Ben ik nou gek?

Discussion in 'Voeding' started by Justy, Jan 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik wilde net wat potjes fruit en eten halen om zo nu en dan tussendoor te gaan geven om te kijken of hij dat ook lust voor de vakantie straks. Ik maak nu dus alles vers en ben sinds een paar dagen begonnen met het hapje gewoon heel fijn prakken. Als we op vakantie gaan is hij bijna 8 maanden dus ik ga er vanuit dat hij dan gewoon goed geprakt eten kan eten... Alleen die potjes worden mega fijn gemalen tot 12 maanden. Sommige potjes eten van 8 maanden is wel iets grover maar vaak pas de potjes vanaf 12 maanden! En fruit is helemaal schrikbarend. Ik kon 1 potje vinden waarop stond met stukjes en dat is voor kindjes vanaf 12 maanden, hallo... dan eet je kind toch zo zoetjes aan gewoon met de pot mee??? Of zien jullie dit anders en ben ik gewoon gek? Ben benieuwd naar jullie meningen. gaven jullie tot een jaar van helemaal super fijn gepureerde potjes (als je al een potje gaf) of pureerde jullie het verse eten zo veel?

Ben dus benieuwd vanaf welke leeftijd jullie je kindjes gewoon geprakt eten met stukjes gaven.

Oh ja, dus geen rapley want dat is iets heel anders!

2. MissSol

MissSol Bekend lid

Dec 20, 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ik maak de meeste hapjes ook zelf en die zijn ook altijd grover dan de potjes en dat vind ie prima, wat ik zo lees is het ook goed als ze al beetje leren kauwen. Soms geef ik een potje omdat het dan ff makkelijker is maar dan doe ik er een liga doorheen zodat het ff steviger is. Geeft ook minder bende als het wat steviger is;) stukjes krijgt ie nog niet maar gaat vast niet lang duren want kauwen doet ie al.

3. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Ja net derrie he, brrrr.
    Maar ik zou mooi een potje kopen voor een ouder kindje vooral als je kindje het al gewent is.

4. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Dat was dus inderdaad precies mijn gedacht. Met de potjes is dit ook geen probleem, dan neem ik gewoon die van 8 of 12 maanden alleen dat fruit dat blijven zo zo fijn pureren. Is echt derrie inderdaad em geeft zeker een hoop rotzooi, haha

5. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Qua groentenpotjes, niet die van 12 maanden nemen, ook al zijn die wat grover...
    Daar is vaak zout (en andere kruiden) aan toegevoegd waar jouw kleintje nog te jong voor is!
    Voor 1x is het niet zo erg, maar ik zou het niet de hele vakantie geven.

Ik zou gewoon lekker prakken, of anders regelmatig soep bestellen en lepelen... ;)

6. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Soep bestellen is geen optie want daar zit dan ook zout in in zo een restaurant. Prakken wordt ook lastig want er zal vaak patat ofzo bij zitten bij het eten ;) ik verwacht in een restaurant van een hotel iig geen gekookte aardappels iedere dag en ook hier weer het zout verhaal. Vandaar dat mn keus dan toch maar op de potjes gevallen zijn.

Bedankt voor je tip over die 12 maanden potjes, ik had daar niet aan gedacht omdat ik dacht dat ze tot en met een jaar geen/niet te veel zout mochten.... Dan maar 8 maanden potjes die een keer wat fijner zijn!

7. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Ik dacht later ook, lekker handige opmerking over die soep mango... ;)
    Maar ik weet niet hoe groot het hotel is, ze zullen vast ingesteld zijn op mensen met dieten, dus misschien is er eea zoutloos te krijgen, maar het kan geen kwaad om die 8 mnd potjes mee te nemen voor de zekerheid...
    Heeft hij ze algeproefd? ;)

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ze blijven dat zo pureren zodat het 'eng' gevonden wordt als een kindje van zes maanden al stukjes eet (en dus vers eet!). Is puur marketing. Ik vind het zelf niet te eten en ik heb mijn dochter op reis een keer zo'n fruitje gegeten, haar ontlasting was direct dezelfde kleur! Dat vind ik toch niet normaal hoor, zelfs van verse wortel heeft ze dat niet zo erg.

En in een hotel houden ze normaal gezien rekening met baby's en diëten enzo. Je zou gerust om een zoutloos gekookt aardappeltje kunnen vragen en bij het buffet lekker vers fruit kunnen nemen en broodjes. Dan houd je de potjes voor het geval dat.

