Rapley- methode

Discussie in 'Voeding' gestart door heppiedepeppie, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nova81

    Nova81 VIP lid

    18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Mooi zo!!
     
  2. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ah, leuk te horen!:)
     
  3. brabbel1988

    brabbel1988 VIP lid

    8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Terugvind postje ;) ik kom vd week ff langs om mee te beppen.

    Beer heeft peer,banaan en brood op!
    Brood was niet zo een succes helaas, peer en banaan wel!!!
     
  4. Stier11

    Stier11 Bekend lid

    26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Wat leuk!

    Hier wordt er bijna niet meer gerapleyd...
    Twan bleef maar viezikken met zijn eten, en om zich heen gooien.
    De hond at beter dan Twan.
    Brood wel, dat gaat super. Maar de rest wordt hij gevoerd:)
    Hij vindt het prima, en het is een stuk makkelijker en schoner;)
    Als hij niet meer wilt draait hij zijn hoofd weg of zwaait met zijn handjes. Dan stoppen we meteen.
     
  5. miis

    miis VIP lid

    8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    @appel, ik kook dit gewoon en prak het grof en voer dat

    @vaiatie, afhankelijk van wat er is, op het moment krijgt hij van fruit peer, appel, banaan, mango, avocado en pruim ( deze alleen geprakt omdat ze vrij hard zijn en niet ehct het seizoen is, tis voor de variatie)
    Galia meloen soms ( gister in de winkel voor 3 euro, dus niet gehaald, vond dat echt te duur sorry :p)
    Qua groente, brocolli, bloemkool, wortel, pompoen, zoete aard, aard, spinazie ( alleen geprakt als stamppot), spruiten, tomaat, aubergine, courgette, sperzieboontjes,

    @gepureerd eten, dat heb ik nog nooit gegeven, wel ben ik nu wat makkelijk om wat geprakt te geven, maar echt grove structuur dat wel. Eigenlijk vooral omda het soms qua schema beter uitkomt, sneller...Maar als ik de tijd heb, maar hij alles met zn handjes eten.
    Maarja wilt ook wel es voorkomen dat hij gewoon geen zin heeft.
    Soms werkt deppen met keukenpapier gewoon niet, omdat de motoriek gewoon zo onstabiel was, en dan is het erg irriterend voor hem dat t steeds niet lukte ( dit was vooral in de eerste weken, ben met 5,5 wk begonnen)

    Maar als je kindje dat prettiger vind, kun je toch gewoon combinerne in de zin van, de ergste trek bijv wat voeren en sowieso een stuk in zn handjes...? dan wete ie in elk geval wat ie eet.


    Ik had een zak diepvriesgroete in de vriezer, broc, bloemkool en wortel erg handig vidn ik zelf als je niets in huis hebt, en het staat heel gezellig al die kleurtjes. Gister heeft zoontje echt mega veel op gegeten.
     
  6. Nova81

    Nova81 VIP lid

    18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Tja, onze hond ligt nog steeds zeer alert in haar mand als we aan het eten zijn, want er valt nog steeds wel eens wat!
    Hier hebben we ook gecombineerd: prakken en voeren (toen dat nog enigszins mocht!), maar daarna nog een stuk groenten/aardappel.
    Zo wende ze aan allebei!
    Maar super dat hij het zo goed kan aangeven als hij genoeg heeft!!
     
  7. Noeska

    Noeska Fanatiek lid

    22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Wij combineren ook wel, meeste krijgt ze a la rapley maar ingevroren groente zijn vaak na opwarmen zo slap en zacht dat we dat voeren. En ook soep, rijst/risotto wordt hier gevoerd, dat snapt ze echt nog niet.

    ik mag hopen dat je 5,5 maand bedoeld :)
     
  8. miis

    miis VIP lid

    8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    hihiih ja duh :p:p sorry

    ja dat dahct ik eerst ook van diepvriesgroente, omdat ik het steeds in koud water kookte...kwam er achter dat je het pas in het water moet doen als het waterkookt..en dan is het echt heerlijk, net als vers..

    @hier, vandaag is het gegrilde aubergine in olijfolie geworden, zonder schil, paar schijfjes uit zn hand daarna wat gevoerd, hij was per ongeluk al in zn nachtslaap en moest hem dus wakker maken, was erg moe
     
  9. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier laat onze knul zich graag voeren. Vandaag wel broodkorst voor het eerst gegeven. Ging met smaak naar binnen. Moest wel lachen toen ik het hem wilde geven in zijn handje...gelijk die spreeuwenmond open...en die blik toen ik er niets in stopte! :D

    Gaan straks ook weer meer proberen in de hand te geven, maar vooralsnog belandt alles bij de hond. Dus prakken nu gewoon alles en geven het hem zo. Af en toe pakt hij de lepel en stopt die dan samen met mij in zijn mondje. :)
     
  10. Noeska

    Noeska Fanatiek lid

    22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    oh maar ik bedoel zelf ingevroren groente, dat kook ik niet meer maar verwarm ik alleen. (gekookte groente nooit een tweede keer koken) maar als je een gekookte bloemkool bijvoorbeeld ontdooid en verwarmd wordt t echt pap.... of zou dat ook beter blijven als je het direct in warm water doet? meeste krijgt ze vers overigens maar wat er overblijft vries ik regelmatig in voor momenten dat we minder tijd hebben of iets niet geschikts eten.
     
  11. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hey een Rapley topic, dat zocht ik :)
    Wij zijn gisteren begonnen met broccoli en hij heeft het niet eens geproefd. Hij pakte enthousiast een stronkje van zijn bord en deponeerde dat vakkundig op de grond. En dat ging zo door tot zijn bord leeg was, hij was echt doelbewust bezig hahaha!
    Vanochtend kreeg mijn oudste banaan en mocht de jongste ook aan een stuk banaan sabbelen. Dat lustte hij wel! Ik denk dat hij zeker een theelepel vol doorgeslikt heeft.

    Nu maar eens iets bedenken om morgenavond te geven.
     
  12. miis

    miis VIP lid

    8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Vandaag, had ik zn peer maar geprakt want die was iets te rijp voor rapley.
    Savonds wel heerlijk gesmuld van lekekr plakkerige pandanrijst en heel veel brocolli en bloemkool en paar schijfjes wortel

    Tomaar is hij gek op, eet zo een hele grote op achter elkaar echt zo lief om te zien hoe zo'n kleintje kan smullen

    Ook brood en cracotte gegeten vandaag
     
  13. miis

    miis VIP lid

    8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    oke ja ik snap het, ik heb gewoon altijd een zak in de vriezer voor het geval dat, dat is ook gewoon vers ( en dus handig 3 soorten groente dus lekker variatie). En dat moet ej dus in kokend water opwarmen, echt super lekker.
     
  14. Mirri

    Mirri Fanatiek lid

    25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Ff n upje. :D

    Eva heeft afgelopen week spaghetti geproefd, losse plakslierten ;)
    Ze genoot ervan, zat lekker te frummelen en smullen.
    Ook noedels geprobeerd vond ze ook lekker.
    Vanavond koolraap met aardappel geprakt omdat t zo zacht is maar ze smult ervan.
     

Deel Deze Pagina