Hoi Toke, Wij wisselen ook af, soms gepureerd, soms hele stukjes. Twan vind het wel leuk, stukken, maar is het gauw zat, en dan heeft ie amper wat binnen gekregen. Dus dan krijgt ie er nog wat geprakt achteraan. Hij krijgt sowieso geen babypotjes, alles gewoon vers. S avonds is courgette een hit, en worteltjes. Dat gaat goed op de Rapley manier. Ik doe verder gewoon wat mij aan staat, niet helemaal rapley, maar ook niet helemaal "gewoon". Gepureerd eten voer ik hem met een lepeltje, maar we doen het samen, hij houdt het lepeltje ook beet. En als hij genoeg heeft, dan is het ook klaar.
Ik wil proberen alleen rapley te geven, nu geef ik nog volledig BV dan kan het ook... Gister gestart met rapley, en het valt een beetje tegen (eerlijk gezegd...) Had echt verwacht dat J. zou gaan aanvallen zeg maar, hij zit al zo lang aan tafel. We hebben hem gister middag meloen gegeven, dit kon hij niet vasthouden (glibberde uit zijn handen). In de avond brocolli (hihi wat een rotzooi geeft dat!) Hij pakt eigenlijk nauwelijks naar het eten, maar als ik een stukje voor zijn mond doe (weet ik het mag niet helpen....) dan gaat hij driftig sabbelen en proberen te bijten. Maar zelf pakken lukt nog niet. En weet het dat het beter is om niet twee dingen tegelijk te indroducerenb, maar vooralsnog heeft hij niks binnen gekregen. Vanavond wortel geprobeerd, maar ook dit pakte hij niet, maar als ik het weer voor zijn mond hield ging hij er driftig aan sabbelen... Conclusie (eerlijk) het valt me een beetje tegen, maar weet ook dat ik het even tijd moet geven en vooral hem 'zelf' moet laten doen. Ook merk ik/ of lijkt het wel dat hij het pakken moeilijk vind en vasthoudenn...
@ Kristel; heb heus nog wel hoop hoor Alleen mijn verwachting was gewoon net iets anders en geef het zeker nog tijd. Meneer krijgt nog BV, tekort komt hij niets, daar ben ik zeker van. Maar had me zo verlekkerd met al die 'rapley filmpjes' hihi... En idd keukenrol had ik geprobeerd, maar dat hielp niet echt. Zelfs voor mij was het lastig om de meloen vast te houden, het enige wat ging was de meloen in een I vormpje snijden zeg maar, maar dan kneep hij hem weer in tweeen
Frenzy ik dacht de eerste dagen ook echt sjee zo krijgt ze echt niet veel binnen. Nu 1 maand later eet ze gewoon 1 hele banaan helemaal op. Maar Laura stopt al langer direct alles in haar mond wat voor haar neus komt. Toch was de eerste keer broccoli echt geen succes hoor. Dus heb geduld het komt echt.
Wij zijn al drie weken bezig en mijn dochter krijgt nog steeds amper wat binnen :/ Qua groenten en fruit gaat banaan het beste en daarvan krijgt ze misschien twee theelepeltjes effectief binnen Ze begint er nu net wat meer lol en handigheid in te krijgen, ik denk dat ze gewoon pas relatief laat toe was aan bijvoeding.
Fijn om te lezen dames! Heb ook een beetje het idee dat hij er nog niet helemaal aan toe is, dus voorlopig mag hij lekker doen wat hij wil en dan zien we wel wanneer er iets in zijn mondje verdwijnt... Hihihi....
ik lees hier ook even mee, wij zijn van plan om de rapley methode toe te passen over niet al te lange tijd.
Frenzy; de meloen in langere en dunnere repen kan ook helpen, dat pakt makkelijker vast. Verder de broccoli/wortel in het begin iets gaarder, dan valt het meer uit elkaar als ze het pakken. Overdag kan je ook een broodkorst oid geven dan oefenen ze met het principe!! E.mma eet vlees en vis idd ook uit het vuistje, sinds gisteren zijn de tanden boven ook beter door dus het zal alleen maar makkelijker worden!
