Hoi, mijn zoontje is nu 7maanden oud en weigert sinds een tijdje z'n fles. Eerst gaf ik hem altijd yoghurt in plaats van de fles maar sinds kort wil hij ook geen yoghurt meer eten... Als ik alles optel wat hij op een dag drinkt, ook de paar hapjes yoghurt die hij dan toch naar binnen krijgt én alle melk dat ik in z'n puree stop komen we nét aan die 500ml. Waarvan hij dus minstens 1 fles s nachts drinkt. Ik moet wel toegeven dat ik best gestrest ben door het feit dat hij geen melk meer wil drinken....vaste voeding, fruit gaat wel heel erg goed. Hebben jullie tips?
Je komt gelukkig aan het minimum zo, maar kan me voorstellen dat het lastig is! Je zou kunnen proberen om de flesvoeding in een tuitbeker of rietjesbeker te geven, wellicht vindt hij de nieuwe manier van drinken wel leuk. En 's ochtends eventueel een bordje pap maken met flesvoeding.
Dankjewel voor je tips! Vanochtend pap gegeven ipv gewoon flesje hij heeft alles opgedronken! Daarna alsnog 1x60 en 1x50ml op maar goed. Rietjesbeker snapt hij nog niet, tuinbeker wel maar daar wil hij maar een paar slokken van drinken, niet meer
Andere toetjes zoals vla misschien? Of een banaan door de yoghurt prakken, dat helpt soms ook. Is die 500 ml alleen de melk of het totaal aan drinken? Want dan zou je ook eens thee of diksap kunnen geven zodat hij wat meer vocht binnenkrijgt. Je kunt ook eens kijken of hij kaas lekker vindt.
hier hebben mijn middelste twee de fles geweigerd vanaf 7 maanden ik heb toen maar pap gegeven, ochtend pap, tussendoor fruit, middag brood proberen maar aanvullen met pap, om 15.00 uur nog een stuk fruit of soepstengel om 17.00 mee eten met de pot en om 19.00 uur weer pap fles. het is inderdaad heel frusterend maar met je kindje erin mee gaan en proberen je niet teveel te frustreren en zelf zoveel mogelijk kalm eronder blijven hielp mij het beste. als ze echt echt echt honger hebben eten ze meestal wel
Ik zou het dan ook gewoon met pap geven. In de ochtend en middag pap geven, dan heb je toch alweer flink wat melk binnen. Hier werd de behoefte aan melk ook snel minder hoor. Ik gaf m'n zoontje vanaf 6 maanden water of thee uit een flesje bij de tussendoortjes, daar dronk hij vaak wel 200-300cc van op een dag. Met 8 maanden overgegaan op de rietjesbeker, toen is het even wat minder geweest, omdat hij het natuurlijk moest leren. Maar na 2 weken had hij het echt goed door en dronk hij overdag 1 beker daarvan leeg. Met 9 maanden waren hier alle flessen overdag eraf. Alleen nog 1 in de vroege ochtend en 1 in de avond.