Hallo allemaal!! Mijn dochter is 6 maanden en ik weet even niet wat ik verder nog kan geven aan groente en fruit.. Wat ik nu geef Fruit - appel - peer - banaan - mango - meloen 1 keer geprobeerd, hier leek ze een allergische reactie op te hebben groente - sperziebonen - courgette - bloemkool - brocolli - wortel Nu geeft ik nieuwe smaken een paar dagen achter elkaar. Maar hoe doe je dit wanneer je ook aardappels en vlees toe voegt? Geef je dan 3 dagen achter elkaar precies het zelfde? of varieer je wel in aardappels of vlees??
Als je iets drie dagen gegeven hebt en het gaat goed hoef je dat de volgende keer niet weer drie keer te doen he. Ik prakte meteen een aardappel mee. Dat vond ze heel vies in het begin, daarom weer geskipt, nu wil ze niet meer anders Vlees duurt nog even maar kun je gewoon geven toch, die groente die ze dan eet kent ze als het goed is al en als er dan reactie komt is het van vlees. al deed ik daar nooit zo moeilijk over, de meeste kids reageren niet hoor.
Ten eerste: Je kan ook alle smaken gaan combineren! Gooi een wortel en bloemkool door elkaar, of appel en peer. Ik weet niet of je dit al doet? Wat ik verder nog geef: - perzik - pruimen - kiwi (volgens sommigen pas na een jaar, maar huisarts en cb gaven mij als advies dit te geven ivm verstopping, hier gaat het goed) - pompoen - doperwten - sperziebonen Mij werd verteld dat je alles mag geven wat je zelf ook eet (zonder zout dan), alleen nitraatrijke groenten (andijvie, spinazie, sla, etc) niet. Als de groentes goed gaan, mix ik dit met aardappel. Dit doe ik niet alsnog 3 dagen achter elkaar. Ik ben nog niet begonnen met vlees, maar dat ga ik dan gewoon toevoegen en ook hierbij doe ik dit niet meerdere dagen achter elkaar. De meeste reacties zullen op de groente komen...
Ik geef alle soorten groente, behalve alle soorten kool (zuurkool mag wel, maar daar heb ik in de lente nooit zo'n zin in ) en alles uit de ui-familie (ui, prei, sjalot) Hier zijn favorieten: snijbonen, bleekselderij, bietjes, asperges, pastinaak, aubergine, komkommer, tomaat, champignons...
Ik geef haar inderdaad alleen de eerste keer nieuw groente/fruit 3 dagen. Maar als ik nu start met nieuwe groente en heb daar aardappel of rijst bij gedaan, kan ik dan de volgende dag iets anders bij doen, of moet dit ook dan 3 dagen hetzelfde zijn? Ik mag toch ook beginnen met vlees en vis, of moet ze hier ouder voor zijn?
Ons zoontje is echt helemaal gek op erwten met aardappel Ik haal dan trouwens wel het buitenste vliesje eraf, want dat draait niet mooi glad. Wij doen eigenlijk alles wat wij eten voor hem apart in de babycook. Ik vind dat altijd handig. Alleen let ik wel op met uiachtige dingen en nitraatrijke groente doe ik dan nooit meer dan 1 dag na elkaar. Ik bied meestal alle hapjes 2 dagen na elkaar aan, alleen als het echt gelijk goed gaat maar 1 dag.
Hier krijgt ze nu: Banaan Appel Peer Meloen (gisteren gemaakt, moet ik nog proberen) Avocado met banaan (is ze gek op!!) Sinaasappel met liga Fruitsoorten mengen Groene bonen Bruine bonen Bloemkool Broccoli Broccoli en bloemkool gemend Wortel Pompoen Aardappel door de groente (sinds een weekje) Zoete aardappel met courgette en zoete paprika Ei (vd week paar kleine stukjes geproefd) Nu wachten op het zomerfruit! Kunnen doperwten ook gewoon zo in de cooker? Weet iemand dat? En druiven?
Ik geef ook druiven, gewoon in blender gedaan. En snijbonen stond er nog niet bij maar geef ik ook. Doperwten kan je idd gewoon koken en in blender doen.
Gewoon een pakje gehakt? Als het goed is zit daar alleen rundvlees in, en niks anders. Ik koop alleen bio-gehakt, dus ik weet niet heel zeker of dat ook voor regulier gehakt geldt maar mij lijkt van wel.
Mijn dochter is geen vleeseter. Wij ook niet. We eten gevarieerde voeding en vissticks. Zelfs kip wil nog niet.
Oké en kun je dit ook in porties invriezen als je het hebt gebakken En in welke verhoudingen deden jullie alles? Zat te denken om met 80 gram groente en 20 gram aardappels te beginnen, later er weer vlees bij doen
Ja hoor, ik vries porties van ongeveer 50gram vlees in. M'n zoontje eet ongeveer 150 - 200gram. Dus daarvan 50gram vlees, de rest groente/aardappelmengseltje met iets meer groente dan aardappel. Weet niet of het al was aangegeven, maar als je bakt zou ik wel zonder vet bakken. Zit van nature voldoende vet in.
Hier heeft ze tot nu toe gehad: banaan appel peer mengsel van appel/peer/banaan/abrikoos aardbei (vond ze heel vies de eerste keer, daarom maar gemengd met banaan dat gaat beter) broccoli wortel sperziebonen bloemkool mais doperwtjes Ik wacht nog even tot ze 6 maanden is voordat ik er aardappel bij ga mengen.