Rapley-mama`s?

Discussie in 'Voeding' gestart door MirW, 7 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Bij mijn oudste hebben we gepureerd.
    Jongste is nu net 6 maanden geworden, en bij haar ben ik stukken aan het aanbieden.
    Ik vind deze methode heel goed aansluiten bij de borstvoeding. Kind kiest zelf hoeveel ze eet. Ook vind ik het goed voor de motoriek.
    Dochter vind het heel erg leuk.
    Mijn man vind het wel eng. Die gaat vaak van tafel af als ik dochter op schoot heb om te eten. Ze kokhalst af en toe en dat vind hij eng. Ik zelf vind dat wel meevallen, ik heb er ook wat over gelezen, dat scheelt natuurlijk ook.

Ze kan nog niet in een stoel zitten, dus daarom even op schoot.

Wat ze al heeft gekregen: tomaat (ging heel erg goed, ze zoog de zaadjes eruit), broccoli ( dat neep ze fijn in de handjes dus dat at niet zo gemakkelijk), zoete aardappel (dat werkte ze allemaal terug naar buiten), bloemkool (ging super!)

Ik heb elke dag al wat stukjes teruggevonden in de luier.

Nog tips voor gemakkelijke groenten/fruit voor beginners?

Gaven jullie ook meteen brood? Hoe dan?

Vanaf wanneer zaten jullie kinderen in een stoel?

2. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Brood heb ik even mee gewacht tot een maand of 8. Had een verveende ervaring met brood bij mijn oudste, dus durfde niet zo goed. Op zich kan het wel, een broodkorst kunnen ze makkelijk vasthouden en op sabbelen.
    Mijn jongste kon redelijk in de kinderstoel zitten, max 10 minuten in het begin, dan ging hij scheefzakken en ging hij verder op schoot. Je zou een Ikeastoel kunnen proberen, dat vind ik vooralsnog de makkelijkste stoel waar ze het best inzitten, evt. ondersteund met een opgerolde handdoek.

Ik vond, voordat hij tandjes kreeg, komkommer ook makkelijk. Ik sneed een stuk komkommer in 4 of 6 repen en dan sabbelde hij de zaadlijsten eruit. Toen hij te grote stukken ging afbijten ben ik ermee gestopt, dat ging zo vaak mis en dan spuugde hij met het kokhalzen ook alle voeding van daarvoor eruit. Dat vond ik zonde.
    Appel zelfde verhaal, dus dat gaf ik geraspt op een bordje, dan kon hij het toch zelf doen maar waren het niet van die enge grote stukken.
    Meloen is makkelijk om te geven, een stuk aan de schil, dat houdt makkelijk vast.
    Sperziebonen, stamppotje spinazie, ei in allerlei vormen, er zijn heel veel mogelijkheden!

3. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Ja brood gaf ik gewoon de korsten. Bruin brood gegeven. En veder wil wortel in repen goed en biet snijden in makkelijke vormen. Mijn zoontje kon met 5 maanden al goed zitten dus daar geen tips voor.

Deel Deze Pagina