Rapley- methode

Discussion in 'Voeding' started by heppiedepeppie, Jun 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jane 31

Jane 31 Actief lid

Feb 22, 2009
    324
    0
    0
    Heel herkenbaar:D Soms denk ik wel eens dat er een "hele" boterham uit de luier komt. De broodkorstjes vind mijn zoontje ook het lekkerst.

De groente doe ik in de babycook. Deze stoomt de groente / aardappel in 15 minuten.

Fruit:
    pruimen/ perzik / pitloze druiven / gedroogde abrikozen :D

2. Jane 31

Jane 31 Actief lid

Feb 22, 2009
    324
    0
    0
    Herkenbaar.
    De 1ste keer leek het wel een groen mos veldje onder de kinderstoel :D

3. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

May 9, 2011
    843
    75
    28
    Female
    Den Bosch
    Jane31, hahaha dat was hier idd ook zo :D De hond lust jammer genoeg geen broccoli, dus moest toch even stofzuigen ;)
    Hoe lang duurde het voor jouw zoontje ook echt iets ging opeten?

Noeska, bedankt voor je reactie! Bij jouw kindje ging het dus best wel snel dat ze ook echt iets opat?

4. Noeska

Noeska Fanatiek lid

Jan 22, 2007
    1,225
    0
    0
    ja best wel! ze kreeg af en toe een stukje komkommer, gekookt worteltjes of broodkorst en daar zat ze dan alleen maar op te soppen maar niet echt eten nu sinds een week of 2 gaat t ook echt op! ze heeft deze week al een halve peer, 3/4 banaan en de kapjes van een brood helemaal op! Die mini rijstwafeltjes van bambix stopt ze ook in haar holle kies Hihi!

5. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

May 9, 2011
    843
    75
    28
    Female
    Den Bosch
    Leuk om te lezen zeg, Noeska! Hoeveel weken duurde het bij jullie dan voordat ze zo goed ging eten? Een maandje?

6. Jane 31

Jane 31 Actief lid

Feb 22, 2009
    324
    0
    0

7. Noeska

Noeska Fanatiek lid

Jan 22, 2007
    1,225
    0
    0
    Ja zoiets denk ik... Maar ze kreeg eerst echt maar af en toe iets puur om te oefenen, pas vanaf deze week krijgt ze dagelijks wat aangeboden. Wel met mate want ze is al flink aan de maat (ik geef aangevette slagroom en volle kwark geloof ik :)) dus ik wil haar ook vooral niet te veel "volstoppen"

8. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

May 9, 2011
    843
    75
    28
    Female
    Den Bosch
    Jane, bedankt voor je reactie! We gaan nu gewoon iedere avond wat groente aanbieden en ik kijk wel wat ze ermee gaat doen. Het voordoen is ook wel een goed idee, haha :D

Noeska, bedankt voor je antwoord! Ik wacht gewoon rustig af tot onze dochter gaat begrijpen dat ze het op moet gaan eten ;) Haha, dochter dus flink aan de maat door de 'slagroom' :D

9. Noeska

Noeska Fanatiek lid

Jan 22, 2007
    1,225
    0
    0
    komt vanzelf! lekker aan blijven bieden! Uhm ja... ze weegt nu 9600 gram bij 69,5 cm :) reden te meer om voorlopig lekker bv te blijven geven en voorlopig nog lekker te blijven oefenen met vast voedsel. Ik heb er geen haast mee dat ze mee gaat eten...

10. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

May 24, 2012
    2,188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Viev,hier gaat het iedere dag een beetje beter.Merk wel dat mannetje snel afgeleid is en dan komt er echt niets in z`n mond terecht.

11. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,112
    263
    83
    Wat een leuke filmpjes en een prachtige foto!

Hier duurde het zeker 2 weken voordat meneer wat bewuster wat ging eten. Nu gaat het echt super goed, en nog steeds valt er een hoop op de grond, maar het is het plezier dubbel en dwars waard!

Meneer wil absoluut geen glibberig spul (gestoomde appel etc). Zelf met komkommer, meloen etc laat ik de schil er nu aanzitten voor meer grip.

