Geen idee, hier poept ze sinds de bijvoeding soms nog maar eens in de week of zelfs eens in de 10 dagen. Ze heeft er verder geen last van. Veel banaan krijgt ze niet. Ik denk gewoon dat de darmpjes van enkel melk sneller werken dan met bijvoeding.
Hier juist andersom. Met de bv alleen poepte ze eens per 10 dagen. Nu met de bijvoeding wel 3 keer op een dag? Wij geven geen banaan of rijstemeel want daar heeft ze last van
Hier is het nog erg wisselend, maar goed hij krijgt alles ook nog voor de eerste keer (maar wel 3 dagen aan een stuk). Trouwens, vanmorgen heb ik hem voor het eerst avocado gegeven. Mijn man dacht: "dat gaat hij echt niet lusten!" (Hij lust het zelf niet.) Ik vind avocado heeeeerlijk en zei allemaal hoe lekker ons zoontje zat te smikkelen. Maar toen maakte mijn man een foto, waarop te zien was welk gezicht ons zoontje trok. Hahaha, hij keek zo zuur! Maar het gekke is, hij at wel verder wanneer ik hem iets aanbood. (Mijn zoontje zit nog niet lang zelf rechtop, dus ik houd mhem tijdens het eten op schoot, waardoor ik zijn gezicht niet goed zie.) Het is wel zo dat ons zoontje een beetje huilerig lijkt. Misschien heeft hij er toch wel last van.. Eens kijken hoe het morgen verder gaat. Wat zijn jullie ervaringen met avocado?
Hier hebben we nog geen avocado gegeven dus nog geen ervaring. Wij hebben vandaag ons meisje pasta gegeven. Fusilli zonder nog iets erbij. Ik wilde even kijken hoe ze überhaupt op pasta zou reageren. Hihi... echt dochter van mij hoor, ze at haast haar handjes er bij op. Ik heb haar nog niet eerder zoveel en zo enthousiast zien eten. Nu eet ik zelf volkorenpasta, in schema staat dat volkoren langzaam opgebouwd moet worden. Wat zouden jullie doen? Eerst gewoon paar keer gewone pasta en dan half om half of zo? En hoe doen jullie dat met pastasaus? Wat doen jullie daarin? En vanaf wanneer zijn jullie pastasaus gaan geven?
Gewoon rijst op een bord en lekker los laten gaan . De eerste keer gaf ik plakrijst, dat plakt lekker in brokken aan elkaar dus eet makkelijker. Maar dat vind ik zelf smerig dus ze is al snel gewone rijst gaan eten. Vooral spelen dan, maar dat is ook Rapley .
Dochter 1 moest ook erg wennen aan avocado, dochter 2 is er dol op. Ze knijpt het alleen nog helemaal fijn, dus veel gaat er niet naar binnen. Ik hou het soms zelf vast en laat haar mijn hand pakken en naar haar mond brengen en afhappen, dat lukt beter En pasta geef ik gewoon volkoren. Brood geef ik immers ook volkoren en niet eerst wit. Pastasaus heeft bij dochter 1 heel lang geduurd, volgens mij pas tegen 10 maanden ofzo.
Fafa, bedankt voor je antwoord. Ik ga ook maar snel naar de volkoren overstappen. Hoe maakte jij pastasaus? En gaf je het toen al op een bord? Wij geven het eten gewoon op haar tafelblad los, maar ik ben eigenlijk bang dat die verkleurd als iets met pastasaus er direct op doe. Het is een plastic blad namelijk (play tray op stokke stoel). Iemand hier ervaring mee?
Poepen: Hier poept ze soms 3 keer per dag, soms een dagje niet. Heel verschillend dus, maar ik poep zelf ook niet elke dag en papa ook niet..moet een baby elke dag poepen denk ik dan? Plassen wel veel hoor..Haha Rijst: gewoon op een bordje inderdaad, happen..Spelen..Op de grond gooien want "teddy (hond) lijkt zo hongerig " Pasta: ja, spaghetti is ze dol op! Lekker met de handjes en die saus..hmmm..Gelukkig bestaat er een wasmachine Vraagje, ze is bijna 1, hoe gaat dat met honing? Gewoon op haar 1e verjaardag wat proberen? Ik bedoel, hoe kan het dat ze met 11 maanden en 3,5 week niet klaar zijn voor honing en dan 2 dagen later, als ze 1 zijn, wel?
Honing heeft te maken met bacterien die in honing kunnen zitten waar een baby heel ziek van kan worden. Daarom heb ik zoiets: beter honing geven uitstellen zolang het kan. Ik ga het haar dus niet precies op haar eerste verjaardag geven, wat langer uitstellen voelt veiliger.