9. adi

adi Niet meer actief

Hier hebben ze 8 mnd potjes nooit weggekregen. We hebben weleens potjes meegegeven asn kdv, maar ik kocht dan peutermaaltijden van olvarit geloof ik ( in plastic bakjes). Die zijn ook zoutloos, maar niet gepureerd. Als je perse potjes wilt meenemen zou ik die van friso nemen, die zijn een stuk grover als olvarit.

10. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0

Haha geeft niks. Nee ik moet nog even wachten tot 6 maanden want hij mag nu nog geen vlees. Maar heb alvast wat gehaald :)

11. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Dat is wel een idee. Ik neem de potjes gewoon mee en alles wat hij vers kan eten geef ik natuurlijk vers. Ben echt een vers freak, haha

12. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Die peuter menu dingen zijn nu in de aanbieding bij appie maar gezien de opmerking van mijn voorgangster over dat zout in 12 mnd potjes durfde ik die niet te geven. Maar ik zal nog eens kijken bij appie naar de ingredienten. Dat is dan wel een optie....

Anders eet hij normaal al met de pot mee en krijgt hij dan tot snot gepureerde smurrie ;)

13. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Daar zeg je zo eens wat over de ontlasting dezelfde kleur... Gisteren heeft hij verse worteltjes op (wat grover dus sinds een paar daagjes nu) en vandaag had ik een poepbroek waarin stukjes oranje zaten. Zou dit betekenen dat die wortel niet goe verteerd en ik dus beter wel glad kan maken?

Mn moeder maakte de opmerking van het niet goed verteren dus vandaar dat ik het me af vroeg.....

14. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou inderdaad even kijken of er inderdaad zout is toegevoegd in de 12+ maaltijden, ik dacht eigenlijk dat dit niet zo was.

Het verschilt trouwens per merk. Friso heeft wel stukjes in de 6+ potjes, en grotere stukjes in de 8+.
    Met fruit is het inderdaad gelijk moes. Er zijn van die plastic kuipjes (FrisFruitje e.d.) waar in elk geval alleen fruit en vit. C in zit. In de potjes zit bijna altijd tapioca of rijstmeel, wat de smaak heel laf maakt. Maar het blijft moes. Dan zou je eerder een banaantje of wat gehalveerde druiven (eventueel schilletje eraf; het is even een werkje maar ik heb het wel gedaan) kunnen geven.

Kleine baby's poepen stukjes inderdaad net zo goed weer uit. Maar weet je, als ze zo klein zijn hoeven ze ook nog niet zo heel veel voedingsstoffen uit de bijvoeding te halen. Melk is dan echt nog het allerbelangrijkste.

15. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

Jun 16, 2010
    572
    104
    43
    Ik geef zelf ook alleen vers en als het niet anders is een potje. Maar op cb zeiden dat ik de 8 maanden potjes wel mocht overslaan. Want mijn zoon hoeft echt geen eten meer dat te fijn is hij eet gewoon niet.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou in elk geval NIET de 8 maanden potjes aanschaffen. Veel kinderen verslikken zich daar enorm in, omdat ze heel 'onnatuurlijk' zijn...heel glad gepureerd en dan kleine stukjes er in, heel enge substantie, soort vla met klontjes.

Lijkt me een heel vreemd hotel als ze er geen aardappel of wortel voor je kunnen koken en alleen maar friet hebben hoor!
    Onze ervaring bij hotels is in elk geval heel anders. En een kind van 8 maanden loopt echt geen schade op als ie een week vooral fruit en brood krijgt als vast voedsel.

17. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Goed dat je t zegt (van die potjes) . Alleen viel me op dat de potten van 6 maanden van t fruit ineens heel groot worden en die in die kuipjes blijven klein.geef je er dan twee per dag ofzo?

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat van het niet goed verteren kan heel goed, maar dat heeft niet zoveel te maken met het gladmaken of niet. Sowieso hebben de darmen tijd nodig om alles te kunnen opnemen en dat doen ze nu nog niet altijd. Mijn dochter poept ook weleens de stukjes wortel er zo weer uit. En ze heeft nog altijd een ontlasting met kiwipitjes!

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hebben jij en ik ook als we kiwi eten hoor! Alleen, wij zien het niet in de luier zitten!

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heb er inderdaad nooit naar gezocht;), maar natuurlijk, pitten komen er heel weer uit.

Share This Page