Eten stomen/ invriezen. Hier de avent baby stomer, acht IDEAAL! Een echte aanrader, doe er iedere dag een aardapel en stukje groenten in en iedere dag vers en zo makkelijk in gebruik. Als wij uit eten zijn kijk ik wat er van onze borden geschikt is om aan ons ventje te geven....

12. Kylie

Kylie Lid

Oct 28, 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze week rijst geprobeerd. Hij vind het heerlijk! :) Wel een bende na afloop! :)

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je kan dan paprijst of risottorijst nemen, daar kan je dan kleverige balletjes van maken met je vingers!;)

14. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

May 9, 2011
    843
    75
    28
    Female
    Den Bosch
    Bumbaaa, leuk dat het iedere dag wat beter gaat bij jullie! Ik moet gewoon wat meer geduld hebben ;)

Frenzy, 2 weken vind ik nog wel meevallen :D Leuk dat het nu zo goed gaat! Lijkt me straks zo leuk als ze samen met ons kan eten :)

Kylie, wat leuk dat je rijst hebt geprobeerd en dat het goed ging! Heb je toevallig geen hond ofzo, scheelt weer opruimen ;)

15. Jane 31

Jane 31 Actief lid

Feb 22, 2009
    324
    0
    0
    Heel herkenbaar! :D Mijn zoontje is ook snel afgeleid.
    Soms zet ik een plastic bekertje of vormpjes van de vormenstoof op zijn blad. Dan eet mijn zoontje een paar hapjes, dan speelt hij even en dan weer wat hapjes. :D
    Zo word eten nog leuk ook. ;)

Groeten Jane

16. Jane 31

Jane 31 Actief lid

Feb 22, 2009
    324
    0
    0
    Hoe heb je dat gegeven?
    Los of balletjes?

Ik wil ook met rijst beginnen, maar ik weet effe niet hoe:(

Jane

17. Kylie

Kylie Lid

Oct 28, 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de rijst iets langer gekookt zodat het wat kleeft. Zo kon hij gewoon een klont rijst pakken en neemt er zo een hap van. Aankomende week zal ik eens pasta proberen.

18. Kylie

Kylie Lid

Oct 28, 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal morgen wel even een foto plaatsen van Bram aan de rijst.

19. Kylie

Kylie Lid

Oct 28, 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar ik ook wel om moet lachen is dat als hij is uit gegeten hij wat kwark krijgt. En soms pakt hij dan een stuk biet en steekt het alsnog in zijn mondje!

20. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ladies, ervaringsdeskundigen,
    Mijn dochter krijgt sinds ze ruim vier maanden is, bijna iedere dag een groentehapje. Ik prak en rasp, ik pureer nooit. Ik zou graag binnenkort hele stukken eten willen gaan aanbieden.

Een enkele keer gaat ze kokhalzen als ze een wat te grote hap krijgt (of neemt, als ze zelf mag afhappen). Ze loopt daarbij soms helemaal rood aan en dat ziet er eng uit. Ik blijf heel rustig kijken, maar vind het toch wat griezelig. Twee keer heb ik ingegrepen en iets uit haar keel gevist. Daarna vrolijk verder gegaan met eten. Maar... Werken ze ook in die roodaangelopen situatie zelf de brokken naar buiten of bestaat er toch gevaar dat ze stikt?
    Daarnaast zit dochterlief nog in de newbornset, dus niet geheel rechtop. Zou stukken eten dan kunnen of is dat onverstandig? Op schoot kan ze goed rechtop zitten alleen zakt ze na een tijdje een beetje in als ik niet ondersteun. Op zich zal ze over twee-drie weken, als ik wil beginnen, nog wel beter zitten.
    Jammergenoeg steunt mijn famile en sfamilie ons hierin niet echt, ze vinden rapley doodeng. Uberhaupt al dat ik prak ipv pureer, en dat ze soms een slokje water drinkt uit mijn glas. Ik vind het niet erg als ze daar geen stukken krijgt maar vind het wel jammer dat ze de hele tijd benadrukken dat onze methode doodeng is, want die sfeer stralen ze dan ook uit op de baby en ze verpesten mijn humeur.

Share This Page