Vanaf wanneer kolven en flesje geven.

Discussion in 'Voeding' started by AnnaS, Apr 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    1,096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Nu geef ik borstvoeding, maar nu weet ik niet precies vanaf wanneer je gekolfde flesje mag geven.
    De eene zegt naar 4 weken en de andere weer anders.

Ben dus benieuwd waar jullie aan hebben gehouden.
    Vind het gewoon makkelijk als je de deur uit gaat dat je gewoon wat gekolfde melk kunt geven.
    En hoeveel je moet geven.

Groetjes Anna.

2. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Op de bv-cursus gaven ze het advies om na 4-6 weken te beginnen met afgekolfde melk uit de fles. Anders kun je tepel/speenverwarring krijgen en geloof me, dat wil je niet!

Wil je niet in het openbaar voeden?

En hoeveel erin moet, er is een formule (150 x lichaamsgewicht : door het aantal voedingen) maar dat is een richtlijn. Jarik zit daar bijvoorbeeld ver boven...

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    In het openbaar voeden is nog altijd het makkelijste. Ikzelf geef mn zoontje absoluut geen fles aangezien mn dochter vanaf 8 weken afentoe een flesje bv kreeg maar dat duidelijk toch verwarend was en ze minder goed ging drinken, dus als het niet nodig is zou ik het zelf niet doen.

Ik voed gewoon overal, vind ik juist 1 van de grote voordelen. Ik hoef niet op de tijd te letten en ook niet met hoeveelheden te zitten klooien want een baby drinkt niet altijd even veel, hou je melk over is het zonde (vind ik) en heb je melk te weinig maak je je daar weer druk om.

4. Cis

Cis Actief lid

Jun 12, 2006
    274
    0
    0
    De eerste 2 keer heeft zijn vader hem een flesje gegeven, om te kijken of hij hem pakte. Dat was inderdaad rond de 6 weken. Ik heb toen 's ochtends een paar keer gekolfd en twee voedingen extra voorraad opgebouwd.
    Nu krijgt Bob alleen maar een fles als we oppas hebben, want als ik hem mee kan nemen dan voedt ik hem gewoon liever zelf.
    En kolven doe ik dan inderdaad zodra ik thuiskom, want anders loop ik zelf over. Plus dat ik zo meteen mijn voorraadje op peil houdt. Al is dat laatste minder nodig, want nu hij af&toe lang doorslaapt, moet ik s' nachts soms ook even de druk eraf halen.

5. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    1,096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Okey nou openbaar voeden heb ik geen problemen mee.
    Maar als Cecile een keer naar de oppas gaat moet ze natuurlijk wel uit een flesje kunnen drinken.
    Zou ook absoluut die fles/borst verwaring niet willen creeren maar zocht een beetje naar een richtlijn.

6. ElleE

ElleE Actief lid

Jun 4, 2006
    223
    0
    0
    Wij zijn begonnen met vier weken en het gaat prima tot nu toe! We hebben de eerste paar keer 120 cc klaargemaakt, en na een paar keer weet je ongeveer hoeveel je kleine drinkt! Sven drinkt nu elke keer ongeveer 100 cc, soms wat meer en soms wat minder!

7. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

Nov 5, 2006
    430
    0
    0
    Wij zijn ook met 4-5 weken begonnen. Eerst oefenen met verse afgekolfde voeding gegeven door papa. Klein beetje in de fles gedaan omdat je anders misschien veel moest weggooien. Was niet nodig want Sven dronk die 30 ml gelijk op. Daarna de fles met de rest bijgevuld en dat heeft hij toen ook gelijk opgedronken. Vanaf die tijd om de dag een flesje gegeven zodat hij het niet zou ontwennen. En ook verschillende voedingen (dus uit de koelkast en uit de vriezer) Een week voordat ik ging werken hebben we een 'werkdag' geoefend. Dus ik kolven op de tijden dat ik het op mijn werk ging doen. En Sven die dag de fles gegeven. Altijd door een ander. Ik geef hem nooit de fles eigenlijk. Nu drinkt hij alleen op mijn werkdagen uit de fles en dat gaat hier prima. De hoeveelheid hebben we tijdens het 'oefenen' ontdekt. Het sommetje met lichaamsgewicht was voor Sven veel te weinig.

8. Oempje

Oempje Actief lid

Aug 13, 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Even een vraagje, ik wil ook beginnen met kolven, voor als ik met de kleine naar buiten ga, vind ik het zelf makkelijker, en idd ook voor de oppas.
    Ik heb al wat gekolfd, zeg maar de restjes nadat ik voeding heb gegeven om zeg maar meer melk op te wekken. Ik vroeg me af, hoe je het dan moet opwarmen nadat je het in de koelkast bewaard hebt en hoe warm het moet zijn?

9. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ben begonnen met 4 weken, dat mocht van het CB, maar alleen bij baby's die heel goed drinken aan de borst (dus niet onrustig enzo). Het ging en gaat nog steeds goed. Ik moet wel flesjes geven, omdat ik drie dagen werk.

10. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Ik ben 13 december bevallen van Nick en 10 januari had ik mijn eerste cursusdag weer. Nick moest toen 2 voedingen uit de fles drinken. Om dit op te bouwen ben ik vanaf 1 januari begonnen met kleine beetjes afkolven (ca. 20cc) en die door papa met de fles te laten geven. Hierna dronk hij dan bij mij aan de borst verder. Dit hebben we in 10 dagen opgebouwd en 10 januari heeft hij 2 x 100 cc uit de fles gedronken. Hij heeft geen last van tepel/speenverwarring gehad. In mijn kraamtijd had hij ook al een fopspeen omdat hij een enorme zuigbehoefte had en bij telkens aanleggen hij ernstige krampjes kreeg. Ik was dus heel vroeg met fles oefenen begonnen, maar in principe is het oefenen vanaf 4-6 weken vroeg genoeg

Karin

Share This Page