Frenzy: dan zou ik gewoon nog even twee weken wachten! Zit hij al goed zelfstandig rechtop in de kinderstoel? Heb je de intro over Rapley op bv.com weleens doorgelezen? Daar staan signalen vermeld die je kan herkennen wanneer je kind eraan toe zou zijn. Niet iedere vrouw is ook 40 weken zwanger he, dat is een gemiddelde. Je zou ook eens de filmpjes van Olivier moeten kijken, zo hoort het er ongeveer uit te zien.
mag ik even inhaken Dus over dat advie svan bijvoeidng met 4 mnd wanneer een kind verhoogd risico op allergieen heet ( ik ben zwaar allergisch, dus in feite heeft mn zoontje dan een verhoogd risico toch) maarja als je aan dat advie szou mee doen, moet ik dus eerst onwisj gaan pureren enz Maar ze zeggen ook 6 mnd exclusief bv is goed ...juist ook voo verhoogde kans op allergieen.. ik begrijp er geen reet meer van, weet iemand hier nou meer van? Ik wil namelijk gewoon netals bij zoon vanaf 6 mnd ( eventueel ietsje eerder) met rapley beginnen
De adviezen lopen nogal eens uiteen.Ik hou mezelf aan het advies van 6mnd volledige bv (ivm allergie hier) en daarna bijvoeding (rapley). Sommige zeggen dat dit advies achterhaald is.Ik neem de gok niet en wacht tot de 6 maanden
De adviezen blijven altijd veranderen. Vroeger kregen mijn broer en ik al met drie maanden een liga geprakt met appelsap! Dat was toen het advies. Maar ik denk dat je vooral op je eigen verstand moet afgaan, zeker bij een verhoogd risico op allergie.
ja precies, heb ook bij de oudste zo gedaan, en die heeft helemaal niks echt allergie, reageert nergens op...de jongste lijkt ook nergen sop te reageren, en wild at natuurlijk wel voorkomen.. En lijkt me zo'n rompslomp eerst onwijs gaan pureren om vervolgens op hele stukken over te gaan
Pureren heeft volgens mij geen invloed op allergie; je reageert op de voedingsstof toch en niet op de vorm?! Wacht ik las het verkeerd ik heb ivm allergie juist gewacht tot 6 mnd en geef bv nog geen aardbei ed.
Ik had het nooit gedacht, maar ik heb vanmorgen druiven staan schillen...... had je het me een jaar geleden gezegd, dan had ik je uitgelachen! Die schilletjes krijgt hij toch moeilijk weg. Ik denk dat het zo veel beter gaat. Pruim schil ik ook. Doen jullie dat ook zo?
Hihi druiven schillen Mijn dochter heeft vandaag druiven gehad en het ging supergoed! Ik had ze doormidden gesneden, en ze pakte ze allemaal met haar knuistje op (de pincetgreep kan ze nog niet haha) en ze heeft er wel 10 opgegeten denk ik. Trots! Het eten gaat nu echt met sprongen vooruit, ze heeft de smaak te pakken
druiven gingen hier pas goed na 1 jaar (hij was al die tijd tandloos en kreeg het niet weg, div manier, schillen, halveren) pruim gaf ik idd geschild, zodra hij tandjes had niet meer...
Ik bijt de druiven door midden en dan gaan ze er makkelijk in. Maar ik moet zeggen, ik verbaas me er echt heel erg over hoe makkelijk alles er in gaat! Ze eet echt top! Alles probeert ze en eigenlijk lijkt ze alles gelijk lekker te vinden. Broodkorst gaat ook heel goed, zo goed dat ik soms zelfs gewoon maar een half broodje geef. Maar goed, ze verbruikt ook super veel energie want kruipt als een malle de hele kamer door. @ flesvoeding op verzoek. Nee, mijn dochtertje krijgt bijna nooit een fles van hetzelfde formaat. Ik kijk een beetje naar de dag en hoe lang er tussen de flesjes zit. Er zijn dus ook vrij veel dagen dat ze nog gewoon op 6 flesjes zit. Ik vind het echt ideaal want rekken tussen haar flessen vind ik maar niks!