Vanaf wanneer groenten en fruit?

Discussie in 'Voeding' gestart door soura, 20 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    Hallo

Ik had een vraag, onze kleine wordt binnenkort 4 maand.
    Nu loopt iedereen me al te vragen, wanneer ik ga beginnen met vast voeding.

Ik ben er eigenlijk nog niet echt voor, maar het schijnt dat als je wacht tot 6 mnd dat ze het misschien niet meer zullen aannemen?!

Is dat waar?

vandaar mijn vraag wanneer begonnen jullie met vast voedsel? Hoe vaak en met welke groenten en eventueel fruit moet ik beginnen.

Zijn er ook mama's zoals ik, die gewoon pas met 6 maand zijn/willen beginnen (begonnen)??

Ik heb wel alvast pyamapapjes gekocht. 1 Van rijstbrij en een van Vanillie om die met de melk te geven.

Bedankt

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Doen waar je zelf achter kunt staan.
    Ik ben met 4 maand begonnen met groente en fruit. Beviel mij prima.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nee joh wie heeft je dat wijsgemaakt dat ze met 6 maanden geen voedsel meer willen accepteren? Hier was het juist omgekeerd! Op advies van de kinderarts begonnen wij met 5 maanden met bijvoeding bij de jongste, terwijl ik juist heel erg gewend ben aan het "6 maanden melk en dan pas bijvoeden, zeker bij allergieen" Maar met 5 maanden ging 't eten echt nog niet goed en met 6 maanden pakten we het weer op en ging het prima!

4. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hier op ZP zijn de meningen erover verdeeld ;). Bij onze wijk adviseerden ze vanaf 4 maanden. En we zagen ook echt dat onze kleine meid er aan toe was. Tot nu toe geven we alleen groentehapjes 's avonds (ongeveer 8-10 theelepels). Ze smult ervan!! Over twee weken wil ik beginnen met fruit, en als ze 6 maanden is, ga ik beginnen met fruit én groenten.

5. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    Vroeger was het toch bijna altijd 6 maand. Vooral als je enkel bv geeft, mag je eigenlijk pas met 6 mnd beginnen anders kan de bv verminderen. Maar nu wordt 4 maand zo vaak gezegd.

Ik ging voor de 2 mnd prikje en daar zeiden ze ook, dat ik met 4 maand beter kon beginnen! Vandaar

Maar even een vraag, geven jullie 1 groente per keer of meerdere?

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Bij BV ligt de richtlijn nog steeds op 6 maanden dacht ik, maar je mág ook al vanaf 4 maanden beginnen.
    Tot 6 maanden wachten is dus helemaal niet erg en het is helemaal niet zo dat je kindje het dan niet meer accepteert! Juist gemakkelijker denk ik wel eens...

Zou persoonlijk nu nog geen pyjamapapjes gaan geven, zeker als je BV geeft! Zitten overigens granen (mag niet voor 6 mnd ivm gluten) in en veel suiker! Nergens goed voor... Áls je dan iets anders wil geven zou ik gewoon voor rijstebloem naturel gaan, maar ook dat voegt qua voedingsstoffen niks toe en blijft vaak dun als je het aan BV toevoegd..
    Gewoon doorgaan zoals je bezig bent en laat je niet gek maken door andere mensen!

Deel Deze Pagina