Ik ben nu pas met verse aardbeien begonnen. Denk dat de aardbeien in potjes idd geen kwaad kunnen omdat ze verwerkt zijn in de fabriek. Het is niet de aardbei zélf, maar de haartjes aan de buitenkant. Net als met bramen.
Sammie heeft ookwel eens van een aardbei gesnoept..! hij vond het maar raar smaken.! trok vieze mondjes hahah (kind van zijn moeder,lust ze ook niet )
Ik heb ze britt laten proeven vorige week, de dag erna zat ze onder de uitslag:S Die krijgt ze dus ff niet meer.
In potjes zijn ze helemaal sufgekookt, waardoor de allergenen kapot zijn. Maar normaal gesproken wordt geadviseerd om pas na de verjaardag met aardbeien te beginnen (rauwe).
Kan je ergens op internet opzoeken welke soorten fruit je wel en niet mag geven? Waar ze ook op later leeftijd een allergie van kunnen overhouden?
Ik houd zoveel mogelijk deze lijst aan: http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/vast_voedsel/voedselintroductieschema.html Ik doe alleen niet biologisch, vind ik te duur Er staat goeie allergieinformatie achter.
bij mij zeiden ze op het CB dat baby´s er inderdaad allergisch voor kunnen zijn, maar dat het lang niet altijd zo is. Ik heb haar dus al meteen gewoon lekker aardbeitjes gegeven..ze vind ze (vooral in combinatie met wat peer) heerlijk! TIP: de zwarte haartjes veroorzaken inderdaad de allergie, als je de aarbeien afwast met warm water laten de haartjes los!
ik heb elijah ook wel eens aarbei laten eten, en hij had inderdaad de volgende dag ook wat uitslag in het gezicht, dus dat zou dan daar van kunnen komen.. voorlopig hier geen aardbeien dan. http://www.familie-nagel.nl/fokfotoos/babyvoeding.html staat trouwens dat ze vanaf 4 tot 5 maand al aarbei mogen, toevallig vandaag of gister deze site als tip hier opgedaan..
ik hb ze haar nog niet gegeven, wel danoontje aardbeien smaak bijvoorbeeld ben ook alergisch en moet ze dus ook eerst in warm water wassen, zijn ze mteen niet zo lekker meer!
pff volgens mij ben jij wel iemand die echt precies alle regeltjes opvolgd van het CB hé? zou er zelf niet aan moeten denken dan had mijn kind nu dus bijvoorbeeld s ochtend vieze havermout moeten eten jakkie!