Hier ook op verzoek. Maar het zijn er maar 4 op een dag. Ik probeer Twan nu ook gewoon wat water te geven, of thee of met diksap (laxo, zie onder). Maar daar moet hij weinig van hebben. Ik ben vorige week nog naar de dokter geweest met Twan. Hij had al bijna 6 dagen niet gepoept, en hij had er echt last van. Er was wel een keer een "ei" uit gekomen, een keutel keihard en bijna zwart. Echt heel zielig. De dokter had overlegd met de kinderarts, en hij heeft een laxerend poedertje gekregen. Dit hielp heel goed. Wat zou nog meer helpen voor een goede ontlasting? Pruimen, laxo, druiven, volkoren dingen...?
Heel goed al die vezeldingen! En dan ook nog voldoende vet en vocht. Volkorenboterhammen met dik roomboter en een liter drinken.
hier werkt een knijpfruit altijd erg! en met die leeftijd sowieso peer, pruim en vaker aanleggen..(zielig is dat zo'n harde ontlasting!!, bij verschoning sowieso al btj invetten zn billetje
wat bedoel je met knijpfruit? Van die zakjes van de AH? Ik deed ook olie door zijn melk en pap. En we zijn overgestapt van Nutrilon 2 naar Nestlé groeie start 2. Daar staat op: "extra lief voor het buikje" wat dat dan ook moge beteken
Geef je ook al granenpap? (weet niet of hij al brood eet?") Die vezels zijn ook goed natuurlijk voor een goede darmwerking...
Zo dames, hoe gaat het hier met het rapley-en? Onze vent is nou twee weken aan het oefenen en het gaat steeds beter. Zijn favoriet is toch echt wel wortel en perzik. Sommige dagen eet hij bijna niks en soms gaan er hele stukjes naar binnen... (meneer krijgt nog volledig BV) Courgette heb ik echt al meerdere keren aangeboden maar dat vindt hij niks (is mss ook te gaar, want hij maakt er een papje van). Brocoli is ook leuk, alleen dat maakt ech een rotzooi, hihi! Ook al de eerste stukjes ind e ontlasting terug gevonden. Moet zeggen dat ik het kokhalsreflex niet zo eng vond (was bang dat ik dan zou schrikken). En ik las iets over druiven, dat heb ik nog niet gegeven. Ik zal van de week is een foto posten van onze vent in actie
Hoi meiden, Hier gaat het ook super goed met de rapley! Mevrouw eet dus echt als een bouwvakker. Gaat inmiddels ook wel meer fv laten staan. Denk dus dat we langzaamaan maar over gaan naar de opvolgmelk. Heerlijk genieten van ons meisje. Gezellig aan tafel mee eten. En ook naar een restaurantje gaan kan nu prima, zolang ik maar ook wat voor haar mee heb. Echt geweldig! @stier, hoe gaat het met de darmen van je kleintje? Hier wat foto's van ons kleine smulpaapje:
Nou, het gaat nog niet zo best met zijn darmpjes.... Maar hij poept wel, dus dat is wel fijn. Het zijn alleen keiharde keutels. Ik denk dat hij te weinig drinkt, maar aan de andere kant, hij heeft wel goeie plasluiers. Ik geef ook kindicol. Heeft iemand nog ideeen?
@ Stier; ik zou het niet weten wat je zou kunnen doen, hier echt poep (echt van de BV poep). Maar het eten gaat wel goed? @ rijtjes; hahaha wat een foto's geweldiG! Fijn dat ze zo goed eet! Hier vandaag weer goed gerapleyd al heeft meneer welw at moeite met 'pakken' en ook knijpt hij veek dingen fijn (coordinatie is nog niet top denk ik ) Vandaag ook een soepstengel gegeven, dat is echt helemaal de BOM, vind hij geweldig!
Ben een beetje wanhopig qua poep.... Qua eten gaat het wel heel goed, maar niet volgens de rapley-methode. Fruit (meloen, appel, druiven) gaat goed, maar avondeten niet. Dan is hij te moe om het te pakken, en heeft geen geduld meer om te kauwen. Hij gooit alles over de tafel en op de grond en raakt gefrustreerd. Dus dan pureer ik het maar, en met een lepeltje is het hap slik weg. Wat dronken jullie kindjes rond deze leeftijd? Hij krijgt nu vier flessen van ongeveer 180 ml. Ander drinken dan melk wilt hij niet uit een fles, wel een beetje uit een bekertje.
Heb een topic geopend http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/389527-doen-harde-keutels.html#post13638003
@ Stier; balen, ons ventje krijgt onbeperkt BV en heb dus ook nog echt dunne BV poep, zou ook echt geen tip weten voor je. Heb je al met het CB overlegd? Hoop dat het snel beter gaat, want lijkt me niet lekker voor jullie mannetje.
Niet met het CB, wel met de huisarts en hij weer met de kinderarts. Dus dat zit wel goed. Toen Twan nog bv kreeg had hij soms een week helemaal geen poep, maar dat kan voorkomen bij bv-kindjes kennelijk. Ik baal er van dat ik moest stoppen met de bv, want toen ging het wel veel beter dan nu... Nu heb ik al nutrilon gehad, en nu overgestapt op Nestlé. Ik weet het ook niet, maar misschien helpt dat. Avocado schijnt ook te helpen, wisten jullie dat?
Inderdaad, Avocado helpt goed (is wat vetter)... Als hij 's avonds toch een prakje krijgt kun je er wat extra olijfolie door doen en wat extra water bij z'n flessen? Verder pruim, rijpe peer, heel rijpe banaan, die laxeren ook. In de ochtend granenpap voor de vezels? Weet niet of hij al brood eet? Maar anders lekker roomboter op brood, ook goed voor de vetten... Weet niet wat je allemaal al geprobeerd hebt verder.. Maar wel erg vervelend hoor! Heeft hij er zelf ook last van (pijn in buik, hard persen etc)??
stier, ook sowieso ij elke verschoning even zn billetje met vaseline smeren, mocht het er uit komen dan scheurt het niet open of is in elk geval verzachtend! Hier helpt slokje verse jus altijd..eventueel verlengd met water.. maar jouw kindj eis nog wel erg jong...verder hielp met die leeftijd soiweso peer en pruim erg veel fietsen met de beentjes, voor de beweging
Citrusvruchten kunnen ook helpen, maar die worden vaak afgeraden voor het jaar (of 9 maanden? weet ik niet precies), omdat ze de darmpjes behoorlijk prikkelen, dus kans op krampjes. Maar als je zoontje niet heel krampgevoelig is, zou je misschien eens een stukje mandarijn kunnen proberen en kijken hoe hij daarop reageert. Als mijn dochter verstopping heeft geef ik haar ook een half mandarijntje en dat helpt wel. Wel de velletjes er af pellen. Heeft iemand tips voor courgette? Qua vorm wil ik er ringen van snijden, maar moet ik het koken of bakken? Gekookte courgette lijkt me zo vies slijmerig, of valt dat wel mee?
@ Stier; ik hoop dat het sneller beter gaat, lijkt me echt vervelend @ Pickle; ik heb courgette een paar keer gegeven, maar nog geen succes... Meneer knijpt het kapot (15 minuten koken) en smeert het dan alleen maar over de tafel.