutdewut?? Het kind heeft net 3x een banaan, 3x sperziebonen, 1x bietjes, 1x pompoen en 2x wortels op, en nu moet ze al aan de biefstuk?! :p :D Dacht het nog even niet... wanneer introduce(e)r(d)en jullie vlees?

17. kleinesara

Ze is 6 maanden? Vlees? :D
    Wij hebben nog geen vlees geïntroduceerd. Ik ben zelf vegetariër en mijn vrouw eet wel vlees maar heel zelden. Het is ook niet belangrijk, vlees kun je best tot 1 jaar of zelfs langer mee wachten. Heeft geen haast.

18. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Hallo fafa, leuk! Jouw dochter is 1 dag ouder dan mijn zoon! Wij geven voorlopig ook geen vlees. Eten zelf ook voornamelijk vegetarisch.

Hoe geven jullie eigenlijk appel? Gekookt?

19. Minerva

Minerva Niet meer actief

Jeetje.... hier heb ik nog niet eens over nagedacht. Ik denk alleen nog maar in groenten en fruit :$ Vind 6-7 maanden ook wel erg jong voor vlees, maar dat is puur en alleen gevoelsmatig. Daarom zou ik zeggen: doen wanneer het goed voelt en misschien wanneer ander eten lekker loopt....?

20. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ten eerste: leuk leuk van die rijstewafel :D dat lijkt me ook super gezellig! Samen wat eten enzo.

Ten tweede: wij hopen ook dat bijvoeding een positief effect gaat hebben. Al vind ik het wel eng om te proberen :( Ben bang dat hij er weer zo erg last van gaat krijgen en dat vond ik een hele zware tijd....

Deel Deze Pagina