Rapley methode, zeven maanden later.

Discussion in 'Voeding' started by Storm, Nov 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Hier ook een dame die met haar handjes eten véél leuker vind dan gevoerd worden. Het is niet eens echt de bedoeling geweest, ik wilde het afwisselen. Maar aangezien Eva heel goed weet wat ze wil is het duidelijk. Zélf pakken en opeten. Als ik met een lepeltje bij haar in de buurt kom dan gooit ze zichzelf achterover uit boosheid.

2. tulip

tulip Niet meer actief

het zal deels ook een persoonlijk gevoel zijn denk. Maar ook gewoon wat ik in het voorbeeld zei van iemand met een 1 jarig kind wat dus 1 stronkje eten eet, dat vind ik echt te weinig.

Over het ijzergehalte: wat jij opnoemt heb je natuurlijk gelijk in, maar een kind wat met bijvoeding begint eet zulke dingen nog niet natuurlijk. Ongeacht of je met 4 of 6 maanden gaat bijvoeden, dan zijn dat niet de eerste dingen die je geeft. Want ik zei ook dat ik het geen goede manier van voedsel introduceren vond, ik heb niet gezegd dat ik het geen goede manier van eten vond.;)

Zijn HB is idd heel hoog.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, niet met 6 maanden misschien nog niet, maar met 7 maanden wel; hij at toen een volkorenboterham met appelstroop en 's avonds kwam er al eens volkorenpenne of zilvervliesrijst op het menu. Met 8 maanden rode linzen en kikkererwten enzo. In aardappels en verschillende groene groentes zit ook ijzer.
    De ijzervoorraad slinkt vanaf 6 maanden, die is niet ineens op.;)

4. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hier een half/half rapley-er ;) Julia kreeg én stukjes met de hand, én van een lepeltje. Ik vond het zelf te lastig eigenlijk dat ze die eerste tijd alleen maar zat te spelen en niks binnen kreeg. Dat maakte me onzeker, dus toen heb ik intussen ook wat bijgevoerd met een lepeltje. Dat ging prima. Met 7 maanden begon ze toen alle geprakte groenten te weigeren, en wilde ze alleen nog stukjes. Dat ging prima! Fruit at ze nog wel soms in prut, maar voordat ze een jaar was kon ze eigenlijk alles gewoon in stukjes eten (soms zelf, soms gevoerd met een vorkje). Inmiddels kan ze zelf brood eten met een vork!

Julia haar spraakontwikkeling is super. Ze kan heel goed van en met een vork/lepel eten (helemaal niet alleen met d'r handjes, ze heeft juist veel interesse in haar bestek) en heeft in 3 maanden meer dan 30 woordjes geleerd!!

Ik kreeg ook wel rare reacties hoor, en nog steeds vindt mijn moeder dat al haar eten lekker in een prakkie moet, maar dat doet ze zelf ook :D Maar ja, Julia blieft geen prakkie, dus ja als ze dan weigert, dan merkt mijn moeder ook wel dat het niet werkt. Ik vond het soms ook wel onhandig hoor, want Julia heeft nooit potjes gelust, wilde het gewoon echt niet. Wij gingen dan vaak uit eten naar de wok, en dan lieten we gewoon wat voor haar wokken zonder saus. Nog steeds doen we dat vaak, en ze vindt het heel leuk!

Inmiddels eet ze al tijden geen groenten meer, dus in dat opzicht ;) Maar verder ben ik erg tevreden over het idee van niet te veel prakken en een kind vroeg leren kauwen!

Share This Page