Kolven - melkproductie loopt terug

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door joan86, 1 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2 weken geleden is onze tweeling met 30 weken zwangerschap geboren. Ze liggen nog in het ziekenhuis en ik ben dus aan het kolven. Eerst moest het ffe op gang komen. Maar daarna kolfde ik rond de 90-115 ml per keer (beidde borsten samen). Maar de afgelopen paar dagen kolf ik steeds maar rond de 60 :(

Nu is er ook wel veel gebeurd. De kindjes zijn van de NICU overgeplaatst naar een ander ziekenhuis omdat ze het goed deden. 3 dagen later weer teruggeplaatst omdat 1 waarschijnlijk een infectie heeft. De andere kon gelukkig in hetzelfde ziekenhuis terecht maar op een andere afdeling. En voor ons is het een heel gereis en gedoe.

Nu heb ik de afgelopen nachten ook te lang doorgeslapen. Rond 10 uur 's avonds als een blok in slaap gevallen en pas rond 7 uur weer wakker worden.... Ik mocht van de artsen geen wekker zetten. Maar ik denk dat ik dat toch maar ga doen, anders zit er volgens mij te lang tussen. Wat zouden jullie doen om de melkproductie weer omhoog te krijgen?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    #2 Zoe123, 1 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2014
    Pfff heftig hoor! Zorgen om je kindjes...

Hoeveel kolfmomenten heb je nu?
    Je moet er van uit gaan dat je op minimaal het aantal voedingsmomenten moet zitten
    Dus 7x per dag minimaal...De nacht momenten zijn eigenlijk het allerbelangrijkst!
    Als je die overslaat krijg je helaas echt een probleem.
    Het is retevetmoeiend,maar bedenk dat als je kindjes thuis zijn je s'nachts ook gewoon aan de bak moet,hoe moe je ook bent...
    Heb je al een plan van aanpak met je LK gemaakt?

3. Lactatiekundige had gister helaas geen tijd. Hopen dat ik haar maandag op het ZH te pakken krijg!
    Ik zit overdag nog wel aan 7 kolfmomenten. Maar baal erg dat er nu niet meer zoveel uitkomt. Ga toch maar een wekker zetten voor 's nachts. Hopen dat t dan weer beter gaat?

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Je borsten zijn eigenlijk simpele "machines". Ze moeten op gang komen en werken op het vraag-aanbod principe
    Dus des te hoger de vraag des te hoger het aanbod.
    En s,nachts (hormonenkwestie) is die stimulans extra belangrijk.
    Maar zet de wekker op een tijdstip dat voor jou prettig is.
    Ga om 21.00 je bed in en zet de wekker op 03.00 zodat je een ruk kan maken.
    En daarna nog een paar uurtjes pakt.

Kolven is pittig,ik heb het 4 weken gedaan bij mijn oudste.
    Maar het is te doen als je weet waar je het voor doet maar vooral....waar je heen gaat.
    Je kleintjes moeten nu groeien groeien groeien. Maar als je ze aan de borst wil krijgen is goede begeleiding heel belangrijk.
    Wil je dat niet, ook dan is het belangrijk om te kijken wat je wensen dan zijn.

Je hebt al genoeg zorgen gehad lijkt me.
    Dit hoef je echt niet helemaal alleen uit te zoeken!

Deel Deze Pagina