Ik heb al eens eerder een topic geopend dat mijn dochter overal in stikt. Mbt het eten. Potjes gaan er goed in en als ik het warme eten vers maak doe ik alles in de staafmixer. Ook dit gaat goed. Af en toe geef ik haar ook iets in haar handjes. Een worteltje, stukje komkommer, stukje brood, rijstewafeltje en vanavond een sperzie boontje. Maar ik vindt het zoooo eng. Die spercieboon vanavond ook dus weer. Die steekt ze gewoon helemaal achterin haar keel. En dat boontje verdwijnt dus helemaal in haar mond. Vervolgens wil ze dus een hele sperciboon doorslikken. En dat gaat dus niet. Dus stikt ze erin. Hoe doen jullie kindjes dit in hemelsnaam?
Eva knabbelt eraan, of stopt het helemaal in haar mond en het komt er dan in stukken weer uit. Eva kokhalst juist helemaal nooit, kucht alleen soms wat. Lijkt me heel moeilijk om te zien dat het helemaal niet gaat...
Nee joh het lukt haar gewoon echt niet. Maar ze is er niet bang voor. Dat is d'r mama meer Ze vindt alles interessant en stopt het dus helemaal in haar mond. Zo'n hele spercieboon. Maar dat doet Eva dus ook? Een heel boontje bijvoorbeeld? En dan? Slikt ze die dan helemaal door zonder te stikken?
en wortel dan? is wat groter, neem aan dat ze die niet in 1 keer in haar mond kan stoppen... boontjes hebben we hier nog niet gepobeert, morgen krijgt hij boontjes.. haha
Bij Eva komt het meeste wat ze helemaal in haar mond stopt er ook weer in stukken uit. Vanochtend ging er per ongeluk wel een stuk meloen door, dat pastte net. Anders was ze wel gaan kokhalzen denk ik, nu trok ze alleen een moeilijk gezicht.
Eigenlijk niet, komt denk ik omdat ze nog nooit gekokhalst heeft. Kan me in jouw geval voorstellen dat je wel bang bent...
Mirre heeft vandaag enorm zitten proppen met wortel. Ik ben inmiddels iets relekster ... en ja wel ... het kwam er gewoon uit, zelfs zonder kokken. De eerste paar keer heeft ze best wel zitten kokken ... en dat is een eng gezicht. Maar dat is geen stikken hoor! De kokhalsreflex zit gewoon achter in de mond bij die kleintjes ipv in hun strot. Ik zou inderdaad beginnen met wortel, courgette, bloemkool, brocolli ipv sperzieboon ... Bij Mirre is het echt minder geworden. O ja ... broodkorst is echt favoriet
In het begin vond ik het ook doodeng, ik vond het enger als hij. Hij vond het helemaal geweldig. IS ook de enigste manier dat hij eet. Potjes wil hij gewoonweg niet, weigerd hij absoluut. Misschien nog even wachten met rapley, sommige kindjes zijn er eerder aan toe aan de andere, Ik heb altijd geroepen dat ik het nooit zou doen, maar zie nu ik doe het wel Ik ken ook iemand die van het begin af aan riep rapley ging doen en haar kindje acsepteerd het niet en wil alleen potje
Thijs heeft ook 1 keertje onwijs zitten kokken. Toen heb ik heb even geholpen, en wat denk je? Er zat een groot stukje in zijn gehemelte vastgeplakt. Dus stikken is het zeker niet. Zou je wel denken omdat wij het khr achter in de keel hebben maar die kleintjes dus ergens in het gehemelte....
Joh als jij nou stijf van de zenuwen zit en je het idee hebt dat je kleintje er nog niet aan toe is dan wacht je toch nog even. Soms maken een week of 2/3 al een heel verschil uit. Wat ik heb gedaan is het zelfgemaakte eten steeds minder fijn maken met de staafmixer zodat Kylian aan de stukken kon wennen zonder dat ik het idee had dat hij erin zou kunnen stikken. Groetjes anita
Ik zou ook het eten steeds iets minder fijn maken. Misschien eens beginnen met geprakte banaan? Dat ging bij Thijmen heel goed, ze wennen dan wel aan stukjes maar die zijn dan heel zacht. Thijmen vond stukjes (maakte niet uit wat) in het begin heel vies. Maar met die banaan leerde hij het wel eten (banaan vindt ie heeeeeel lekker ). Nu maken stukjes veel minder uit en eet ie ook stukjes brood.
Deze mama is even trots Ik hoef haar de voeding dus blijkbaar niet a la Rapley aan te bieden. Maar heb haar vandaag aardappeltjes, spinazie, beetje kaas en beetje ei gegeven. Heb alles goed geprakt ipv gepureert. En het ging harstikke goed Goed he!
Kijk dat klinkt al veel beter, een relaxte en trotse mama en een kindje wat lekker gegeten heeft. Groetjes Anita
heb gister esmee een stukje gekookte aardappel gegeven zo in het handje , ipv dat het in haar mond ging, ging ze er mee kleien zeg maar, ze kneep het helemaal fijn en smeerde het overal waar het niet moest
Maar Sonja, ontdekken wat je eet is ook mooi, toch . Hier wordt het soms ook uitgebreid onderzocht, bekenen en geplet. De ene keer verdwijnt het dan in de mond, een andere keer vind ik een halve maaltijd terug in de kinderstoel . Ik vind het wel mooi om te zien.
Armin eet wel zelf brood, wafeltje,koekje,stengeltje, stukjes. Eet ook banaan in stuk maar de rest wil hij niet. Heb geprobeerd peultje te geven vond hij maar niets. Ik vind het wel belangrijk dat ik weet hoeveel hij eet. Dus zo'n rapley mathode is voor mij meer als erbij. Voor de rest prak ik z'n eten, gaat heel goed. Of grof pureren. Maar omelet met stukjes tomaat ging ook makkelijk erin!
Hier gaat alles naar binnen Kokken doet ze eigenlijk nooit..en stikken ook niet. Wel als ze het zat word dan gaat ze met haar eten spelen en beland het over al hihi. Verder eet ze brood altijd met een vorkje