Het cb heeft er niet eens naar gevraagd... Ik vertelde dat hij groente en fruit krijgt. Wel grappig: ze adviseerde ons om met brood te beginnen ivm beter poepen (Hidde was toen bijna 7 maanden), "geef hem maar kleine stukjes en stop die in zijn wangetje, dan gaat hij wel kauwen" Ik zal zo de foto posten van Hidde die brood eet, niet volgens het cb
Precies! Zo doe je dat! Mijn zoontje was net zo oud en werkte op dezelfde manier een hele boterham weg!
Hier een dametje wat razend is op brood! Ook a la rapley gaat prima heel fijn dus! Hoeveel brood mag mijn 6 bijna 7 maanden oude dochter? Vandaag had ze 2 sneeën op (binnenste, korstjes om 15 uur). En het waren best grote boterhammen... Na die 2 gaf ze wel aan niet meer te hoeven. Goed dus..?
Wauw, 2 boterhammen!!! Ik zou niet weten hoeveel ze "mogen", er zit wel veel zout in brood, dus zou niet te veel geven. Hidde eet er ongeveer bijna 1 per dag. Hij krijgt pap in ochtend (anders krijgt hij niet genoeg vocht, mama's borst is blijkbaar niet boeiend in de ochtend) en een boterham bij de lunch.
Lieve dames, Aangezien mijn oudste niet een briljante eter is (nog steeds bij voorkeur alles geprakt; niet uit luiheid maar omdat hij anders een paar lekkere dingetjes er uit vist en de rest laat staan) wil ik mijn tweede ook wat meer via de rapley methode te eten geven. Maarrrrr ik ben zo bang dat ie zich verslikt/stikt! Hoe gaat dat bij jullie?
Nog nooit verslikt. De kleintjes kunnen heel goed kokhalzen, niet bang zijn gewoon proberen, je zult zien dat je nergens bang voor hoeft te zijn.
zolang je rustig blijft...en goe dnaar je kindje kijkt...even obsrveren, ze kunnen zichzelf echt goed redden...ziet er wel "eng" uit...dat wel..btj naar om te zien... en als je denkt dat het ehct niet gaat, kun je altijd btj helpen.. mopje, wat een schatje zeg! mijn zoontje at vanaf 6 mnd ook korstjes maar kon niks met het brood zelf...en ineens vanaf 8 mnd at hij 2 boterhammen dubbel geklapt met beleg op... maar vond brood en appel wel de "engste" en irritantste dingen
Hier een meisje wat na een week al heel goed door heeft dat als wij eten zij ook wat krijgt we waren vandaag bij de mcdonals nou niet echt iets om haar mee te laten eten. Maar mijn man had een salade en daar zitten tomaatjes in. Ze werd me toch kwaad als er niets meer voor haar neus lag hihi
Nou, als alles zo gaat als zijn eerste broodkorst vandaag, hoef ik mij nergens druk om te maken haha. Woensdag is hij 6 maanden, maar ach, 4 dagen te vroeg een broodkorst eten lijkt mij geen wereldramp... Hij zat eerst te kijken alsof hij wou zeggen "wat moet ik hier nou mee" Maar al gauw ging het richting mond en hij heeft het met smaak opgepeuzeld!
@ Peetje83: Heerlijk he, om je kindje zo lekker te zien eten!!! (Persoonlijk zou ik hem wel even wat meer 'fixeren' in zijn stoel met wat handdoeken, hij zakt helemaal scheef... niet zo lekker voor zijn ruggetje..)
Bedankt voor de tip! We hebben het stoeltje pas een week, dus het is nog een beetje uitvogelen hoe hij stevig genoeg zit.
Nou, wat eerder dan gepland, maar hier ook begonnen a la rapley. Ik had verwacht dat ze er alleen aan zou likken, maar mevrouw eet zo een paar stukjes broccoli weg. Ze is erg vlot, zit heel goed in haar kinderstoel dus dat scheelt. Ze smult er van en vind het zo leuk. Ik ben alleen steeds zo bang dat ik haar darmpjes wat aan doe door wel eerder te zijn gestart. Maar ze krijgt fv op verzoek en wilde echt meer. Scheelt dan dus wel enorm dat ze goed zit. En in de vakantie was ook wel heerlijk, kon papa veel meer genieten ervan. Nu nog alleen wat groente, met 6 maanden fruit erbij.
Hoe lang ben je er nu al mee bezig dan? Die van mij is bijna net zo oud. Ik geef hem iedere dag een stukje meloen en een stukje komkommer, maar hij eet het niet op. Hij sabbelt er aan, en na tien min. is hij het zat. Hij vindt het geloof ik lekker, omdat het koud en nat is, want er komt een tandje door. Maar echt eten, nee, dat niet.
Afgelopen dinsdag ermee begonnen. Hier is het echt eten, of beter gezegd, bunkeren. Ze is ook boos als we klaar zijn met eten. Ze "kauwt" echt en heeft drie keer een kokreflex gehad, daarna niet meer. Had dit tempo niet verwacht!
@rijtjes: wat goed zeg, haha! Ze heeft de smaak meteen goed te pakken.... Goed om inderdaad nu de komende weken groenten te geven en dan na 6 maanden ook met fruit te beginnen! Dan kun je de komende weken lekker experimenteren met verschillende soorten groenten (wortel, courgette, pompoen, zoete aardappel, boontjes etc) @stier11: zo begint het meestal hoor, met dat likken en sabbelen.. Is nu alleen al goed dat hij wat andere structuren en smaken voelt/ proeft. Dat wordt vanzelf meer...
Hier geniet mijn dochter van haar worteltjes en broccoli. Klein smulpaapje! Maar inderdaad, fruit gewoon nog lekker even mee wachten, eerst de groente gewoon door krijgen. Tot nu toe lust ze alles wat ik haar geef. Beetje jammer is alleen wel dat mijn schoonmoeder me een ontaarde moeder vind. Want stukjes, dat geef je zo'n kind toch niet. Ze noemde ons ook gewoon letterlijk ontaarde ouders!