Hoihoi, Mijn meisje van 6,5 mnd oud biedt ik al een week of 2 brood aan. Op allerlei manieren geprobeerd ( met boter, met korst, grote stukken, kleine stukken, broodkorstje, verwerkt in fruit etc)maar zodra ze het in haar mond heeft kokhalst ze en spuugt ze vervolgens. Denk niet dat het aan de smaak ligt maar meer aan de structuur. Ze heeft het nl ook met soepstengel, zodra ze daar een stuk vanaf bijt begint ze te kokhalzen. Fruit en groenten bieden we geprakt, dus niet hele stukken maar ook niet helemaal glad en dit gaat goed. Iemand ervaring mee? Ben ik te vroeg, komt dit nog goed? Ben bang dat ze zo een hele negatieve ervaringen krijgt bij brood... Wie heeft de tip?
Maak je geen zorgen. Zal de structuur zijn en het feit dat haar kokhalsreflex nog te sterk is. Had onze dochter ook. Ik heb het even uitgesteld en haar op het kdv brood leren eten. Vond ik relaxter, ik werd in het begin bloednerveus van het kokhalzen , en dat wilde ik haar ook niet aandoen. Nu vindt ze brood heerlijk.
Ik zou ook gewoon nog even wachten hoor. Het mag vanaf 6 maanden, maar het is echt geen moeten. Over een paar weken nog eens proberen.
Dat had mijn dochter ook, pas met een maand of 9 kreeg ze brood onder de knie. Ik zou er nog even mee wachten en het over een maandje of zo weer proberen.
Oké, fijn te horen dat het nog goed kan komen vind het alleen we lastig om te bedenken wat haar dan aan te bieden naast groente en fruit, dit eet ze nl prima. Yoghurt wil ze ook niet en omdat ik de fles van 15u eraf wil, wil ik haar graag een alternatief aanbieden. Is 2 X fruit op een dag een optie?
Gewoon over twee weken nog een keer proberen. Je kan ipv brood 6+mnd pap geven. Dan wennen haar darmpjes wel alvast aan de granen, geeft energie en het vult meer dan alleen melk of fruit.
Rustig aan!, ze is nog zo klein. Waarom al volop allerlei andere voeding aanbieden en flessen afbouwen? Volg haar ritme, ze laat vanzelf flessen staan. Ik bedoel het niet negatief, Succes!
Gewoon even 1a2 maandjes wachten, onze dochter kokhalsde ook van brood op die leeftijd. 2 maanden later at ze met gemak een Boterham (met korsten) op