Maar is dat ook niet met koemelk? Sommige ouders geven het met 9-10 maanden, maar..? Hier in de UK mag ze wel koemelk in haar ontbijt. Maar stel ze is dus bv 13 maanden en ze snoept wat honing (bv als ik een koekje met honingsmaak hebt en ze pikt een stukje) dat zou dus eigenlijk geen kwaad kunnen?
Hoi dames, Ik kom ook even binnen vallen met een vraagje . Mijn jongste is 8 maanden en eet nog maar erg weinig. 's Morgens 5 mini stukjes brood met roomboter, 's middags speelt ze wat met een stuk fruit en 's avonds speelt ze wat met groente. Maar ze krijgt amper wat binnen. Soms geef ik een potje of geprakt en dan is ze na 6 happen ook wel klaar. Is dit normaal?? Mijn oudste 2 zijn hele goede eters, die aten hun bordjes leeg op deze leeftijd en schreeuwden om meer. Dus ik ben steeds bang dat ze veel te weinig krijgt, het is ook maar een klein popje..
Food's for fun, until you're one! Het is dus voorlopig niet erg dat ze niet veel binnenkrijgt. Mijn oudste at ook heel weinig het eerste halfjaar (6-12 maanden dus) en boog ook wat af op de gewichtscurve. Maar nu eet ze gewoon goed, en ook alles (vanmiddag nog gepicknickt met sushi en gisteren stond ze in de supermarkt te zeuren om spruiten ). Ik denk dat het nu belangrijk is om haar smaakbibliotheek te ontwikkelen (een keer likken aan een stuk groente is ook proeven) en haar het gevoel geven dat eten leuk is en iets waarin ze keuzes en vrijheid heeft (niks eten tegen je zin!) komt vanzelf goed!
Ik loop nou al een week met stuwing rond :/ Ik vraag me af of het komt door de bijvoeding. Ik denk dat ze per eetmoment (en dat is nu 2 of 3 per dag) nog maar zo' n 1 a 2 theelepels eten binnenkrijgt. Lijkt me niet genoeg om echt invloed te hebben op de hoeveelheid melk die ze drinkt, of wel?
Ik merk ook echt verschil! Ik kolf elke dag, dus ik heb altijd een beetje overproductie. Vind ik wel een fijn idee, want ik kreeg het idee dat ik soms niet genoeg melk meer had.
Onze kleintjes zijn even oud en mijn dochter at tot kort geleden ook effectief maar weinig. Brood misschien 2 hapjes, groente en fruit wisselde erg. Soms at ze beetje, soms voornamelijk spelen. Er is wel eens een halve banaan in gegaan maar meestal bleef het bij maar paar kleine hapjes. Vorige week heb ik er een fles afgehaald om eens te kijken of ze misschien niet al vol zit van haar flessen. En tatatata.... ze eet als een bootwerker... Een kwart meloen, of 2 peren, 3/4 tot 1 broodje, handvol druiven, pasta, groente, rijst.... alles verdwijnt erin. Ze lustte eerst ook wel alles hoor, maar ze eet nu zoveel. Ik kan eigenlijk nog wel een fles laten vervallen maar dat vind ik wat snel. Dus we doen het rustig aan, ook voor haar darmen. Nu is het met borstvoeding natuurlijk allemaal anders, maar in geval van DL werkte dit heel goed. En voor jou de hoop, ze kunnen ineens zo maar in de hoeveelheden gaan. Ik sta nog elke maaltijd te kijken wat er in verdwijnt... Alles is lekker, maar fruit... WOW, het is echt een fruit monster.
Ah wat leuk een rapley topic. Onze jongste is 6,5 mnd en mag dus ook beginnen. Heb net een preek achter de rug van het cb, dat hij inmiddels groente, fruit en brood moet eten, de borstvoeding toch minder belangrijk begint te worden,.. Maar we hebben dus inderdaad nu bijna elke dag wat geprobeerd. Zelfs op het kinderdagverblijf doen ze mee. Leuk! De andere twee hebben ook op deze wijze leren eten. Heel succesvol. Ze zijn duidelijk in wat ze wel en niet lekker vinden, proberen alles en eten gewoon goed. Wat was bij jullie een succes in het begin? Hier vooralsnog alleen banaan,...
Ons zoontje eet alles! Vandaag bij oma kreeg hij een perenprakje, maar dat wilde hij dan weer niet, haha. (Mijn moeder durft geen stukjes te geven.) Banaan wekt toch wel het meeste enthousiasme, maar tot nu toe ging alles erin. Avocado werd de grootste plakboel, courgette gaf de minste rotzooi.
Bizar, dat die paar hapjes al zoveel uitmaken... maar dan ligt het dus daar aan. Het begint trouwens al minder te worden. @tuut: hier zijn courgette, peer, sperzieboon en bietjes favoriet